Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je bent creepy

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de film Kodachrome gaat een zieke oude fotograaf op een roadtrip door Amerika.

Want hij wil 4 analoge fotorolletjes laten ontwikkelen die hij nog heeft liggen van lang geleden.

In de film is zojuist bekend geworden dat de Kodachrome-labs die ergens in Amerika staan, voorgoed de deuren gaan sluiten.

Ze hebben aangekondigd dat ze de allerlaatste rolletjes Kodachrome gaan ontwikkelen.

De assistente van de fotograaf vraagt aan zijn zoon – gespeeld door Jason Sudeikis – of die hem naar de fotolabs wil rijden.

Die fotograaf, de vader, is nogal een asshole. Hij is ook geen beste vader geweest.

De hoofdpersoon, de zoon, had daarom helemaal geen zin om hem te helpen. Hij had al 10 jaar niet meer met zijn vader gepraat.

In de film is hij accountmanager van een onafhankelijk platenlabel, en hij wil een populaire jonge band proberen over te halen om over te stappen naar zijn indie-label.

Op een avond zitten vader en zoon buiten een peukie te roken.

En de vader vraagt: Wat is je pitch? Wat ga je tegen die bandleden zeggen?

De zoon heeft eigenlijk weinig zin om die pitch op zijn vader te oefenen, maar toch doet hij het:

“We’re not corporate. We’re not part of some conglomerate that only worries about the bottom line.

We actually are a company that still believes the artist is visionary, not just a product.”

Waarop zijn vader antwoordt:

“Yeah, don’t say any of that. You sound like a pussy.

These guys are surrounded by people telling them how great they are all the time. They need that because they are artists.

They are all just a bunch of insecure bastards. So don’t tell them how great they are. You tell them what you don’t like about them.

Speak with authority. Not only will they respect you, but they’ll believe you are the only guy who can fix it.”

Waarop Jason Sudeikis zijn schouder ophaalt zo van: Yeah, right. Dat gaat dus nooit werken.

Een paar scènes later zit hij daadwerkelijk met die band backstage, na een optreden.

Die gasten zitten nog vol met adrenaline. Een paar groupies erbij. Jonge gasten, on top of the world.

Hij probeert ze te pitchen zoals hij het had bedacht, en ze vallen er helemaal niet voor.

Ze kijken hem meewarig aan en hij zit te pleasen, en hij zit te wurmen en te wringen in zijn stoel.

Je voelt dat het helemaal niks gaat worden.

Dan kijkt hij opzij naar zijn vader die hem een veelzeggende blik geeft.

Dan zie je hem de conclusie trekken: Okee, dan zit er niks anders op. We gaan het nu even heel anders aanpakken.

Hij zegt:

“You did agree to meet with me tonight right? I’m gonna be honest with you.

I loved your first record, it was amazing. I worked out to it. I fucked to it. It helped me get through my divorce.

Seriously, it is one of those. It was incredible because it had balls.

Your second album however, it’s at best forgettable. Teenagers make that music with a fucking laptop.

I don’t know whose idea it was to put a dance track on there, but I bet it wasn’t any of you guys, am I wrong?

You don’t even look at each other when you play the new songs. You just look out straight forward, scanning the crowd for girls.

You’re embarrassed. And I don’t blame you.”

De jongeheertjes die alleen maar gewend zijn dat mensen honing om hun mond smeren, krijgen opeens de waarheid te horen.

En die komt binnen, want ze weten dat hij gelijk heeft.

De band stapt then and there over naar zijn indie platenlabel en om te weten wat er op die fotorolletjes stond moet je de film maar even bekijken.

Bottom line: als je ondernemer bent en je zit te slijmen en te pleasen om klanten te krijgen, dan verlaag je daarmee je eigen status.

Je vernedert jezelf, en je klanten kijken op je neer.

Smeer geen honing om hun mond. Want dat doen andere ondernemers ook al, en je verpest bovendien je onderhandelingspositie.

Het is ook helemaal niet wat klanten deep down willen.

Ze zoeken eigenlijk iemand die hun probleem kan oplossen, niet iemand die ze een alleen maar een warm gevoel geeft.

Mijn advies aan jou is om niet te pleasen en niet te stalken.

Dat komt vervelend en creepy over.

Doe in plaats daarvan aan wegjaagmarketing.

En doe dat op de goede manier, want als jij er opeens invliegt met de noppen vooruit maakt jou dat nou ook niet echt interessanter.

In een nieuwe masterclass heb ik daarom 8 formules uitgelegd om klanten binnen te halen met wegjaagmarketing.

Om je een hele serie benaderingen te laten zien om je klanten te laten merken: ik ben er voor je, maar we gaan dit op mijn manier doen.

Om binnen te komen in hun leven als een expert met een hoge status, niet als iemand die alleen maar claimt een expert te zijn maar ondertussen zo desperate is voor hun aandacht en voor hun centen dat ze je totaal niet serieus nemen.

Met de 8 formules jaag je klanten weg die geen goede match met jou zijn, en trek je klanten over de streep waar je de grootste klik mee hebt en die je het beste kunt helpen.

De masterclass met de formules voor wegjaagmarketing gaan aanstaande maandag naar de drukker, die ze als warme broodjes gaat opsturen naar de hongerige Members van Het Lab.

Dit is de link om je aan te sluiten bij de hongerige meute voordat de deadline is verstreken: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten