Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo geef je klanten rode oortjes van nieuwsgierigheid

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een wetenschapsredacteur van The Guardian schreef een artikel met de titel: ‘Curiosity improves memory by tapping into the brain’s reward system’

Het bleek dat ons brein helemaal heppiedepeppie is als we ergens nieuwsgierig naar zijn.

Er komt dan een snuif dopamine los: de party-drug van moeder natuur.

We worden niet alleen zo haai als een vlaamse papegaai, maar er blijken volgens wetenschappers nog twee interessante dingen te gebeuren in ons hoofd.

Twee dingen waardoor iedereen zijn oren zou moeten spitsen die een doelgroep probeert te beïnvloeden, bijvoorbeeld omdat je iets aan ze wilt verkopen.

En die twee bijvangsten zijn:

(1) mensen onthouden dingen beter als ze er eerst nieuwsgierig naar gemaakt worden.

(2) mensen onthouden ook niet-gerelateerde informatie beter die ze op hetzelfde moment getoond krijgen.

Nieuwsgierigheid is dus een ingrediënt voor je marketing waardoor klanten niet alleen jouw dienst of training beter onthouden, maar ook jou, je bedrijf, en nog andere stukjes informatie die je in je boodschap foefelt als je tóch bezig bent om je klanten te kietelen.

Misschien denk je wel: nou supergeinig, maar hóe dan? Wat moek dan zeggen?

Goede vraag, edelachtbare.

Om je vraag te beantwoorden ben ik op mijn praatstoel gaan zitten en heb voor de Members van Het Lab een Masterclass opgenomen over het schrijven van nieuwsgierigmakende goudklompjes gemaakt van woorden, die je kunt verstoppen op je verkooppagina’s:

  • Je krijgt een geheime ingrediënt om te sprinkelen over je tekst, waardoor het conversiepercentage van websitebezoekers naar klanten drastisch omhoog gaat.
  • Je ontdekt iets dat op de verkooppagina’s van je concurrenten ontbreekt – en op die van jou tot nu toe ook – wat dezelfde gevolgen heeft als vergeten om zout in je eten te doen bij het koken.
  • Ik laat je zien waarom je website momenteel op je klanten overkomt als een verzameling van ongezellige liefdeloze hatseflatspagina’s, die alleen maar gericht zijn op snel scoren van oppervlakkige ‘one night stand’-klanten in plaats van het lokken van big spenders waarmee je langdurige relaties krijgt.
  • Ik deel een tip met je die ik zelf pas heel recent kreeg van de onvolprezen mensenschuwe alt-copywriter Ben Settle, waardoor het veel makkelijker is geworden om een mitrailleurvuur aan bulletpoints te produceren waarmee ik mijn pagina’s doorzeef.
  • Voorpret is een van de verleidelijkste emoties die er zijn, maar jammerlijk maken de meeste ondernemers daar totaal geen gebruik van. Ik laat je zien hoe je voorpret vanaf nu to the max kunt toepassen. Waarschuwing: je moet wel bereid zijn om marketing en sales te gaan doen op een onorthodoxe manier. Dit leidt in jouw markt waarschijnlijk tot gefronste wenkbrauwen van onkreukbare concurrenten die alles volgens de ‘regeltjes’ doen en bijna geen droge rotboterham verdienen in hun business.
  • Je krijgt een manier om zo hard met je ideale klanten te bonden dat ze je nooit meer los willen laten. Bijna eng.
  • Je verkoopteksten worden een Middeleeuwse martelkamer waarin de zoete pijn van de nieuwsgierigheid wordt toegediend met zwepen van dropveter, die je klanten verrukt en op een diep psychologisch niveau in beweging brengt.
  • Ik geef je 3 supersimpele formules voor je copywriting waardoor je klanten rode oortjes krijgen en niet kunnen stoppen met lezen. Die 3 recepten zijn goudstaven waard voor iedereen die zichzelf makkelijker wil verkopen en daar nog lol bij wil hebben ook.
  • Door mijn 3 formules toe te passen kun je vanaf nu je pagina’s vullen met bulletpoints: korte prikkelende tekstjes die raak schieten doordat je één inzicht uit dienstverlening, training of coaching eruit pakt en je klanten teast met iets dat jij weet maar zij niet.

De deadline om de masterclass met de 3 formules in je jeukende handen te krijgen is aanstaande maandag om 17.00 uur, want dan gaat hij naar de drukker.

Dit is de link om aan alle onwetendheid een einde te maken: www.HetLab.online

Hooi,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen