Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een verhaal zegt meer dan 1.000 foto’s

Aartjan van Erkel

in Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Net zoals veel mensen het leuk vinden om constant foto’s te maken en die op hun socials te braken, vind ik het leuk om te zoeken naar verhalen.

Een foto flatsen en met een filter erover op instagram zetten is een bevredigend creatief procesje, en dat is het speuren naar verhalen ook.

Het voordeel van verhalen is dat ze je marketing en sales veel makkelijker maken.

Ze zeggen weleens dat een plaatje meer zegt dan 1.000 woorden, maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat die uitdrukking ook een overtreffende trap heeft.

Een verhaal zegt meer dan 1.000 foto’s.

Dat betekent: als je verhalen slim uitzoekt, dan vertellen ze iets over jou als ondernemer dat al die tijdslurpende foto’s niet vertellen.

Door de juiste verhalen te vertellen zoemen er zo veel klanten op je af dat het lijkt alsof je goddelijke lichaam van top tot kleine teen is ingesmeerd met honing.

Onze hersenen zijn geprogrammeerd om verhalen te prefereren boven alle andere soorten informatie.

Er zijn breinwetenschappers die zeggen dat verhalen de enige soort informatie zijn die mensen kunnen opnemen, onthouden en reproduceren.

Het is daarom verbazingwekkend hoe weinig ondernemers daar nog gebruik van maken in hun marketing.

Elk punt dat je wilt maken, iedere keer dat je een klant mee wilt krijgen, iedere keer dat je een ja wilt krijgen of een bezwaar wilt wegnemen doet een verhaal dat veel makkelijker dan al het andere wat er uit je mond komt.

Waarom maak je daar nog zo weinig gebruik van?

Nou, waarschijnlijk omdat je gewoon niet zo veel verhalen voorhanden hebt.

Een van de beste investeringen van je tijd als ondernemer is daarom het speuren naar geschikte verhalen om te gebruiken in je marketing.

En realiseer je daarbij dan dat de verhalen die klanten over de streep trekken allemaal 2 vaste elementen in hun opbouw hebben.

Je hebt dus iedere keer de juiste formule met twee elementen nodig waardoor je verhaal verandert van zomaar een story in een vertelling die klanten beïnvloedt.

Deze maand geef ik de Members van Het Lab de formule om hun persoonlijke storyline te vinden.

Je persoonlijke storyline is een serie van kleine verhaaltjes die je in voorraad hebt om te vertellen op het moment dat je meer nodig hebt dan rationele informatie om klanten mee te krijgen.

Vandaag is de laatste dag dat je deze formule kunt krijgen. Want de Masterclass waarin ik hem uitleg wordt door mijn team vanmiddag om 17 uur naar de drukker gestuurd.

Later vragen om een uitzondering heeft bij mij geen enkele zin.

De pagina waar je Member kunt worden om je marketing te transformeren is www.HetLab.online.

Je krijgt dan de formule met twee elementen voor het vertellen van verhalen die klanten beïnvloeden, en een paar dingen die je nodig hebt om je eigen vooraad van marketing-verhaaltjes klaar te hebben voor de rest van je ondernemende leven.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: