Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ondernemer worden? Ik dacht het niet.

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De reden dat ik onorthodox gedrag ben gaan uitproberen in mijn bedrijf, is de manier waarop ik ben opgegroeid.

Ik kom uit een ondernemersfamilie. Mijn ouders hadden vroeger een Decorette-winkel in Breda. Ze verkochten verf, behang, gordijnen, zonwering en vloerbedekking.

Mijn opa aan moederskant was melkboer in Rotterdam-Zuid, en mijn moeder werkte als meisje mee in dat bedrijf.  Mijn oom en tante openden later in diezelfde buurt een kruidenierswinkel.

Mijn opa aan vaderskant had een drogisterij in Capelle aan den IJssel. Mijn overgrootvader had daar een fietsenmakerij.

Allemaal kleine ondernemers, middenstanders, dus ik was altijd gewend dat er keihard werd gewerkt.

Een eigen bedrijf hebben was beulen in mijn ogen, weinig tijd voor jezelf, en weinig tijd voor de leuke dingen in het leven.

En ook veel herhaling. In een winkel doe je elke dag ongeveer dezelfde dingen. Tenminste, zo zag ik dat.

Ook een nadeel vond ik het omzetplafond. Met een winkel is het lastig om te schalen als meer wilt verdienen. Dat zou wel kunnen als je er nog een paar winkels bij opent, maar dan ga je meer verdienen door je bedrijf risicovoller en complexer te maken. En waarschijnlijk ook door nog harder te werken.

Je kunt een groter winkelpand nemen – wat mijn ouders een keer gedaan hebben – maar dan moet je ook personeel aannemen. Personeel is een onzekere factor, en het kost veel geld.

Dus zei ik als klein jongetje altijd dat ik nooit ondernemer zou worden, want ik zag dat helemaal niet zitten op die manier. Ik had veel bewondering voor het harde werken van mijn ouders en mijn opa’s en oma’s, maar ik zag mezelf dat echt niet doen.

Simpele oplossing: na mijn studie ging ik in loondienst. Alleen dat werkte totaal niet. Binnen 6 maanden rende ik daar gillend weg.

De hele dag in een hok zitten met collega’s, moeten samenwerken met random strangers, verschillende lagen van disfunctioneel management boven je hebben en toch moeten doen wat die mensen zeiden…

Oh my god. Dat ging echt niet.

Dat probeerde ik op te lossen door een aantal jaar te gaan freelancen als interimmer. Dat was al beter, maar uiteindelijk vond ik dat nog steeds op loondienst lijken.

Ik trok de conclusie dat ik tóch wilde gaan ondernemen. Mijn moeder neemt me daar nog regelmatig over in de maling, want als kind was ik strondteigenwijs en ik wist alles wat ik zei heel zeker.

Maar ik had het gevoel dat er een andere manier moest zijn. Een manier om een bedrijf te hebben onder mijn eigen voorwaarden.

Ik wilde zo veel mogelijk mensen helpen met mijn unique ability, iets waar ik goed in ben. Maar dan zónder de nadelen die ik bij mijn ouders en bij mijn opa’s en oma’s had gezien.

Dus: kunnen opschalen zonder meer te gaan werken.

En dat is me gelukt, want als ondernemer leid ik nu een leven van creativiteit, waarin ik volledig los kan gaan met de dingen waar ik goed in ben, en die ik leuk vind. Nieuwe trainingen maken, membership-masterclasses opnemen, daily e-mails schrijven. Ik zit in een enorme flow.

Dat ik nu dit bedrijf heb, komt door mijn bereidheid om onorthodox te denken. Ik moest een andere manier vinden om het leven te kunnen leiden dat ik wilde, en ik heb net zo lang gezocht tot ik die had gevonden. Toen heb ik me daar jarenlang bij laten coachen, en dat doe ik nog steeds.

Wat me de meeste voldoening geeft is codes kraken, en mijn ontdekkingen dan leren aan mijn klanten. Bijvoorbeeld de code kraken voor het schrijven van e-mails die beter verkopen. Of de code kraken voor het succesvol lanceren en verkopen van online trainingen.

Door het bedrijf dat ik nu heb verdien ik een veelvoud van wat ik omzette als freelancer, en ik reis veel. Ik ben net terug van 2 weken Amerika: een week lang werken aan een boek in New York en een week naar Chicago voor mijn mastermind. Ik heb veel tijd voor persoonlijke groei, en veel tijd voor ontspanning.

Onorthodox gedrag is de reden dat ik nu dit bedrijf heb, dat voor mij een droombedrijf is. In de Masterclass die de Members van Het Lab komende maand krijgen, ga ik ze 5 vormen van onorthodox gedrag laten zien die ik op dit moment toepas als ondernemer.

Het zijn vijf formules die jij ook kunt gebruiken, de status quo te challengen in jouw familie, in jouw branche of in jouw markt, om veel harder te groeien dan je tot nu toe gewend was. En om veel harder te groeien dan wat ‘normaal’ gevonden wordt.

Dit is de link om de knuppel in het hoenderhok te gooien: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: