Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

3 formules voor copywriting met kietelkracht

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hoe weten bomen dat het lente is?

Als ze een fout maken en te vroeg in het seizoen uitlopen, dan lopen ze het risico dat al het nieuwe groen bevriest.

Daar betalen ze een hoge prijs voor, want het kost veel energie om dan later weer nieuwe takjes en blaadjes te moeten maken.

Om zichzelf te beschermen houden bomen daarom twee dingen heel scherp in de gaten.

Of de dagen langer worden: zijn er meer uren licht elke dag?

Maar dat alleen is niet genoeg om zeker te weten dat de lente is begonnen.

Daarom houden ze ook bij of de temperatuur stijgt.

Dat betekent: bomen vergelijken lengte van de dagen. Maar dat niet alleen. Wat ze ook doen is het aantal warme dagen tellen.

Het kan dus niet anders of bomen moeten een soort geheugen hebben.

Hoe kunnen ze anders weten hoeveel uur licht er gisteren was, en hoeveel warme dagen er achter elkaar zijn geweest?

Goedemorgen trouwens. Als je hier nou een losse kaak van krijgt, dan kan ik je de boeken van Peter Wohlleben aanraden.

De Duitse bestseller-boswachter die miljoenen boeken verkocht over de natuur en vooral over het verborgen leven van bomen.

Die staan vol met feiten waarvan mijn onderkaak ging bungelen.

Er gebeurt van alles om ons heen zonder dat wij mensen het doorhebben.

Vaak geloven we zelfs niet eens dat die dingen gebeuren.

Niet alleen om ons heen, trouwens.

Ook in ons eigen hoofd gebeuren dingen die wij niet weten.

Ons onderbewuste doet namelijk van alles waar wij niks van merken.

Bijvoorbeeld oplossingen vinden voor een probleem waar we gister vruchteloos over gepiekerd hebben tot elf uur ’s avonds.

En daarna fakkit een appeltje hebben gegeten, de hond hebben uitgelaten, zijn gaan slapen en vanochtend een rondje op de racefiets hebben gedaan.

Toen je zwetend je fietshelm afzette bij thuiskomst schoot je opeens een geniaal simpel idee te binnen waardoor het probleem van gisteravond in één keer opgelost was.

Zoiets weleens meegemaakt? Dat is je onderbewuste aan het werk.

Daar draaien allerlei hersenprocessen op de achtergrond die je helpen om beslissingen te nemen.

Omdat we niet weten wat het onderbewuste precies aan het doen is, hebben we het ook niet snel door als iemand het onderbewuste beïnvloedt.

In marketing biedt dat natuurlijk perspectieven.

Voor iedereen die geïnteresseerd is in alles wat méér is dan platte domme marketing zoals de meeste bedrijven doen.

Zoals bedrijven die reclameruimte verkopen in lichtbakken aan lantaarnpalen.

“Uw advertentie hier? Bel 030-1234567”

Alsof iemand een telefoonnummer onthoudt bij het voorbijrijden.

Slimme marketing geeft input aan het onderbewuste en dat gaat daarmee ongemerkt aan de haal.

Woorden schrijven die het onderbewuste iets geven om op te kauwen, zorgen voor beslissingen waarvan je klanten niet weten waar ze vandaan komen.

Maar ze zijn volledig overtuigd en ze klikken op die button. BAM, dit ga ik sowieso doen.

Een van de meest onderschatte tekstjes waardoor het brein aan flitst alsof je de stekker van de kerstboom in het stopcontact steekt, zijn bulletpoints.

Elke bulletpoint bevat ingrediënten die onweerstaanbaar zijn voor het onderbewuste.

Tenminste, als ze geschreven zijn door iemand die weet hoe dat werkt.

Om je 3 machtige gereedschappen te geven voor in je mindfuck marketing-toolbox, heb ik een masterclass gemaakt waarin ik 3 formules uitleg voor het schrijven van bulletpoints.

Die 3 formules zijn niet zoals een versleten kruiskopschroevendraaier van 10 jaar oud, maar meer als een nieuwe 18 volts accu-klopboormachine waarmee je een kiezelharde betonmuur in de poeier legt.

Alleen dan niet met geweld, maar juist met kietelkracht.

Je pentreert die harde kop van je klanten met woorden waar ze geen weerstand tegen hebben.

Members van Het Lab krijgen morgen die masterclass toegestuurd, en voor jou is het vandaag Deadline Dag.

Want vanmiddag om 17u sturen we hem naar de drukker, waarna je definitief te laat bent.

Het heeft geen enkele zin om ons morgen te mailen hoe je de 3 bulletpoint copywriting formules alsnog kunt krijgen, als je de deadline hebt gemist. Helaas gatenkaas.

Dit was de laatste mail hierover. De link waar de klok tikt is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: