Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Plons

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Afgelopen jaar kreeg ik op mijn verjaardag een Monkey Mask cadeau.

Dat is een plant met bladeren die op geziggies lijken.

Heel leuk hipsterplantje, groeit snel en ziet er eigenwijs uit.

Nou gingen planten vroeger altijd dood bij mij.

En daarom verdiep ik me nu altijd in ze voordat ik ze water geef.

En als je googelt op verzorging monkey mask dan krijg je: “Niet laten verdrogen, maar zeker niet te veel water.”

Woedendmakend vage instructies. Wat betekent ‘niet te veel water’?

Zo’n zin is geschreven door een geitenbreier die ‘niet te veel water’ precies voor zich ziet, maar niet heeft geleerd hoe je iets duidelijk uitlegt.

Maar: gelukkig hoefde ik me nergens zorgen over te maken. Want de plant die ik cadeau kreeg stond… in een glazen pot met water.

Dat is dan diezelfde Monkey Mask die ‘niet te veel water’ mag hebben.

Die vindt het blijkbaar prima om zijn hele leven ondergedompeld in water te leven.

Het is nu maanden later en hij staat er inderdaad hartstikke tierig bij.

Mijn verstand staat daarbij stil.

Maar het maakt niet uit. Het werkt. Punt.

Waarom, daar hoef ik niet over na te denken.

Zo is het ook met je e-mailmarketing.

Je kan doen wat iedereen doet, of je kan iets compleet anders doen dat totaal onlogisch lijkt.

Maar dat veel beter werkt.

Het equivalent van de wortels van je plant schoonspoelen onder de lauwe kraan en ze in een glazen bak water plonzen is:

Dagelijks e-mailen.

Als je googelt op beste frequentie e-mailmarketing dan vind je artikelen over marketing automation. En tips over het kiezen van de beste dag om te mailen.

Niemand die je aanraadt om elke dag een verse e-mail te schrijven.

Toch is in mijn bedrijf alles veranderd sinds ik dat ruim 2 jaar geleden begon te doen.

Ik krijg daar veel reacties op, en veel van mijn klanten zijn er zelf ook mee begonnen.

Vaker e-mailen, in een compleet andere schrijfstijl.

Ze klinken opeens als zichzelf, niet meer als gortdroge nerds die niks beters kunnen bedenken dan elke keer de shidt uit hun klanten teachen.

Nou lukt lekker koken het makkelijkste als je over de schouder van de kok kan meekijken.

Zodat je precies zo kunt leren snijden, bakken en blancheren als de chef.

Daarom heb ik een eenmalige ‘Kijk over mijn schouder’ masterclass opgenomen.

Daarin neem ik je mee naar mijn mancave om 6.30 uur ’s morgens. Waar ik mijn pen in het bloed doop voor het liederlijke epistel dat je elke dag van me krijgt.

Welke keuzes maak ik als copywriter bij het schrijven van mijn daily e-mail?

Hoe geef je een tip zonder te teachen?

Hoe voorkom je de meestgemaakte fout in geschreven tekst die bijna alle amateur-schrijvers maken – niet omdat ze clueless zijn maar omdat ze LUI zijn?

Elke afweging die ik in mijn dagelijkse e-mail maak licht ik hardop toe en je ziet onder mijn handen een entertaining e-mail ontstaan.

In mijn running commentary tijdens het schrijven zitten voor de oplettende kijker tientallen inzichten verborgen.

De echte marketing golddiggers gaan daarom vóór de naderende deadline van aanstaande maandag naar deze pagina om zich aan te sluiten als Member: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: