Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

5 manieren om je klanten een rustig gevoel te geven

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vanochtend om 6.30u liep ik naar de keuken om Lola een bak brokken te geven, en een grote beker gyokuro groene thee voor mezelf te maken. Zoals ik elke ochtend doe.

Daarna ga ik naar mijn cave in het souterrain en schrijf ik de dagelijkse e-mail.

Maar vanochtend liep ik vertraging op toen ik door het keukenraam naar buiten keek.

Op onze tuintafel zat namelijk de hoofdrolspeler in de ornithologische soap van gisteravond.

Een koolmeesjong dat de nacht heeft doorgebracht onder de hortensia.

Hij kan nog niet goed genoeg vliegen om de schutting te overwinnen.

Nou is onze achtertuin toevallig een kattenvrije zone, omdat Lola bijna door het driedubbele glas heen springt als een kat het gore lef heeft om op onze schutting te gaan zitten.

Dus koolmees heeft een goede plek gevonden om te leren vliegen.

In plaats van deze e-mail te gaan schrijven, ben ik daarom met mijn thee op een stoel voor het raam gaan zitten.

Goedkeurend heb ik een halfuur naar het gefladder zitten kijken, en het werd zelfs nog beter toen er een broertje en een zusje voor de poort van de tuin bleken te zitten krijsen.

De 3 jongen kunnen nog niks en zijn tegelijkertijd nergens bang voor.

Vanuit een boom in de tuin roepen vader en moeder kom hier naartoe en gottegot kijk toch uit.

De volwassenen hebben geleerd om overál bang voor te zijn. Daarom leven ze nog.

Het is net als met je klanten. Die hebben ook geleerd om bang te zijn. Om zichzelf te beschermen.

Klanten zijn ook hartstikke bang van jou.

Helemaal niet nodig natuurlijk, maar toch is het zo.

Dat komt door hun ervaringen uit het verleden. Met andere bedrijven.

Ze zijn bang om teleurgesteld te worden. Bang om de verkeerde beslissing te nemen. Bang om hun geld aan jou te geven.

Ondernemers realiseren zich veel te weinig hoeveel angst en risico er rondspoken in het onderbewuste van hun klanten.

Allemaal kriebels in hun buik, waardoor ze het spannend vinden om te investeren.

Het is jouw taak als ondernemer om die angst weg te nemen. Het is jouw taak om je zo te gedragen dat ze geen risico meer voelen.

Dat ze zich veilig bij je voelen. En liefst nog meer dan dat.

Ze willen zich het liefste dat jij ze ook omhoogtrekt.

Kom maar, pak het touw en klim naar me toe, tegen die berg op.

Vanaf de top van de berg geef jij ze zekerheid, een pad om te volgen en een stem die zegt wat ze moeten doen.

Het voelt voor klanten veel minder veilig als jij náást ze hangt aan die bergwand. Of maar 1 meter hoger.

Ze hebben het liefste iemand die zichzelf heeft bewezen en die een hoge status heeft in de markt.

Iemand aan de top van de berg.

Als je een expert bent en je wilt jezelf positioneren aan de top van je markt, dan heb je daarvoor 5 dingen nodig.

(1) een goed verkopende website die jou extreme expertstatus geeft

(2) een explosie aan marketingcontent waardoor je voortdurend zichtbaar bent in de socials en de inbox

(3) entertainende e-mailnieuwsbrieven voor je inner circle van beste klanten en prospects, waardoor ze gaan lezen, klikken en kopen

(4) een zakelijk boek dat wordt gezien als het beste boek in jouw branche en dat belachelijk goed verkoopt

(5) de ultieme online training die jouw expertise bevat en die je verkoopt aan de bovenkant van jouw markt

Omdat ik in de afgelopen 10 jaar de code heb gekraakt voor alle 5 deze onderwerpen, heb ik daarover 5 online trainingen gemaakt.

Daarin laat ik je onorthodoxe manieren zien om zo snel mogelijk naar de top van de berg te gaan.

Want jouw positie aan de bovenkant van de markt geeft klanten een rustig gevoel. Je hoge status bevestigt dat ze je kunnen vertrouwen en dat jij ze omhoog gaat trekken.

Omdat ik aanstaande vrijdag 50 word maar mijn verjaardag door de restjes van de lockdown niet echt kan vieren, heb ik besloten om dat online te doen.

Daarom krijg je deze week 50% verjaardagskorting op alle 5 mijn online trainingen.

Kies zelf maar welke je wilt doen. Ook als je kiest voor de VIP-variant van een training – dus met persoonlijke 1-op-1 coaching – dan geldt nu tijdelijk die 50%.

De pagina om naartoe te fladderen is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/trainingsprogrammas/

Ik wens je een warme zondag.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: