Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ze poppen als popcorn

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Weleens popcorn gebakken?

Je doet een gloe olie in de pan, je ratelt er een handvol harde maiskorrels bij, en dan die deksel erop he?

Het mooiste is altijd als het goed lukt: het deksel wordt omhoog gedrukt door al die popcorn.

En het is juist superirritant als het mislukt. Als je de pan popcorn omkeert boven een schaal en er blijkt nog een hele zooi harde maiskorrels onderin te zitten.

De truc is om ze allemaal te laten poppen. En daarvoor moet je ze goed warm houden.

Net als je klanten eigenlijk. En vooral nu. Nu ze allemaal binnen zitten.

Klanten moet je goed warmhouden, als je tenmiste wilt dat ze blijven kopen als ze niet naar jou toe kunnen komen en jij niet naar hen.

Om je klanten te laten poppen als popcorn, moet jij het vuur aan houden.

Want de meeste mensen zijn supergoed in uitstellen, ook als ze geinteresseerd zijn.

En de meeste ondernemers doen mee aan dat spelletje. Die laten zich voor het karretje van hun klanten spannen, en dat karretje heet uitstelgedrag.

Die ondernemers laten het vuur niet aan staan, maar die zetten het elke keer uit.

Nadat ze een mailing hebben gestuurd, gaat wekenlang, soms zelfs maandenlang het gas uit.

Dat betekent: die klanten horen al die tijd niks.

Die gaan dus ook niet poppen.

Die blijven lekker uitstellen.

Ze poppen alleen als jij er voor ze bent, en de hele tijd van je laat horen.

De reden dat ondernemers het vuur niet aan durven laten staan in hun marketing, is angst.

Angst dat ze storen.

En je hebt inderdaad bedrijven die superirritant zijn in hun marketing. Dat komt doordat ze het vuur te hoog zetten.

Dan gaat de olie roken. Met een te hoog vuur verbranden je maiskorrels.

Dat wil je niet, want je moet dan helemaal opnieuw beginnen. Pan laten afkoelen, nieuwe olie, nieuwe maiskorrels.

Dat kost tijd, geld en je hebt aangebrande klanten.

De kunst is om een gezellig vuurtje te laten branden. Dan zie je na een tijdje die magische transformatie: je prospects transformeren van droge hardkneizige maiskorrels in warme gezellige popcorn.

Je mag daarna suiker over ze strooien, of zout, vinden ze allemaal goed. Want het is feest.

Je klanten poppen als ze vaak van je horen, en dat werkt het beste als je ze mailt.

Want door te posten op de socials weet je niet óf je ze bereikt, wannéér je ze bereikt en vaak zorgt een algoritme ervoor dat jouw post niet eens getoond wordt op hun timeline.

Hoe je met e-mail een warm gezellig vuurtje aan houdt, dat vertel ik volgende week in een gratis online seminar.

Ik heb 2 data geprikt zodat je altijd een keer kan. Dat doe ik omdat klanten binnenhalen nu extra lastig is geworden door de lockdown, waardoor e-mailmarketing superbelangrijk is geworden.

Het kan je business redden. En zo’n vuurtje stoken is ook nog leuk om te doen ook.

Dat vind je nu waarschijnlijk nog niet. Maar dat vind je wel nadat je volgende week naar mijn seminar kijkt. Gegarandeerd.

Klik op deze link om je gratis aan te melden, als je tenminste serieus van plan bent om vaker van je te laten horen zonder te storen: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-easy-money_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten