Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bestsellerisering

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het CPNB publiceerde de verkoopcijfers van de boekenbranche tijdens corona.

Het blijkt dat de online verkoop van boeken met 33 procent is gegroeid toen we allemaal thuiszaten.

We zijn naar verhouding zelfs meer gaan lezen dan gaan Netfixen.

Directeur Eveline Aendekerk maakte zich alleen wel een beetje zorgen over de boeken die mensen kopen, zei ze tegen de NOS:

“Online koop je heel gericht: de grote titels. Maar het onbekende werk, de pareltjes, die zie je minder. Die ‘bestsellerisering’ moeten we niet willen als sector.”

Dat mensen het liefste bestsellers kopen is al jaren aan de gang. Er bestaat zelfs een woord voor.

De bestsellerisering is leuk voor de auteurs die bovenop de berg staan, en minder leuk voor de struggelende auteurs.

De lucky ones profiteren, zoals het altijd gaat. Zou je kunnen krijsen als je een slachtoffermentaliteit hebt.

Maar als je een go getter-mentaliteit hebt, dan kies je ervoor om onbekende auteurs die je leuk vindt te steunen door hun boeken te kopen. En als je zelf een auteur bent, door ervoor te kiezen dat je zelf poddomme een van die bestseller-auteurs wordt.

Want daar is gewoon een stappenplan voor.

Een stappenplan van iemand die het je uitlegt. En misschien heb je ook wel iemand nodig die jou een schup onder je aars geeft, dat weet ik niet.

Robin Stevens had dat in ieder geval wel, zei hij:

“Vroeger werkte ik in de sales bij de Gouden Gids en Yahoo: door Nederland heen crossen en advertenties verkopen. Ik had toen een salesmanager, een aardige gast met een grote glimlach, die me pushte om het onderste uit de kan te halen. En op de één of andere manier werd Aartjan, zonder dat hij het zelf wist, in mijn hoofd mijn salesmanager voor mijn boek. Hij wakkerde een competitiegevoel in mij aan. Hij zei hele prikkelende dingen.”

Robin deed mee aan BusinessBoek Bestseller en terwijl hij naar de video’s keek, channelde hij mij naar de gedaante van zijn oude baas die grijzend de zweep erover legde.

Hee, als het voor jou werkt…

Enniewees, Robin stond zojuist 30 dagen lang op 1 bij Managementboek en daarom vier ik dat met een Nummer 1 Deal.

Dus: je krijgt de online training BusinessBoek Bestseller nu voor half geld, en je krijgt er 3 cadeaus bij ter waarde van 2.000 euro.

Voor als je mij bijvoorbeeld tijdens de autorit naar je vakantie-adres op je doppen wilt hebben.

En als je vragen aan me wilt kunnen stellen zodat ik je persoonlijk kan helpen bij je schrijfproces en je boekmarketing.

Vandaag is deadline-dag. Want vanmiddag om 17.00 uur is de Nummer 1 Deal voorbij.

Dan halen we deze tijdelijke pagina offline en kost de training voortaan weer het dubbele: www.schrijvenvoorinternet.nl/gefeliciteerd-robin-stevens-nummer-1-businessboek-besteller

Mailen dat je te laat was heeft geen zin, morgen steken we onze vingers in onze oren en laatkomers worden genegeerd. Wij hebben ook vakantie, je weet toch.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen