Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

8 formules voor wegjaagmarketing

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

‘Sneeuwvlokje’ Ronald Koeman veranderde in Barcelona in 2 weken van bijnaam.

Ze noemen hem nu ‘Sergeant Koeman’.

Dat komt: hij legt de gloeiende zweep erover bij de heertjes.

“Joder!” Ze zijn dat al jaren niet meer gewend joh.

Onder de laatste twee trainers Setién en Valverde begon de training vaak te laat.

De spelers waren dan nog een potje aan het basketballen, of zaten te kletsen met een café con leche. “Ja trainer, we komen zo hoor! Ja.”

Er werd vervolgens een uurtje rustig getraind.

Onder Boeman gaat het er ietsje anders aan toe.

Iedere speler wordt 1 uur vóór aanvang van de training op de club verwacht.

Trainingen beginnen nu stipt op tijd.

Daarna wordt er anderhalf uur gehold, waarna het zweet uit de wasmand loopt.

De oude spelers kunnen de drills van Koeman bijna niet belopen, en hobbelen met de koppies naar beneden door. “Me cago en la leche!”

Maar iedereen herinnert zich de vernederende uitschakeling in de Champions League deze zomer: 8-2 eraf tegen een topfit team van Beierse hardbodies uit München.

Als er iemand praat tijdens de uitleg van een oefening op training, dan krijgt hij een vernietigende blik toegebliksemd vanonder de rossige wenkbrauwen.

Messi kreeg van Koeman in het kennismakingsgesprek te horen dat hij zijn privileges kwijt was.

Zijn boezemvriend en op-twee-na clubtopscorer Luis Suárez werd huilend op dag 1 door Koeman de poort uitgeduwd.

Clublieveling Riqui Puig – eigen kweek – mag ook vertrekken.

Hier zien we een trainer die niet bang is voor impopulaire maatregelen.

Hij doet gewoon wat er nodig is. Hervormen, verjongen, bezuinigen.

Koeman komt ermee weg dat hij krakend met zijn poezelige Groningse olifantsbenen door de Catalaanse porceleinkast loopt, omdat hij binnenkwam met een extreem hoge status.

Want zijn goal uit een daverende vrije trap in 1992 bezorgde Barça de allereerste Europacup 1 uit de clubgeschiedenis.

Maar zo’n status verkruimelt snel als je dan jaren later als trainer gaat slijmen en pleasen tegen je vedettes als je net binnenkomt.

Daarom heeft Koeman in plaats daarvan zijn nog altijd fenomenale traptechniek gebruikt om een aantal heertjes daverend onder hun bipseflips te schoppen in de kleedkamer.

Op training wordt er nu precies gedaan wat hij zegt.

If he says jump, they say how high?

Status verkruimelt óók snel als je geen resultaten hebt.

Maar in de eerste competitiewedstrijd afgelopen zondag tikte een herboren Barcelona de arme tegenstander Villareal helemaal gek.

Als je aan de top van de markt succesvol wilt zijn, dan is het belangrijk om je status te claimen, te consolideren en uit te bouwen.

Dat doe je niet door je klanten op een voetstuk te zetten.

Niet door te slijmen en te pleasen.

Laat ze niet wegkomen met hoe ze het tot nu toe gedaan hebben.

Als expert weet jíj wat er moet gebeuren, en dat ga je gewoon doen.

De laatste twee Barcelona-trainers durfden hun spelers niet aan te pakken.

Daardoor kelderden de resultaten en de conditie van de spelersgroep.

Die twee trainers zitten nu thuis op de bank met hun reputatieschade.

Bescherm je reputatie als expert door aan ‘wegjaagmarketing’ te doen.

No more mister Nice Guy.

Dwing respect af door je klanten te laten voelen dat je niet wanhopig om hun centen zit te springen, en dat jullie de dingen op jouw manier gaan doen.

8 formules voor wegjaagmarketing zitten in een nieuwe Masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Daarin zie je 8 recepten om bij je klanten binnen te komen met een hoge status, zodat je de hoofdprijs kunt vragen en waardoor ze doen wat je zegt.

De Masterclass gaat aanstaande maandag naar de drukker en daarna ben je te laat. Want als Member krijg je geen toegang tot eerdere edities van voor de datum dat je Membership is gestart.

De klok tikt op deze pagina: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten