Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een schok voor je mailinglijst

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stephane uit Haacht (België) kocht mijn training over het schrijven van epic e-mails.

Maar toen hij toepaste wat ik hem had geleerd, gebeurde er dit:

===

“De eerste 2 maanden hadden we elke maand 1.000 uitschrijvingen van onze mailinglijst van 19.000 mensen.”

===

In 2 maanden was hij dus 10% van zijn mailinglijst kwijt.

Dat was precies wat ik hem al had voorspeld.

Want als je opeens nieuwsbrieven begint te sturen die radicaal afwijken van alle conventies, dan is dat een schok voor je mailinglijst.

Sommigen reageren alsof jij met je poezelige voetje op hun harige tenen bent gaan staan.

Je hoort een verschrikte grom alsof een roofdier in het nauw zit, en vanuit een donker hoekje van het internet waar een muffe pislucht hangt komen ze haastig tevoorschijn, op handen en voeten lopend en knipperend met hun ogen door het felle licht. In een flits schieten ze voorbij op weg naar jouw afmeldpagina.

Met donderend geraas flickeren ze de deur achter zich dicht en sturen soms nog een keutel naar je inbox om jou te laten weten dat ze hogelijk beledigd zijn.

Wij hebben een speciale naam voor deze ongewassen types met hun zware lichaamslucht.

We noemen ze liefkozend Monsters.

Het zijn mensen die jou soms al jaren volgen vanuit het donker.

Hongerig proppen ze alles wat jij ze toegooit in hun beck. Ze springen bovenop jouw tips, verhalen en andere gratis stuff. Met kruimels in hun lange vettige haar schuifelen ze daarna weer richting de duisternis.

Monsters hebben geen zakken. Monsters hebben ook geen portemonnee. Dus monsters zullen nooit geld bij je uitgeven.

Maar als je ze de kans geeft, blijven ze wel jarenlang walmend liggen lurken in de bosjes rondom jouw bedrijf.

Mijn marketing is jarenlang zo geweest dat ik monsters gedoogde en een oogje dichtkneep.

Sterker nog, ik strooide kwistig met gratis goodies om hun buiken te vullen.

Totdat ik daar op een dag abrupt mee stopte.

En mails begon te sturen waar monsters een pesthekel aan hebben.

Ik noem die mails: info-tainment.

Dat is iets anders dan teachen, wat ik daarvoor altijd deed in mijn marketing.

Er steeg een gekrijs op uit de bosjes. Met wegwerpgebaren maakten de monsters zich uit de voeten.

Sommigen gooiden met hun drollen en bonsden op de ramen.

Er staan nu geen monsters meer op mijn mailinglijst.

Bij Stephane ook niet, ontdekte hij:

===

“Het bleek niet erg te zijn dat veel mensen zich uitschreven van  de nieuwsbrief. Want we hadden ook gigantisch veel respons en de verkoop steeg door alle anderen die wel enthousiast reageerden. Het aantal mensen dat reageert op onze mails is nu regelmatig boven de 70%. We zagen: veel mensen verlaten ons, maar ik heb opgezocht wie zich afgemeld hadden en het bleek dat die mensen nog nooit iets hadden gekocht.”

===

Info-taining e-mails sturen is niet voor pussy’s.

Die een kwetsbaar ego hebben dat gekrenkt raakt als drommen mensen zich afmelden.

Het is alleen voor wie marketing serieus wil aanpakken, door eindelijk eens wat minder serieus te doen.

Het is alleen voor wie blijmoedig in het begin zijn neus wil dichtknijpen om wat keutels uit zijn inbox te joepen.

Om daarna een schone mailinglijst over te houden van alleen maar hoge kwaliteit klanten met diepe zakken vol met goudstukken.

Ik geef volgende week woensdag een gratis online training over info-taining e-mails.

Daarin laat ik een voorbeeld zien van een walmend bericht dat ik van een monster kreeg omdat hij beledigd was door mijn e-mails.

Wil je meer weten over een compleet onverantwoorde manier van e-mailmarketing – volgens je concullega’s in dezelfde markt – blok dan 2 uur op je woensdagochtend volgende week en klik op de link om je aan te melden:

https://attendee.gotowebinar.com/register/8774883846201511948

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: