Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je klanten langdurig fascineert

Aartjan van Erkel

in Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het was 20.44 uur en de veiling liep over 1 minuut af.

Ik had een ‘jump hour’ horloge op het oog dat ik wilde hebben, en ik plaatste 10 seconden voor het einde van de countdown een bod.

Hopend dat ik de veiling had gewonnen. Helaas werd ik direct overboden door iemand anders die blijkbaar ook naar de aftellende klok zat te kijken.

Uiteindelijk won ik het kavel inderdaad, door te blijven bieden op een mooi horloge dat is gemaakt in mijn geboortejaar 1970.

Een paar weken geleden ontdekte ik veilingsites op internet en er blijken dagelijks duizenden horloges van eigenaar te wisselen op de internationale markt.

De meeste daarvan zijn oud. Tien, twintig, vaak ook 50 tot 100 jaar oud.

Ik wist tot voor kort haast niks van horloges, maar ik heb me wat ingelezen.

De echte liefhebbers hebben de voorkeur voor een mechanisch horloge waar geen batterij in zit.

Eentje die je met de hand opwindt of die door de bewegingen van je arm automatisch opwindt.

In zo’n horloge zitten tientallen onderdeeltjes en tandwieltjes en je moet die elke 3 tot 8 jaar laten onderhouden.

Vergelijkbaar met een auto.

Een mechanisch horloge wordt dan helemaal uit elkaar gehaald, alle onderdeeltjes worden in een ultrasoon bad schoongemaakt en de bewegende delen worden opnieuw gesmeerd.

Er zit dus blijkbaar olie in je horloge. Wist ik veel.

Wat ik ook niet wist: achterop een horloge staat hoeveel jewels erin zitten, en daarmee worden daadwerkelijk edelstenen bedoeld.

Robijnen, meestal. Want robijn is een van de hardste materialen op aarde en daarom draaien bewegende delen van horloges niet op een as van metaal maar van robijn omdat die nooit slijt.

Digitale en quartz-horloges genieten veel minder fascinatie onder horloge-aficionado’s.

Want ze gaan minder lang mee en ze zijn minder complex.

De horloge-markt bestaat al meer dan 100 jaar en de voorkeuren van klanten kun je zo copy pasten naar de markt waar jij in zit.

Klanten hebben een grotere fascinatie voor leveranciers waar een complexer, interessanter verhaal aan hangt.

En de relatie blijft daardoor langer in stand. Decennia.

En in je marketing kun je van die voorkeur gebruik maken.

Fascinatie treedt op als jouw verhaal complex en interessant genoeg is.

Fascinatie is de sleutel om klanten voor het leven te krijgen.

Ik ben de afgelopen 2 jaar helemaal in het onderwerp van fascinatie in marketing gedoken, en toen ik ontdekte hoe het werkt heb ik het aantal verhalen dat ik vertel in mijn marketing drastisch opgeschroefd.

De formule voor het vertellen van verhalen die langdurig fascinatie oproepen bij je klanten deel ik komende maand met de Members van Het Lab.

Ik ga ze uitleggen hoe ze hun persoonlijke storyline vinden. Dat is een serie van kleine verhaaltjes waardoor klanten veel langer in jou geïnteresseerd blijven.

Ze raken zelfs door jou gefascineerd, iets dat zeldzaam is en waardoor ze je verhaal rondvertellen aan gelijkwaardige klanten in hun netwerk.

Maandag om 17 uur stuurt mijn team deze nieuwe Masterclass naar de drukker en daarna kun je hem niet meer krijgen als je Member wordt doordat je geen toegang hebt tot vorige afleveringen.

De link om jouw eigen persoonlijke storyline te vinden en klanten jaren of zelfs decennia lang aan je te binden is www.HetLab.online.

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: