Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom media jou kleiner maken, en wat je moet doen om toch onthouden te worden

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In een aflevering van de VI Podcast hoorde ik 2 voetbaljournalisten samen babbelen.

Er is een presentator en een geïnterviewde – wat hun namen zijn maakt voor het verhaal niet uit.

Maar de geïnterviewde is in het gesprek iets vergeten waardoor het gebabbel een marteling is om naar te luisteren.

Hij is vergeten dat een podcast je kleiner maakt.

Door het audioformat is hij gereduceerd tot een fractie van zijn echte persoonlijkheid.

Dat komt: je hoort hem alleen maar. Je ziet geen gezicht. Geen lichaamshouding. Geen emotie. Daardoor voel je hem veel minder.

Hij is dat vergeten, en hij praat in de podcast op zijn normale spreektoon. Dus alsof hij een praatje staat te maken met iemand bij het hond uitlaten.

Als je dat doet in een podcast, dan klink je als een dood vogeltje.

Want een podcast maakt je kleiner. Je wordt gereduceerd tot een beperkte versie van jezelf.

Dat is niet erg, want daar is een oplossing voor.

En dat is: jezelf AAN zetten. In je volle enthousiasme gaan zitten. Een grotere, aangedikte versie van jezelf presenteren.

Zet een spuit adrenaline.

Dat doet moeder natuur voor je als je voor een grote zaal staat op een podium.

En dat moet jij zelf doen als je audio, video of copywriting maakt.

Tenminste, als je onthouden wilt worden.

Je bent een performer, en als je op je podium gaat staan dan gebruik je stage presence. Ook op virtuele podia.

Zo is het met alle media waar je naar buiten treedt, ook als ondernemer.

Media maken jou kleiner, en om goed over te komen maak jij jezelf groter.

Een podcast valt trouwens nog mee, als je het vergelijkt met tekst.

In geschreven content word jij nog weer kleiner, want dan kunnen ze je niet eens meer horen. Ze lezen je alleen maar.

In copywriting heb je dus helemáál een theatrale versie van jezelf nodig.

Blaas jezelf op, zodat je zichtbaar blijft. Anders word je gereduceerd tot een zandkorrel in de woestijn.

Blaas jezelf niet op met hete lucht. Blaas jezelf ook niet op met andermans lucht.

Maar maak jezelf wel groter. Meer drama. Meer theater. Plassen bloed. Zweetlucht. Je bent een performer in de ogen van je klanten, en zodra je dat gaat inzien wordt alles makkelijker.

Als er een camera of een microfoon aangaat, lukt het je misschien nog wel om je stage presence te vinden.

Maar veel ondernemers vinden dat lastiger als ze e-mails gaan schrijven.

Daarom geef ik zometeen van 10 tot 12 een online seminar. Dat heeft als titel: Easy Money met Entertaining E-mails.

Daarin ga ik je een lading tips en verhalen vertellen over jezelf verkopen met je e-mailnieuwsbrieven.

Sinds ik me 2 jaar geleden als een performer ben gaan gedragen in mijn e-mails, is alles in mijn bedrijf veranderd.

Door de extreme reacties die we kregen, werd het direct mijn favoriete vorm van marketing.

In het online seminar ga ik met je delen wat ik weet over jezelf AAN zetten als je schrijft, en ik ga je ook aanbieden om jou te gaan helpen met je eigen e-mailcopywriting.

Hou er rekening mee dat we bezig zijn van 10 tot 12 uur, dus klik op deze link om je van tevoren aan te melden en ga straks op een rustig plekje zitten waar je niet gestoord kan worden: https://attendee.gotowebinar.com/register/8203046544757344779

Tot zometeen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: