Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schuddebuiken

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hondenbezitters smelten als ze bij thuiskomst worden verwelkomd door hun kwispelende en stuiterende keffert.

Maar hoe zou je het vinden als je lieve huisdier je verrot zou schelden?

Dat gebeurde met een stel papegaaien in een dierentuin ergens in Engeland.

Die hadden elkaar leren vloeken, en veroorzaakten opschudding toen ze voorbijlopende bezoekers beledigden.

“Shut up, twat!”

Sommige vogelliefhebbers trippelden geschokt verder, op weg naar de zwarte ibissen die vredig hun snavel hielden.

Maar de meesten bleven staan, hielden hun schuddende buik vast en riepen hun familieleden erbij terwijl ze de tranen uit hun ogen veegden.

“F#*k off, fat bastard!”

Omdat er nog 250 andere papegaaien rondfladderden in het park, werd het scheldende groepje vliegensvlug uit elkaar gehaald.

Voordat de hele kolonie zou gaan klinken als een bijeenkomst van bezopen bootwerkers.

De brave directeur was bang dat de pittige papegaaien zijn bezoekers zouden wegjagen.

Het Lincolnshire Wildlife Park haalde er het internationale nieuws mee.

Marketing doen door mensen weg te jagen wordt door de meeste bedrijven geen goed idee gevonden.

Het is niet handig om je klanten te beledigen of tegen de haren in te strijken.

Hoewel je daar ook een ding van kunt maken. In Rome heb je Ristorante ‘La Parolaccia’ waar de padrone met een microfoon door de zaak loopt om zijn etende gasten te beledigen.

En ze komen van heul ver om die speciale behandeling te ondergaan.

“Waar kom je vandaan? Umbria? Ik heb een t%ringhekel aan mensen uit Umbria”.

Het is niet slim om je klanten weg te jagen. Daar zijn de meeste ondernemers het wel over eens.

Ze hebben gelijk, het is nergens voor nodig om mensen te beledigen.

Maar je kunt je wel afvragen of je de deur open moet zetten voor iedereen.

Want je hebt erbij! Er zijn er een paar!

Bijna alle ondernemers hebben wel een paar klanten die ze liever nooit meer terug willen zien.

En dat kan ook. Het is prima mogelijk om afscheid te nemen van je meest ongewenste klanten.

Niet door ze een zondagschoolgebedje achterstevoren in hun oor te fluisteren.

Dat zijn ongeoorloofde middelen.

Maar je kunt in één keer van je niet-winstgevende, klagende en tijdzuigende klanten af zijn door aan ‘wegjaagmarketing’ te doen.

Dat doe ik al jaren en ik werk daardoor alleen nog maar met de beste klanten in mijn markt.

Die het meest bereid zijn om te investeren, waar ik de grootste klik mee heb en die de beste resultaten boeken.

Over je tanden laten zien in je marketing heb ik een nieuwe Masterclass opgenomen voor de Members van Het Lab.

In die nieuwe Masterclass zien ze:

  • Hoe je relaxte verkoopgesprekken voert waarin nieuwe klanten zich volledig kunnen ontspannen doordat jij een pittige-maar-beschaafde toon aanslaat waardoor ze je vertrouwen
  • De formule om e-mailnieuwsbrieven te sturen waardoor je geen mensen meer op je mailinglijst krijgt die alleen maar de leidingen verstoppen
  • De formule om grote klanten binnen te halen die jou eerst niet zagen staan maar jou opeens beschouwen als de enige die hun probleem kan oplossen, doordat je iets tegen ze zegt wat ze nergens anders horen
  • Hoe je na je presentatie op een congres je status als expert verstevigt in de ogen van de hele zaal, en de beste klanten eruit vist
  • Hoe je het aantal ‘dure’ klanten in je bedrijf drastisch vermindert: mensen die te veel aandacht vragen en je team onnodig bezighouden
  • Hoe je offertes met ballen stuurt en simpel opvolgt waardoor je binnen 7 dagen van de meeste klanten een ja krijgt

Maandag is deadline-dag: dan gaat de nieuwe Masterclass naar de drukker en is het te laat. Dit is de pagina waar je kunt toetreden als Member: www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: