Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Snelle geheugen-tip

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel, je moet deze boodschappenlijst uit je hoofd leren:

– Eieren
– Cruesli
– WC papier
– Bramenjam
– Beschuit
– Roomboter
– Ajax allesreiniger
– Vlekkenvanger doekjes
– Kleenex

Je mag niks opschrijven, geen telefoon gebruiken, en je moet helemaal zonder lijstje naar de Appie.

Als je ook maar één ding vergeet te kopen, moet je vanavond zonder eten naar bed.

De meeste mensen – of moet ik zeggen mannen – vinden dit heel lastig.

Ik kan dit probleem voor je oplossen met een simpel verhaaltje.

Luister maar:

===

Stel je voor dat je thuiskomt en bij jouw voordeur staat. Je steekt de sleutel in het slot en pakt de deurknop vast. Huh? Je hand is opeens bedekt met iets nats. Er zit slijm aan je hand. Je ziet opeens dat iemand een hele doos Eieren kapot heeft gegooid tegen jouw voordeur. Gatver! Je stapt de hal in.

Na één stap in de hal val je achterover op je kont. Je bent uitgegleden over iets korreligs dat op de vloer ligt: Cruesli! Er plakt nu ei én cruesli aan je hand en je loopt naar het toilet om jezelf schoon te vegen met WC papier.

Terwijl je veegt, zie je dat het WC papier bloedrood wordt. Je schrikt, heb je een wond? Je ruikt aan het ‘bloed’ maar dat blijkt Bramenjam te zijn, godzijdank.

Door de geur van de jam krijg je zin in een Beschuitje. Je loopt met een plakkerige hand naar de keuken en smeert Roomboter op een beschuit.

Terwijl je een dikke laag bramenjam op je beschuit smeert, zie je dat er iets beweegt in de jam. Gatver, er zit een beest in de jam! Maar wacht eens even, het is helemaal geen insect, maar een miniatuur Ajax-supporter. Hij is maar een paar centimeter groot .

Zijn Ajax-shirt zit vol met paarse vlekken van de jam. Opeens stormt er een dikke man je keuken in, helemaal nat van het zweet. Hij heeft een schepnet en daarmee vangt hij de Ajax-supporter. Je ziet dat de dikke man een jack draagt met daarop de bedrijfsnaam Vlekkenvanger.nl.

De dikke man slaakt een zucht van verlichting en haalt een doos Kleenex uit zijn zak om het zweet van zijn voorhoofd te vegen.

===

Als je dit idiote verhaaltje aandachtig hebt gelezen, kun je nu zonder boodschappenlijst naar de supermarkt en daar aangekomen weet je alle 9 items feilloos uit je hoofd.

Sterker nog, je weet ze volgende week waarschijnlijk nóg.

Ik heb deze geheugentechniek een keer op mijn kinderen uitgeprobeerd toen we zaten te wachten bij de gate op een vliegveld. Zeker 3 jaar geleden. Ze kunnen nu nog steeds een aantal van de items noemen van dat boodschappenlijstje.

Deze techniek komt uit The Memory Book van Harry Lorayne en hij heet The Link. Die kun je gebruiken als je een lijst onsamenhangende feiten of namen wilt onthouden.

Je bedenkt een verhaaltje waarin ieder item voorkomt en je linkt elk item aan het volgende item op je lijstje.

Daarom liet ik je pijnlijk op je kont vallen met ei aan je hand, en had je daarna zowel ei als cruesli op je hand geplakt zitten.

Hoe absurder, goorder en bloederiger het verhaaltje, hoe makkelijker je het onthoudt.

Zo werken onze hersenen nou eenmaal.

Verhalen maken het veel makkelijker om dingen te onthouden.

Toen ik The Memory Book aan het lezen was, heb ik The Link uitgeprobeerd om de 50 staten van Amerika uit mijn hoofd te leren. Binnen 1 uur kon ik ze alle 50 achter elkaar uit mijn hoofd opnoemen.

Ik wist niet wat me overkwam, want normaal ben ik dus zo’n man die voor 5 dingen naar de winkel gaat en dan met 4 dingen thuiskomt.

Verhalen hebben magische krachten. Ondernemers maken daar nog maar weinig gebruik van.

Ze neuzelen vaak maar wat op hun website en in hun nieuwsbrieven.

Als ze lezen wat ze hebben geschreven, vinden ze het zélf vaak saai. Kejje nagaan wat hun klanten vinden.

Het is mogelijk om jezelf letterlijk onvergetelijk te maken. Door slimme verhalen te vertellen onthouden klanten jou onbewust. Jaren later weten ze nog steeds wat jij verteld hebt.

Daarom geef ik daar vandaag een keynote over op een event speciaal voor ondernemers.

Mijn verhaal gaat over het schrijven van e-mailnieuwsbrieven waarmee je onvergetelijk wordt.

De laatste kaarten worden nu verkocht via https://www.businessclass2020.nl en je krijgt 50 piek korting als je mijn kortingscode AARTJAN2020 gebruikt.

Wie weet tot vanmiddag.

Aartjan van Erkel

 

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Sluiten