Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
De politie in Dallas, Texas is vorige week 3 keer gebeld vanwege een 5-voudige moord in een voortuin.
Op het tuinpad van een woning in een rustige suburb lag een man voorover op de grond, met bloed op zijn gezicht en in zijn haar.
Door de indrukwekkende hoeveelheid bloed op de tuintegels was duidelijk dat hij was leeggebloed. Uit zijn rug stak een kettingzaag.
Naast hem op het gazon lag een andere persoon, die in landbouwplastic was gerold met bloederig ducttape er omheen.
Het meest waren de omstanders geschokt door de kruiwagen die ernaast stond, met daarin behalve liters bloed ook 4 afgezaagde benen, 4 afgehakte armen en een menselijk hoofd.
De politie kwam 3 keer ter plaatse na telefoontjes van buurtbewoners, maar moest telkens onverrichterzake vertrekken.
Niet omdat er geen spoor was van de dader.
Want die woonde daar gewoon in dat huis en hij deed ook vriendelijk de deur open: “Good morning officers, how can I help you?”
De moord en doodslag die hij voor Halloween in scène had gezet was een hele klus geweest, vertelde hij aan de grinnikende agenten.
De ‘dader’ genaamd Steven zei ook dat hij elke avond hoopte dat het ’s nachts niet ging regenen.
Want voor de complete scène, waar ook nog een man bij hoorde met een kapmes in zijn achterhoofd geslagen die levenloos op het dak lag, had hij 88 liter kunstbloed gebruikt.
Na een flinke regenbui moest hij opnieuw allemaal nepbloed rondsplashen.
Als een scène extreem realistisch wordt neergezet, triggert hij emotionele en irrationele reacties van het brein.
Dat werkte op de buurtbewoners in Dalles, maar het werkt ook op jou.
Daardoor kun je bijvoorbeeld geschokt zijn door een film, of in tranen, terwijl je rationele brein weet dat het fictie is.
Scènes die bedoeld zijn om mensen te entertainen, zijn 1 ding.
Maar er is ook nog een next level.
En dat zijn scènes die bedoeld zijn om het gedrag van mensen te veranderen.
Dat type scènes heeft een hoger doel.
Zeker als de gewenste gedragsverandering in het belang is van de mensen die je aan het beïnvloeden bent.
Want je kunt dit type next level scène ook makkelijk misbruiken. En dat is in de loop van de geschiedenis veelvuldig gedaan door dictatoren, sekteleiders en misdadigers.
De next level scènes waar ik het over heb noemen we Visioenen.
Een visioen is een scène met voorspellend vermogen die zo geloofwaardig is dat klanten hun gedrag veranderen.
En het is een machtig middel in handen van visionaire leiders die mensen mee willen nemen.
Zoals ondernemers die het gedrag van mensen proberen te veranderen omdat ze weten dat het in het eigen belang is van hun klanten.
De formule voor het creëren van een next level scène in het hoofd van je klanten, heb ik uitgelegd in een masterclass voor de Members van Het Lab.
Die versturen we vanmiddag om 17.00 uur naar de drukker.
Daardoor is vanmiddag 17.00 uur je deadline. Als je de beslissing weer uitstelt en bijvoorbeeld morgen pas Member wordt, krijg je deze masterclass niet meer.
De link om het bloed te laten vloeien is www.HetLab.online.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail