Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Groeivoer-podcast: interview over copywriting en Expertisemarketing

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gerhard te Velde duwde me eind februari een zanderige bos wortels in mijn handen en zei: Kun je even naar de camera kijken?

Na de foto volgde een gesprek over copywriting en Expertisemarketing, voor de podcast ‘Groeivoer’.

In een Utrechts pand uit de 17e eeuw met een paar enorme kamerplanten die er inderdaad jaloersmakend bij stonden, bespraken we onder andere:

  • Hoe de meeste experts hun klanten onbewust pijnigen met een marteltechniek die even onzichtbaar is als waterboarding en ongeveer net zo voelt.
  • Hoe je extreem aanwezig wordt op alle socials met marketing-content die je maakt in de tijd die je kunt vrijmaken door je boodschappen van deze week een keertje online te bestellen in plaats van zelf alles in je appie-winkelwagen te gaan leggen. Investering: voor 8 euro bezorgkosten plus 2 uur van je tijd ben je opeens zó extreem zichtbaar dat je de bekendste naam wordt in je markt.
  • Wat de sleutel is tot het koninkrijk van de experts. Hoe je voor elkaar krijgt dat je gezien wordt als de Ultieme Expert door iets te doen wat de meeste ondernemers niet bereid zijn om te doen, terwijl het wel nodig is om je te onderscheiden. De meeste ondernemers die ik deze tip heb gegeven vinden het verrassend leuk om te doen en krabben zich nu op hun hoofd waarom ze hier niet veel eerder mee zijn begonnen omdat hun nieuwe ‘hobby’ zo veel leads en omzet oplevert.
  • “Sorry als ik hierover blijf doorjanken”, zei Gerhard – en stelde me toen nog een kritische vraag over authenticiteit, het onderwerp dat zijn focus heeft. Ik legde toen uit dat in mijn ogen je ziel verkopen niet verderfelijk is, maar juist het tegenovergestelde.
  • Wat je vooral niet moet doen als je expertstatus wilt opbouwen in je markt – een fout die statusverlagend is en waardoor je een jaar werk door de plee spoelt.
  • De onbewuste inschattingsfout die experts maken waardoor hun klanten ze niet kunnen volgen. Je allerbeste klanten krijgen hierdoor het gevoel dat ze voor het eerst van hun leven achter een speedboot hangen die volle kracht vooruitgaat terwijl ze nog maar 1 waterski aanhebben en hun evenwicht beginnen te verliezen.

Wil je ons gesprek beluisteren, ga dan naar https://www.groeivoer.nl/2020/05/09/aflevering-66-aartjan-van-erkel-auteur-van-maak-ze-gek-over-copywriting-verkopen-met-je-toetsenbord-expertisemarketing-uniek-zijn-en-je-boek-op-1-in-managementboek-krijgen/

Of open je podcast-app en zoek de Groeivoer-podcast, aflevering 66.

En trouwens: voor het schrijven van bulletpoints zoals hierboven, gebruik ik vaste formules. Komende maand deel ik in Het Lab mijn beste recepten voor het schrijven van zulke mini-verkooptekstjes die als enige doel hebben om je klanten te teasen.

Bulletpoints zijn die dikke zwarte stippen in een verkooptekst – en het schrijven daarvan is een van de meest onderschatte skills voor een ondernemer.

Van marketing bad boy Drayton Bird (84) leerde ik ooit dat de best converterende verkooppagina’s voor de helft uit bulletpoints bestaan, en dat advies heb ik sindsdien opgevolgd.

Mijn online trainingen verkopen sindsdien als warme croissantjes en in een nieuwe Masterclass laat ik de Members van Het Lab komende maand zien hoe ze zelf hun pagina’s kunnen doorzeven met een mitrailleurvuur van bulletpoints.

Dit is de link naar de munitie-opslag waar magazijnen vol met verkoopbullets op je liggen te wachten ingepakt in oliepapier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

See you on the other side, soldier.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast