Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Deze marketing slaat nergens op

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een lekker ruikende single loopt op de uitsmijters af die bij de ingang van een discotheek staan.

Hij mag door, en steekt zodra hij de dansvloer op loopt allebei zijn armen in de lucht.

Door het bonkende ritme van de DJ en het geflits van de stroboscopen valt het niemand op, maar hij juicht:

“Alle meiden zijn voor mij!”

Dit potsierlijke gedrag vertonen veel ondernemers ook.

Ze betreden een markt, en ze denken: “Alle klanten zijn voor mij!”

Want ze weten: met hun expertise kunnen ze iedereen helpen. Zo goed zijn ze.

En dus maken ze de veronderstelling dat ze er ook voor iedereen zíjn.

Dat is net zoiets als die single die denkt dat alle meiden voor hem zijn. Het slaat nergens op.

Want met sommige klanten heb je nou eenmaal een veel betere klik dan met anderen.

Sommige klanten kun je veel beter helpen dan anderen. En die hebben ook de beste resultaten.

Dus waarom zou je er dan voor iedereen proberen te zijn? Dat levert een hele hoop matige relaties op.

De omroep NTR heeft die slogan die ze tussen hun programma’s door laten horen: ‘Speciaal voor iedereen’.

Dat is geen lekker verdienmodel om te hebben als ondernemer. Er voor iedereen zijn.

Het is veel lucratiever om te kiezen voor wie je er bent, en om zulke marketing te doen dat jouw sweet spot-klanten zich onweerstaanbaar tot je aangetrokken voelen.

Alle anderen mogen vinden wat ze willen van je marketing, want die doen er niet meer toe.

Die kun je zelfs actief wegjagen. Dat zorgt er grappig genoeg voor dat je sweet spot-klanten nóg meer op jou aanslaan.

Aantrekken en afstoten. Als twee polen van een magneet.

Weet dus niet alleen wie je wilt aantrekken. Weet ook wie je wilt afstoten.

Het is geen lekker verdienmodel om de pleaser te zijn die het iedereen naar de zin wil maken.

Pleasers roepen uiteindelijk irritatie op, en hebben ook last van zichzelf.

Terwijl marketing gebaseerd op aantrekken en afstoten juist statusverhogend is.

Klanten hebben respect voor je als je ballen toont.

In mijn bedrijf heb ik al jaren geleden afscheid genomen van klanten met wie ik geen klik heb en die niet echt willen investeren.

Dat doe ik door ‘wegjaagmarketing’ te doen.

Aantrekken en afstoten.

Op 8 verschillende manieren.

Het resultaat daarvan is bijna eng.

Af en toe open ik steekproefsgewijs de website van nieuwe klanten, en ga ik naar de Over ons-pagina.

Aan de foto van de ondernemer kan ik al zien, kan ik al voelen dat het iemand is met wie ik goed klik.

Het is bijna creepy hoe goed het filter van wegjaagmarketing werkt.

Voor ondernemers die alleen nog klanten willen binnenkrijgen die ze het allerbeste kunnen helpen, met wie ze een dikke vette klik hebben en die de beste resultaten halen, heb ik een nieuwe Masterclass opgenomen.

Daarin vertel ik welke 8 formules voor wegjaagmarketing ik toepas in mijn bedrijf.

De Masterclass versturen we vandaag naar de Members van Het Lab.

Vanmiddag om 17.00 uur is de deadline om hier je handen op te leggen.

De enige manier om hem in je bezit te krijgen is door voor die tijd je Membership te starten op deze pagina: www.HetLab.online

Start je het Membership later, dan krijg je geen toegang meer tot deze formules. Want je krijgt alleen Masterclasses die zijn verschenen nadat je Member bent geworden. Dus geen eerdere edities.

See you on the other side,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: