Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe zien klanten jou straks na de crisis?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Deze week kreeg ik e-mails van 2 verschillende restaurants die op 2 totaal verschillende manieren met de crisis omgaan.

De eerste mail was van een restaurant in Utrecht, en had als titel:

“Hou ons aan het werk!”

Met hun mail deden ze een beroep op het liefdadigheidsprincipe.

De tweede mail was van een van de bekendste pizzatenten in pizzastad Chicago, en had als titel:

“Meet our Curbside Crew”

In de mail zaten foto’s van medewerkers in gele hesjes die een stapel pizza’s door het raampje van een SUV naar binnen douwden.

Ze zijn creatief geweest en hebben snel de Curbside Crew bedacht om het verlies aan omzet van hun gesloten restaurant op te vangen.

Kom in de auto voorrijden en haal je vooraf betaalde pizza’s op zonder dat je binnen hoeft te komen. Een contactloze vorm van take away.

In deze tijden kun je een beroep doen op liefdadigheid zoals die tent in Utrecht en vragen of klanten je erdoor willen helpen.

Of je kunt creatief worden zoals die tent in Chicago. Door manieren te bedenken om bestaande klanten te behouden.

En relaties met nieuwe klanten op te bouwen.

E-mail is een van de weinige manieren om je bestaande klanten nu te bereiken.

En je klanten zijn continu online. Plus dat ze emotioneel zijn.

Hoe jij nu mailt, bepaalt hoe ze jou straks zien als de economie weer opstart.

Of ze jou zien als iemand die zichzelf kleiner maakte, of als iemand die creatief werd.

Er zijn 2 creatieve e-mailformules die ik al jaren toepas.

Ook in deze crisis, en ze leveren ook in deze crisis klanten en omzet op. Mijn omzet is op dit moment hoger dan voor de crisis, niet lager.

Een van mijn andere formules is dagelijks e-mailen en als er ooit een moment was waarop ik je zou aanraden om dagelijks te e-mailen dan is het nu, maar daar heb ik het niet over.

Het zijn twee andere formules om e-mail te gebruiken.

Om je lijst te laten groeien van mensen die jou toestemming geven om gemaild te worden.

Maandag stuur ik die 2 formules op naar de Members van Het Lab.

Plus nog een derde formule die ze straks nodig hebben als de crisis voorbij is.

Maandag is je deadline als jij deze formules ook wilt hebben, want dan sturen we ze naar de drukker.

De link om ze te vangen voordat ze wegvliegen: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: