Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Kom uit je zelfgecreëerde gevangenis

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ongeveer 13 winters geleden deed ik een training ‘spreken in het openbaar’.

Voor een groep spreken was toen een van mijn grootste angsten.

Die dag kreeg ik de opdracht om voor het groepje cursisten 2 minuten iets te vertellen over een onderwerp dat ik interessant vond.

Zonder voorbereiding, en zonder blaadje.

Ik vertelde geloof ik iets over mijn business.

Terwijl ik daar stond, merkte ik: als ik maar iets vertel waar mijn sappen van gaan stromen, dan is dit een eitje.

Je hebt helemaal geen voorbereiding nodig.

Geen controle.

Mijn inzicht was: als ik maar in mijn enthousiasme ga zitten, dan is mijn verhaal sowieso interessant om naar te luisteren.

Als ik on the spot op een congres zou moeten invallen voor een zieke spreker, dan zou ik zonder voorbereiding ook een interessant verhaal op dat podium vertellen.

Improviserend.

En dat kan jij ook.

Ik was na die dag in één keer mijn angst kwijt om te spreken.

Door de realisatie dat ik altijd controle had als ik gewoon vertrouwde op mijn enthousiasme, en op het vermogen van mijn hersenen om te improviseren.

Inmiddels is spreken mijn core business geworden.

En ik merk dat veel ondernemers ook angst hebben om hun stem te laten horen.

Dat kan op een podium zijn, maar nog vaker is het in hun e-mailmarketing.

Ze vragen zich af wat ze moeten schrijven in hun nieuwsbrieven. En misschien zit daar stiekem eigenlijk een twijfeltje onder: ben ik wel interessant genoeg?

Zelfs de leukste, slimste ondernemers zijn daarom vaak zo stil als grijze muizen.

Hun klanten horen bijna nooit wat van ze. Alsof ze niks te melden hebben.

Terwijl ze niet altijd zo zijn.

Als ze op een feestje staan – herstel, als ze op een farking vrijmibo-zoom inloggen – en het gesprek gaat over hun stokpaardje, dan moet je ze eens horen.

Ze lullen de oren van je kop als iemand begint over koolhydraat-arm eten, wildbreien of de nieuwe spits van Feyenoord.

Dan hebben ze opeens wel een stem.

Veel ondernemers realiseren zich niet dat ze in hun marketing ook helemaal los mogen gaan.

Want ze denken dat er conventies zijn die je niet mag doorbreken.

Ze hebben zichzelf vrijwillig in een muffe gevangenis opgesloten en de sleutel door de tralies in de slotgracht gegooid.

Veel succes met je business als je in een zelfgecreëerde marketing-isoleercel zit.

Als je met marketing in de pas probeert te lopen van je concurrenten, die in de meeste gevallen clueless zijn.

Die cel is een illusie. Bedacht door mensen die eigenlijk misschien zo’n twijfeltje hebben: ben ik wel interessant genoeg?

Ruim 2 jaar geleden heb ik besloten om te stoppen met traditionele contentmarketing.

En dus om te stoppen met gratis tips rondstrooien.

Om te stoppen met het uitbouwen van een mailinglijst van mensen die hun hand ophouden, en verwachten dat ze alles gratis krijgen.

Niet omdat ik moeite had om mijn stem te laten horen, want dat had ik allang niet meer.

Maar omdat ik er geen zin meer in had. Ik kon het niet meer opbrengen.

Na jaren van hard teaching in mijn mails was het klaar. Ik wilde het niet meer.

Van de ene dag op de andere switchte ik naar het schrijven van e-mails die alleen maar interessant zijn voor mijn allerbeste klanten.

Die elke doordeweekse dag binnenkomen.

En waarin ik wel tips geef, maar geen heel seminar meer.

Mails waarin ik los ga.

Buiten de gevangenis is het lekker weer, waait er een briesje en krijg je kleur op je wangen.

Doe het je klanten niet aan om te zitten mompelen in mails die je stuurt vanuit je cel, met spinnenwebben in je haar.

Get out there. Laat je échte stem horen. Ga bijvoorbeeld los op je hobby-onderwerpen.

Je hebt geen blaadje nodig. Je hebt helemaal niks nodig.

En bijna alles wat je meemaakt is voer voor een marketing-mail.

Het is een bevrijding om zo te schrijven, en je zit nooit meer verlegen om een onderwerp.

Je bent toch leuk genoeg? Nou, laat dat dan goddomme ook zien!

Pas geleden heb ik een video opgenomen terwijl ik zo’n mail aan het schrijven was.

In de video zie je een mail ontstaan vanaf een witte pagina met een knipperende cursor.

Tijdens het schrijven licht ik toe welke copywriting-keuzes ik ter plekke maak.

Ik vertel in de video bijvoorbeeld:

  • Hoe je een mail aantrekkelijk maakt voor je meest lucratieve klanten terwijl je mensen die nooit een cent bij jou zouden investeren ermee afschrikt
  • Hoe je onder de bullshitrader vliegt met een mail door op een niet-voorspelbare manier te schrijven
  • Een schrijftechniek die standup comedians gebruiken om hun show grappig te maken tot het eind
  • Hoe je ervoor zorgt dat mensen die dekking zoeken voor het dagelijkse tapijtbombardement van marketingboodschappen plotseling stoppen met rennen als jouw mail binnenkomt, een bakkie koffie zetten en jouw mail in alle rust gaan lezen

De enige manier om die nieuwe masterclass in je hebberige handen te krijgen is door te zorgen dat je vóór aanstaande maandag 17 uur Member bent van Het Lab.

Want dat is de deadline: na dat tijdstip ben je voor altijd te laat omdat je in Het Lab géén toegang krijgt tot vorige afleveringen.

De luchtige pagina die je voor altijd verlost van je imaginaire isolatiecel, je grijze muisgedrag of je knagende twijfel is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten