Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Stinken je e-mails als een pruttelende oldtimer?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst reed ik op de snelweg achter een oldtimer.

Een gezellige nostalgische geur van slecht verbrande benzine kwam door de blowers mijn auto binnen.

Ik was meteen 10 jaar oud en rook de beige Opel Kadett van mijn oma als ze die net gestart had.

Ik schoof gauw naar de middelste baan en haalde de pruttelende 90 kilometer rijdende kar in.

Een onaangename ervaring in een laag tempo, het deed me een beetje denken aan hoe veel ondernemers nieuwsbrieven schrijven.

Want een veelgemaakte fout in e-mailmarketing is: te veel zinnen uitstoten.

Waardoor de lezers gaat haperen. Of afslaan.

Dat komt doordat ze het niet volhouden om je tekst te lezen. Je hebt namelijk te veel woorden nodig. Daardoor zit er geen tempo in.

Je bent aan het pruttelen op de rechterbaan met 90 per uur.

Heb je een e-mailnieuwsbrief geschreven, doe je lezer dan een lol.

Check voordat je hem verstuurt of elk woord in je tekst daar zijn werk staat te doen.

Want vaak zitten er woorden tussen die best weg mogen. Als je die verwijdert, communiceer je precies hetzelfde. Maar dan met minder woorden.

Soms kunnen er hele zinnen weg. Alinea’s.

Je kunt ze deleten met behoud van je boodschap.

Je doet dan hetzelfde als een katalysator in een auto-motor: je filtert de zinnen die je uitstoot.

Je bespaart de wereld onnodige woorden.

Als je dat doet, raakt je motor steeds beter afgesteld.

En op een dag merk je dat je compacter aan het schrijven bent.

Elk woord staat dan zijn werk te doen. Je tekst leest daardoor veel makkelijker.

Je hebt een schone motor en je veroorzaakt geen overlast meer. Lezers raken niet meer afgeleid door de vorm en daardoor staat je boodschap te shinen.

Het tegenovergestelde gebeurt trouwens ook weleens. Dat je te hard gaat.

Dat je dus te wéinig woorden in je tekst zet.

Je hebt de boodschap zelf in je hoofd, maar je bent door je tekst heengejakkerd.

Je hebt dingen overgeslagen die je lezer nodig heeft om je te kunnen volgen.

Daardoor kom je over als een grommende flits die op de uiterste linkerbaan voorbijscheurt zonder dat iemand je kan bijhouden.

Je denkt dat ze wel achter je aan zullen komen, maar je gaat te snel en daardoor word je genegeerd.

Dan is het alsof je zo’n nieuwsbrief niet geschreven hebt.

Ik schrijf zelf vaak te snel, en moet dan juist woorden en zinnen toevoegen.

Om lezers de tijd te geven. Om ze mee te krijgen.

Laatst heb ik een video opgenomen waarin ik mijn schrijfproces voorzie van een voice over.

In de video zie je me een dagelijkse e-mail schrijven.

In mijn donkere mancave om half zeven ’s morgens.

Terwijl ik de mail aan het schrijven ben, vertel ik welke keuzes ik maak als copywriter.

Bijvoorbeeld hoe ik aan mijn onderwerp kwam.

Hoe ik de titel bedenk.

Hoe ik temporiseer in de tekst zodat lezers me kunnen bijhouden.

Welke woorden ik schrap omdat ze hun werk niet staan te doen.

Deze ‘Kijk mee over mijn schouder’ masterclass is speciaal voor de Members van Het Lab.

Zij krijgen hem aanstaande maandag toegestuurd. Want ik heb gemerkt dat de meeste Lab Members bezig zijn om hun e-mailmarketing te verbeteren.

Daarom heb ik een demonstratie gegeven. Daarin zie je precies hoe een van mijn best gelezen mails van de laatste weken tot stand is gekomen.

Echte golddiggers kunnen uit de video tientallen inzichten halen om hun eigen mails aantrekkelijker te maken.

Wil je de masterclass ook ontvangen, geef dan een dot gas en maak dat je voor het verstrijken van de deadline je membership start.

Dit is de link om je aan te sluiten bij de hongerige horde: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

PS

Ben je te laat, dan ben je ook echt te laat. Want je krijgt in Het Lab géén toegang tot vorige afleveringen.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: