Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Word de drugsdealer van je klanten

Aartjan van Erkel

in Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Horror-auteur Dean Koontz schreef in 2003 het boek Odd Thomas.

Dat boek dwong hem vervolgens om iets te doen wat hij nog nooit eerder had gedaan.

De hoofdpersoon is Thomas: een 20-jarige kok in een restaurant, die de doden kan zien.

En de doden praten tegen hem. Ze vertellen Thomas bijvoorbeeld wie hun moordenaar is geweest.

In 12 jaar tijd zijn er 6 Odd Thomas-boeken verschenen. Alleen was Dean Koontz nooit van plan om meer dan 1 boek over dit personage te schrijven.

Want hij vindt het leuker om steeds nieuwe hoofdpersonen te bedenken.

Maar nadat de eerste Odd Thomas uitkwam, werd hij gebeld door zijn uitgever.

Die zei:

“Dean, we krijgen duizenden mails van mensen die willen weten wanneer het volgende boek over Odd Thomas uitkomt. Dus dat is ook mijn vraag aan jou: wanneer ga je de volgende schrijven?”

Ze hadden het boek alvast in pre-order op Amazon gezet. Er kwamen meer dan 100.000 bestellingen op binnen, waardoor Koontz zijn gewoonte moest doorbreken om altijd nieuwe personages te introduceren.

Als een personage eenmaal een hit is, dan is er geen houwen meer an.

Er zijn personages bekend die tientallen jaren hun aantrekkingskracht hebben behouden.

De James Bond-cyclus loopt al 58 jaar.

Mijn favoriete personage is Sherlock Holmes, die door Conan Doyle in de 19e eeuw moest worden opgewekt uit de dood nadat hij hem in de Reichenback-watervallen had laten vallen samen met zijn aartsvijand Moriarty.

Want de auteur had het wel een beetje gezien en wilde andere dingen gaan doen. Maar de lezers bleven jarenlang vragen om meer.

Matt Damon komt weer terug voor tóch nog een Jason Bourne-film.

Binge-watchen van series is voor de meeste mensen een normaal onderdeel van hun leven.

Het is allemaal bewijs voor een simpele conclusie:

Een goed personage is de verslavendste drug die er bestaat.

En met goede personages worden al eeuwenlang gigantische bedragen verdiend.

Je weet uit eigen ervaring hoe verslavend deze drug is, dus mijn tip aan jou vandaag is:

Word de drugsdealer van je klanten.

Pillen of poeder verkopen is niet nodig. Want je hebt iets in handen dat minstens zo verslavend is.

En dat is je marketing-personage.

Je marketing-personage is de gedramatiseerde versie van jezelf.

De versie van jezelf die fascinatie oproept bij je klanten. Waardoor ze jarenlang blijven plakken en steeds meer willen.

Door je marketing-personage krijg je klanten voor het leven.

De meeste ondernemers leggen de link niet tussen hun eigen status in de markt, en de miljarden die verdiend worden in de entertainment-wereld met personages.

Daardoor liggen de mogelijkheden in jouw markt om deze extreem lucratieve strategie te gebruiken waarschijnlijk nog volledig open.

Komende maand bouw ik met de Members van Het Lab aan hun marketing-personage.

Dat doen we door hun persoonlijke storyline uit te werken.

We gaan de verhalen uit hun eigen levensgeschiedenis selecteren en dramatiseren die de meeste fascinatie gaan oproepen bij klanten.

Ze vinden zichzelf opnieuw uit en zetten een versie van zichzelf neer die ze nog niet eerder hebben gebruikt.

Dit gaat een multiplier-effect hebben op hun aantrekkingskracht in de markt op de lange termijn.

Dit is een nieuwe Masterclass over personality-based copywriting, een van de populairste onderwerpen in Het Lab tot nu toe.

De deadline om Member te worden verstrijkt maandag om 17 uur. Daarna stuurt mijn team de Masterclass naar de drukker.

De link om de hoofdrol te gaan spelen in je eigen leven is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: