Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Gisteren belde ik met een ondernemer, en die zei:
“Mijn klanten zijn extremer geworden door corona. Dat merk ik tijdens verkoopgesprekken. Of ze gaan er helemaal voor, of ze hebben enorme twijfels. Er zit bijna niks meer tussen.”
Misschien merk je dat zelf ook. Veel klanten zeggen makkelijker JA, maar andere klanten zeggen juist overal NEE op.
Laten we het eens hebben over je NEE-klanten.
De reden dat ze nu de boot afhouden, is onzekerheid.
Ze durven nu gewoon niet. En vaak hebben ze die onzekerheid in goede tijden ook wel, maar die ligt minder aan de oppervlakte.
Een deel van je NEE-klanten die zal nee blijven zeggen. Die zie je pas weer terug als het allemaal weer rustig is geworden.
Maar er zijn ook klanten die ondanks hun onzekerheid nog steeds bereid zijn om de investering te doen.
Dat vraagt nu alleen iets extra’s van je.
En dat is dat je inzoomt op hun onzekerheden, en ze een voor een met ze bespreekt.
Vergelijk het maar met je kind dat een nachtmerrie heeft en middenin de nacht geschrokken bij je in bed kruipt.
Dan ligt er eentje naast je te bibberen die onzeker is geworden. Die durft niet meer in zijn eigen bed.
Je moet dan soms praten als een schorre brugwachter om hem weer rustig te krijgen.
“Ik durf niet meer te gaan slapen.”
“Straks komt die nachtmerrie weer terug.”
“Ik durf niet meer terug naar mijn kamer.”
Door de emotie is je kind een open boek. De onzekerheden liggen rauw aan de oppervlakte.
Als je hem rustig wilt krijgen, dan zul je die een voor een moeten bespreken.
Pas als je kind op alle punten gerustgesteld is, dan neemt hij de beslissing om weer te gaan slapen.
Onzekere klanten hebben precies hetzelfde nodig nu.
Die willen op alle punten diep gerustgesteld worden. Pas dan kunnen ze weer ja zeggen.
Zorg dus dat je erachter komt waar hun onzekerheden precies over gaan, en neem dan hun angst weg door tegenargumenten te geven waardoor hun twijfels wegvallen.
Net zoals de band van een kind hechter wordt met een ouder die hem kan geruststellen, wordt ook de band van klanten met jou beter als jij ze hebt gerustgesteld.
Aanstaande maandag stuur ik een masterclass naar de drukker waarin ik uitleg wat de 11 onzekerheden zijn waardoor klanten NEE zeggen, en 11 formules om ze definitief weg te nemen.
Als je in staat bent om klanten te verlossen van alle onzekerheden die ze in deze tijd voelen, dan zijn ze vrij om JA te zeggen. Zelfs tegen een grote investering.
Twijfels wegnemen van klanten is een vaardigheid die je niet alleen in je gesprekken gebruikt maar ook in alle vormen van copywriting, bijvoorbeeld verkooppagina’s, offertes en artikelen.
De Members van Het Lab krijgen de nieuwe Masterclass toegestuurd als een video en ook op papier. Wil jij dat ik hem ook naar jou stuur, dan nadert je deadline om Member te worden met grote stappen.
Dit is de gloeiende link: www.HetLab.online.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail