Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat als ze fake news over JOU verspreiden?

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren stond er een opmerkelijk bericht in de Volkskrant over Dolle Dinsdag.

Nee dat is niet de uitverkoop van de Bijenkorf, grote smurf.

Het is de dag waarop de bevrijding van Nederland begon – dachten ze op 5 september 1944.

Inwoners van Rotterdam stonden voor het raam te wachten op de Canadese tanks die toch aanstonds den stad zouden binnenrollen?

Ze dronken de fles oranjebitter leeg die ze de hele oorlog lang speciaal voor dezen heuglijken dag hadden bewaard.

In Leiderdorp liepen burgers gekleed in het oranje over straat en de Duitsers deden er niks tegen.

Foute burgemeesters werden gearresteerd door het verzet. Een groep Duitse soldaten werd zelfs krijgsgevangen genomen.

Niemand wist toen dat de hongerwinter nog voor de deur stond.

Dat Nederland die dag uit zijn stekker ging van dolle vreugde kwam door fake news, zegt de Volkskrant nu.

Onder andere verspreid door de goeie ouwe BBC, die haar berichtgeving bleek te baseren op wel hele dunne bronnen.

Een Britse tankcommandant bijvoorbeeld. Die ratelde op zijn pantservoertuig door het Belgische plaatsje Maria ter Heide, toen hem gevraagd werd om zijn positie door te geven.

Tommy keek om zich heen en brulde de naam van een café langs de weg, dat toevallig ‘Breda’ heette. Alleen lag de stad Breda 50 kilometer verderop…

Een andere bron: een taxichauffeur in datzelfde Breda die beweerde dat hij ‘in de verte’ patrouillerende Engelse soldaten had gezien.

Waarop de BBC het nieuws verspreidde dat het zuiden van Nederland as we speak bevrijd werd door de geallieerden.

Nogal pijnlijk. Toen het Nederlandsche volk erachter kwam hoe het zat voelde men ‘een haast niet te verwerken teleurstelling’.

Fake news bestond toen nog niet, ze gebruikten toen het geëmailleerde woord ‘desinformatie’.

Al in 1944 kon dus binnen 1 dag hysterie ontstaan door zoiets.

Kejjenagaan hoe snel het in 2019 kan gaan.

Wat als er over jouw bedrijf opeens fake news verspreid wordt? Of over jou persoonlijk?

Op Fakebook roepen ze dingen over je die niet kloppen.

In Google krijg je allemaal leugens te zien als je zoekt op je eigen naam.

Helaas is het lastig om fake news te voorkomen. Maar je kunt het wel overstemmen.

Door zo aanwezig te zijn op de socials en je website dat alle bullshit al snel uit beeld verdwijnt.

Door zelf zo veel positieve berichten te verspreiden dat je reputatie bulletproof wordt.

Dat doe je door een explosie van content te veroorzaken.

Je overstroomt het internet met waardevolle content. Met positieve berichten over je bedrijf.

Een paar jaar geleden heb ik daarvoor een manier ontdekt om dat te doen in extreem weinig tijd.

Het hoeft je maar 2 uur in de week te kosten om je markt te domineren.

Om de bekendste naam te worden. Door klanten gezien te worden als de ultieme expert.

Af en toe begeleid ik een klein groepje ondernemers om die stap te maken.

Ondernemers die al minstens een ton per jaar omzetten, zonder eigenlijk nog iets aan marketing te doen.

Ik noem die ondernemers Sleeping Giants.

Een groepje van maximaal 10 Sleeping Giants die meedoen aan mijn programma Marketing Masterpieces komt begin november naar me toe om 2 dagen lang marketing te maken voor hun bedrijf.

Daarna blijf ik ze nog 6 maanden lang helpen, waarin we elkaar vaak ontmoeten. Zowel offline als online.

Draai jij al lekker, maar ben je nog veel te onbekend?

En wil je binnen 6 maanden de bekendste naam worden in je markt?

Dan ben jij misschien ook wel een Sleeping Giant – je kunt dat checken op deze pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces. Gaat het jeuken? Vraag dan een belafspraak met me aan.

Want Marketing Masterpieces is invitation only en ik wil eerst een aantal vragen aan je stellen om te kijken of je een goede match bent.

Aartjan van Erkel

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!