Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Mijn kikker is dood

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als ik ’s morgens mijn dagelijkse e-mail zit te tiepen, word ik vaak begroet door Bram en Cor.

Bram en Cor zijn mijn kantoorkikkers.

Er zit namelijk een afwateringsgoot van een halve meter diep voor de pui van mijn werkkamer, en daarin wonen ze.

Bram en Cor. Ze zitten sogges tevreden te kwaken en dat klinkt als… nou ja, brrram en corrr dus.

Af en toe kijk ik in hun habitat of er nog genoeg water in zit.

In droge zomers wil het waterpeil nog wel eens vervaarlijk dalen en dan hang ik de tuinslang er een kwartiertje in.

Ik probeer ze af en toe te spotten, maar 2 bruine kikkers in een bak met blubber vallen nauwelijks op.

Maar van de week zag ik opeens een witte kikker in het water drijven. Huh?

Ik goed kijken: lag er eentje dood op zijn rug…

Moest toch even slikken.

Ik werk graag alleen, maar twee van die koudbloedigen in je omgeving die nooit wat zeggen, het voelt toch een beetje alsof je de ideale collega’s hebt.

Eerbiedig gaf ik Cor of Bram – dat wil ik kwijt wezen – een zeemansgraf in de groene kliko.

Ik had weleens geprobeerd om de heren te bevrijden uit hun afwateringsgoot.

Dat ding is op zich best ruim, een paar meter lang en 20 centimeter breed, maar je wilt niet dat ze zich opgesloten voelen he?

Metalen rooster weggehaald, stok schuin in het water gezet, klim er maar uit jongens! Als je wilt he, je hoeft van mij niet weg.

Ze bleven lekker zitten waar ze zaten.

Jarenlang hebben ze daar in hun privédomein zitten kwaken.

Beschermd door een gegalvaniseerd stalen afdekrooster waardoor ze geen prooi konden worden van reigers of kraaien.

Genoeg insecten, spinnen en slakken bij de hand om als vorsten te leven.

Eigenlijk heel slim.

Ze hadden een goed afgeschermd stukje van de markt waar zij de exclusieve toegang toe hadden.

Ze hoefden niet in de vijver verderop bij ons in de straat te vechten om iedere watervlo met honderden andere kwakers, terwijl de reigers op hoge poten door het ondiepe water lopen en samen met de snoeken kikkergenocide plegen.

Als je ondernemer bent, is het ook lekker om je eigen deel van de markt te hebben dat hermetisch op slot zit voor je concurrenten.

Zeker als daar uitsluitend klanten zitten die loaded zijn en graag geld bij jou uitgeven.

Zo’n markt krijg je als je de ballen hebt om te zeggen: ik ben er niet meer voor iedereen.

Ik kies ervoor om alleen maar de lucratiefste klanten te bedienen.

Die aan de bovenkant van de markt zitten.

Als je ervoor kiest om klanten aan de onderkant van de markt weg te jagen uit je mailinglijst, je socials en je leven.

Je weet wel, de mensen die geen cent te hakken hebben, het liefst alles gratis krijgen en snel klagen.

Het lucratieve deel van je markt aantrekken, doe je met ‘wegjaagmarketing’.

Daarmee stuur je de onderkant van de markt naar je concurrenten toe, en veel plezier ermee.

Waarna jij de beste klanten overhoudt, waarvan de kans toch al het grootste was dat ze gingen investeren.

Maar die voelen zich nu veel meer op hun gemak, omdat ze weten dat ze bij jou in het gezelschap zijn van andere winnaars en go-getters.

Ik heb mijn bedrijf al jaren geleden opgeschoond en heb afscheid genomen van de onderkant van de markt.

Op 8 manieren trek ik alleen nog hyper buyers aan, die alles kopen wat ik aanbied.

Welke 8 formules ik daarvoor gebruik, vertel ik deze maand in de nieuwe Masterclass voor Het Lab.

Vandaag is deadline-dag, want straks om 17 uur gaat hij naar de drukker.

In de nieuwe Masterclass staat te lezen:

  • Hoe je relaxte verkoopgesprekken voert waarin nieuwe klanten zich volledig kunnen ontspannen doordat je een pittige maar beschaafde toon aanslaat waardoor ze je vertrouwen
  • De formule om e-mailnieuwsbrieven te sturen waardoor je geen types meer op je e-maillijst krijgt die alleen maar de leidingen verstoppen
  • De formule om grote klanten binnen te hengelen die je eerst niet zagen staan maar jou opeens beschouwen als de enige die hun probleem kan oplossen, doordat je iets tegen ze zegt wat ze nergens anders horen
  • Hoe je na je presentatie op een congres je status als expert verstevigt in de ogen van de ganse zaal, en de beste klanten eruit vist
  • Hoe je het aantal ‘dure’ klanten in je bedrijf drastisch terugbrengt: mensen die te veel aandacht vragen en je team onnodig bezighouden
  • Hoe je offertes met ballen schrijft en simpel opvolgt, waardoor je binnen 7 dagen van de meeste klanten een ja krijgt

Wil je de Masterclass ook ontvangen, kom dan eindelijk van dat vinkentouw af en meld je hier aan als nieuwe Member: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen