Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dit is de grootste eer als auteur van een zakelijk boek:

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De grootste eer als auteur van een zakelijk boek tijdens deze zomervakantie is:

Knakworstfoto’s krijgen van je lezers.

Sterker nog: knakworstfoto’s zijn noodzakelijk als je wilt dat je boek een bestseller wordt.

Dat moek even uitleggen.

Je bent deze week misschien wel je koffer aan het inpakken.

Er liggen stapeltjes kleding klaar op je bed en je koffer ligt ernaast, opengeritst.

Er ligt ook een stapel boeken klaar om mee op vakantie te gaan.

En je ziet al: dat gaat allemaal niet passen.

Er moeten dingen thuisblijven.

Dus er blijft een broek thuis, een truitje en een paar schoenen.

En een paar boeken.

En let op: het is veelzeggend welke boeken je op dit moment uit de stapel haalt.

Dat zijn namelijk de twijfelgevallen. Boeken die je waarschijnlijk toch niet gelezen zou hebben.

Want als je eerlijk bent weet je al van tevoren: je gaat op vakantie alleen maar lezen waar je zin in hebt.

En niet die boeken die al lang waren blijven liggen. Die je mee wou nemen omdat je ze eigenlijk eens moet lezen. De moetjes.

Als auteur van zakelijke non-fictie wil je niet dat jouw boek een moetje wordt.

Wat je wilt is ingepakt worden door je lezer.

Omdat ze zó veel zin hebben om jou te lezen. Je mag mee op vakantie.

Terwijl jouw boek eigenlijk WERK is, he?

En terwijl je ook nog eens concurrentie hebt van Scandinavische srillers die zo lekker wegbladeren op het strand.

Je boek moet zo veel voorpret oproepen dat je de koffer in mag met Jussi Adler Olsen.

Weet je wat de beste check is of je boek genoeg voorpret heeft opgeroepen?

Nou, dat zijn dus die knakworstfoto’s. Op social media, met jouw naam erbij getagd.

Fotootjes genomen tussen de gebruinde benen van een lezer door, die op een stretcher ligt bij een Mediterraan zwembad.

Ze maakt die foto om jou te laten zien dat ze lol heeft bij het lezen van je boek, terwijl ze uitkijkt op parasolletjes en palmbomen.

Mannelijke lezers sturen minder vaak knakworstfoto’s. Harige knakworsten zijn natuurlijk ook geen gezicht.

Mannen sturen je eerder boek-en-biertje foto’s vanaf een vakantieterras. Met van die druipende condensdruppels op dat bierglas, he?

Zukke foto’s zijn een van de allerbeste soorten spontane reclame die je kunt krijgen voor je boek.

En jij hebt als auteur zelf in de hand of je die foto’s gaat zien op je socials.

Want de zakelijke boeken die het meest gelezen worden op vakantie, zijn de boeken die LEUK zijn om te lezen.

Zo simpel is het, grote smurf.

Dus als je een bestseller wilt, schrijf dan geen Magnum Opus door alles wat je weet in dat boek te zetten. Het hoeven geen duizend pagina’s te worden, die moeten worden gedrukt op papier zo dun als sigarettenvloe in puntgrootte 6.

Of denk je dat iemand dat voor zijn lol gaat liggen lezen?

Schrijf een boek dat entertaining is. Maak ieder punt dat je wilt maken altijd met een verhaal, een praktijkvoorbeeld of een metafoor.

Lees de vorige zin nog maar een keer, want als je die tip religieus toepast breng je straks een boek uit waar je lezers helemaal blij van worden, en dat ze meerdere keren moeten kopen omdat ze het elke keer dat ze het uitlenen nooit meer terugkrijgen.

Jij weet ook wel uit ervaring: door je collega-experts die zakelijke boeken schrijven word je als lezer helemaal in coma geluld.

En het is dodelijk voor je reputatie als jij diezelfde fout maakt. Dat je straks overkomt als een wijsneus, een sufneus of een teacher.

Robin Stevens is de held deze week van de auteurs in mijn online training BusinessBoek Bestseller, omdat hij 30 dagen op 1 heeft gestaan bij Managementboek.

En hij zegt over zijn boek ‘Verbinding zonder wifi’:

“Ik heb nu echt een boek waar ik trots op ben. Niet alleen is de inhoud veel beter dan bij mijn eerste boek, ook is het gewoon knetterlekker dat ik al zo lang bovenaan de bestsellerlijst sta.”

In BusinessBoek Bestseller geef ik veel tips voor het schrijven van een LEUK boek waar je trots op kunt zijn.

En veel auteurs die van plan waren om een saaie spraakwaterval te zijn in hun boek, zijn daardoor storytellers geworden.

Toen Robin binnenkwam bij BBB, voelde een nummer 1 positie als een soort onhaalbare droom. Hij durfde in zijn omgeving bijna niet uit te spreken dat hij een bestseller wilde, omdat hij bang was dat het zou mislukken.

Maar zijn boek stond 2 weken voor het uitkwam al bovenaan de lijst.

Het is een traditie dat ik een Nummer 1 Deal uitroep iedere keer dat een deelnemer op 1 komt.

Daarom krijg je tot uiterlijk morgenmiddag 17.00 uur nog 50% korting op je investering, plus 3 bonussen met een waarde van 2.000 euro cadeau.

Het verhaal van Robin Stevens plus de knop om de training te bestellen vind je op deze tijdelijke pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/gefeliciteerd-robin-stevens-nummer-1-businessboek-besteller

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: