Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je het meest gegeven advies van datingcoaches gebruikt om klanten te versieren

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Tijdens mijn goed protestante opvoeding werd ik door mijn ouders weleens vrrrriendelijk gevraagd of ik ‘rodondendron’ kon zeggen in plaats van een ‘zondagschoolgebedje achterstevoren’ – mijn vaders eufemisme voor vloeken.

Dat gedeelte van de opvoeding is uiteindelijk niet zo goed gelukt. En ik moet nog steeds aan vloeken denken als ik rodondendrons zie staan.

Mei is hun toptijd en er staat ook een flinke struik te bloeien voor het raam van mijn kantoor.

De knoppen barsten nu open en elke ochtend als ik deze daily e-mail zit te schrijven, zijn er weer een paar bloemen bijgekomen.

De rodondendrons verleiden insecten om langs te komen, en de rest van de natuur is ook aan het teasen.

Vogelmannen zingen zich schor om vrouwtjes te paaien, ik hoor bij ons in het Zeisterbos vooral zanglijsters en vinken deze week. Bij ons in de tuin zitten er koolmezenjongen in de nestkast en een mussennest onder de dakpannen.

En gisteravond zag ik een spechtenjong zijn koppie naar buiten steken uit een rond gat in een dooie beuk.

Mannen met blote torso’s doen bodyweight-oefeningen in het park, en vrouwen in rokjes klikklakken voorbij.

De hormonen van bijna alle levende wezens staan in tease mode, en dat is elk jaar een spannende tijd.

Ze zeggen niet voor niks: Meisjes plagen, kusjes vragen. Als je de datingcoaches op internet erop naslaat, dan is plagen een van de meest gegeven adviezen aan mannen die een vrouw zoeken.

Want bijna iedereen is dol op geteased worden.

Maar pas je dat ook toe op je klanten? Dat zijn namelijk ook gewoon mensen, en die vinden het hartstikke leuk als jij teast, Batavus Droogstoppel.

Waarom? Omdat jij door te teasen laat zien dat je ze interessant vindt, dat je ze serieus neemt en dat je ze niet op een voetstuk zet.

Weet je wat het tegenovergestelde is van teasen? Dat is NIET wat je misschien denkt: gortdroog en saai zijn.

Nee, het tegenovergestelde van teasen is desperate zijn. Slijmen, paaien, stalken, op een voetstuk plaatsen. Zeer onaantrekkelijk. Afstotelijk.

Misschien denk jij nou dat jouw klanten niet gediend zijn van teasen. Omdat ze te serieus zijn. Jij bent bijvoorbeeld business to business, en je klanten zijn Belangrijke Mensen.

Hmm, en wat denk je dat jouw klanten ’s avonds doen als Netflix ze teast met een cliffhanger om nog één extra aflevering van een serie te bekijken voor het slapengaan?

Gaan ze met een Belangrijke Mensen-gezicht naar bed of laten ze zich net zoals iedereen verleiden om toch nog een halfuurtje te blijven kijken?

Psies, grote smurf.

Als je iets te verkopen hebt, tease je klanten dan helemaal gek als je betere resultaten wilt krijgen.

Zet de verkooppagina’s op je website vol met teasende bulletpoints, die je klanten onbedwingbaar nieuwsgierig maken.

Bulletpoints, dat zijn die dikke zwarte stippen op een pagina met daarachter een zinnetje. Een zinnetje dat teast. Een kietelkogel.

Hoe je van zulke bulletpoints schrijft, dat vertel ik de Members van Het Lab komende maand in een nieuwe Masterclass.

Daarin geef ik ze 3 formules die ik zelf gebruik om nieuwsgierigmakende bulletpoints te schrijven voor mijn verkooppagina’s.

Plus 1 formule waardoor je 10 keer zo veel ideeën krijgt, om je pagina’s te kunnen doorzeven met zukke kietelkogels.

Want 1 of 2 bulletpoints teasen lang niet genoeg. We hebben het hier over de meest overtuigende en prikkelende tekstjes op je hele pagina, en waarom zou je daar dus niet je hele pagina mee volzetten?

De best converterende verkooppagina’s bestaan voor minstens de helft uit bulletpoints.

Als je nog geen Member bent en je wilt die formules hebben, dan is dit de link die leidt naar tease territory: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: