Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Veel auteurs die een flaptekst schrijven, zetten daar een aantrekkelijke samenvatting van hun boek.
Ze geven informatie.
Zoals ook hun boek een zwembad is dat ze hebben laten vollopen met informatie. Voor de lezers om op te drinken.
Hun houding is: mijn boek is een informatieproduct.
Dat is inderdaad zo, tenminste als je een studieboek wilt schrijven.
Maar weet je hoe studieboeken worden omschreven? Als STOF.
Alleen al dat woord, daar krijg je een beetje een professor Droogbeckje van.
Ik raad je daarom van harte af om je boek te beschouwen als een informatieproduct.
Tenminste, als je een groot bereik wilt met je boek en zo veel mogelijk business wilt binnenhalen.
Wat is het dan wel?
Je boek is een nieuwsgierigheidsproduct.
Je bent mensen aan het entertainen, je geeft ze een aantal hele goeie inzichten, en je maakt ze bloednieuwsgierig naar al het andere wat jij verkoopt.
En de maximale bloederige nieuwsgierigheid die ga je opwekken met je flaptekst.
Dat zijn de woorden die op de achterkant van je boek staan.
De BLURB, noemen uitgevers die.
Daar besteed ik veel aandacht aan in BusinessBoek Bestseller, want het is dé verkooptekst over je boek.
Het is de tekst die in de etalage staat van Managementboek en Bol. Het is het eerste wat mensen van je lezen als ze je boek oppakken in de boekhandel.
De meeste auteurs die deelnemen aan BBB, gaan compleet anders tegen hun boek aankijken doordat ik ze hun flaptekst laat bedenken.
Daar hadden ze eerst totaal iets anders willen schrijven.
Dit zegt Robin Stevens daarover, die zojuist 30 dagen op 1 heeft gestaan met zijn boek ‘Verbinding zonder wifi’:
“Ik denk dat ik anders echt zo’n blije eikel-tekst voor de achterflap geschreven. Mijn redacteur zei letterlijk over mijn flaptekst: ‘Zo, dat zie je niet vaak zeg, dat het zo triggerend is geschreven.’
Een lezer mailde me over een van de bulletpoints op de achterflap: ‘Die 3 dingen die je nooit moet doen in zakelijke gesprekken, op welke bladzijde staat dat, want ik kan niet wachten om het te lezen.’ Dan weet je dat het werkt.”
Robin had zulke farking nieuwsgierigmakende bulletpoints bedacht dat zijn lezers gek werden van nieuwsgierigheid.
Want nieuwsgierigheid is een van de meest gedragsturende emoties.
En daarom is Robin niet braaf zijn boek gaan samenvatten, maar als een SM-meester met een kittelende ganzenveer zijn lezers gaan teasen.
Wat stond er dan precies in zijn kriebelbullets?
Dat vertel ik je zo, maar eerst even dit:
De Nummer 1 Deal om mee te doen aan BusinessBoek Bestseller voor half geld, loopt woensdag om 17 uur af.
Daarmee vieren we dat Robin een maand lang fier op 1 stond, bovenaan de homepage van Managementboek.
En dat hij DE TAART heeft toegestuurd gekregen – de beloning die de marketingafdeling van Managementboek cadeau geeft aan een nieuwe nummer 1.
Het cadeau wat je van mij krijgt is die idiote korting, plus 3 bonussen die samen 2.000 europiek waard zijn.
De tijdelijke pagina om 50% te besparen, 3 bonussen veilig te stellen en je boek te transformeren van een informatieproduct naar een nieuwsgierigheidsproduct is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/gefeliciteerd-robin-stevens-nummer-1-businessboek-besteller/
Aartjan van Erkel
PS
Dit zijn de fameuze bulletpoints die Robin Stevens schreef op de achterflap van zijn boek ‘Verbinding zonder wifi – Hoe je opvallend goede gesprekken voert, diepe relaties opbouwt en mensen positief beïnvloedt’:
- Hoe je instant verbinding maakt door iets slims te doen aan het begin van een gesprek
- Hoe je opgebouwde spanning oplost voordat je moeilijke gesprekken ingaat
- Wat je van je GPS-systeem kan leren om je relaties te verbeteren
- Welke 3 dingen je nooit moet doen in zakelijke gesprekken
- Hoe je in vergaderingen de aandacht krijgt, zelfs als je een dominante leidinggevende hebt
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl