Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Knaag je elke dag boterhammen met kaas?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het verhaal gaat dat een bouwvakker ging schaften.

Hij zette zijn bouwhelm af, veegde zijn bezwete haar naar achteren en opende zijn broodtrommel.

“Boterhammen met kaas!”, zei hij met een vies gezicht.

“Ik krijg elke dag alleen maar boterhammen met kaas!”

Collega naast hem beet in een frikandelbroodje en vroeg met volle mond:

“Je kan toch aan je vrouw vragen of ze een keer wat anders op je brood doet?”

Hij antwoordt chagrijnig: “Ik smeer mijn eigen boterhammen.”

Als je niet blij wordt van je bedrijf is het net zo.

Niemand gaat dat voor je fiksen. Dat zul je zelf moeten doen.

Stel dat een ondernemer veel klanten heeft die nooit meer wat laten horen nadat hij een offerte stuurt.

Dan kan hij gaan bitchen en moanen over zijn klanten, maar het ligt niet aan zijn klanten. Het ligt aan hem dat ze niet reageren op offertes.

Of stel dat een ondernemer de prijzen heeft verlaagd tijdens de eerste lockdown.

Waardoor hij nu enorm op de kosten moet letten.

Dan kan hij gaan bitchen en moanen over de nieuwe lockdown die er waarschijnlijk aankomt, maar het ligt niet aan de lockdown. Het ligt aan hem dat hij de prijzen moest verlagen.

Als je marketing en je sales niet werken, komt dat vaak doordat je een lage status hebt in de markt.

En die lage status, daar heb je zelf voor gezorgd.

Ik zie veel ondernemers die slijmen en pleasen tegen hun klanten. Ik zie er ook veel die hun klanten stalken.

En ik zie er nog veel meer die muisstil zijn in hun markt. Wat meestal ook een vorm van pleasen is.

Dat werkt allemaal niet. Niet als je een lekkere omzet wilt, ruime marges en een comfortabel leven.

Een van de eerste dingen die je te doen staan om je marketing en sales te fiksen, is je status verhogen.

Niet met uiterlijk vertoon. Niet met horloges, bling, auto’s. Daarmee verhoog je alleen maar je status in de ogen van je buurman. Boeien.

Maar met gedrag.

Werp jezelf niet meer aan de voeten van je klanten. Hopend dat jij ze mag helpen.

Maar laat je klanten hopen dat ze klant bij jou mogen worden.

Draai de wereld om en probeer jezelf niet meer krampachtig te kwalificeren in de ogen van elke klant.

Maar laat klanten zichzelf kwalificeren om met jou te kunnen werken.

In mijn bedrijf gebruik ik 8 vormen van statusverhogende marketing.

Want ik wil dat klanten luisteren als ik wat zeg, want alleen dan krijgen ze resultaten.

En ik wil niet meer werken met klanten aan de onderkant van mijn markt.

Door die 8 soorten marketing werk ik nu alleen nog met klanten waar ik een enorme klik mee heb, die geen moeite hebben met investeren in zichzelf, en die implementeren wat ik ze leer.

Daardoor krijgen ze vaak extreme resultaten, en ze bevelen me aan bij andere ondernemers in hun netwerk.

Hoe je op 8 manieren je status in de markt kunt verhogen, laat ik komende maand zien in een nieuwe Masterclass voor de Members van Het Lab.

De Masterclass gaat over wegjaagmarketing. Dat is het tegenovergestelde van slijmen, pleasen en stalken.

Het is een Masterclass die je broodbeleg gaat veranderen.

Maandag is de deadline van de drukker, en tot die tijd is dit de aanmeldpagina voor je Membership: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: