Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat is jouw legacy als ondernemer?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In 2015 maakte ik een foto van mijn zoon met een Italiaanse renner van Astana.

We stonden tijdens de Tour de France op de parkeerplaats van het hotel. Daar stond niet alleen de bus van Astana, maar ook van Lotto Jumbo en Giant Alpecin.

Een goeie plek voor zoonlief om handtekeningen te jagen.

De Italiaanse renner was Michele Scarponi, de winnaar van de Giro d’Italia in 2011.

De man die erom bekend stond dat hij altijd lachte en altijd goeie zin had. De gangmaker in de bus.

Maar op de foto is te zien dat hij tijdens het zetten van zijn handtekening tegen mijn zoon zegt: Je moet niet mij hebben, maar hém.

Hij wijst naar een teamgenoot die net uit de bus stapt. Zonder helm had ik hem niet eens herkend.

Vincenzo Nibali. Zijn tip leverde mooi de handtekening op van de winnaar van de Tour van het jaar daarvoor.

Twee jaar later was Michele Scarponi dood.

Gestorven in het harnas, toen hij tijdens een trainingsrit in zijn woonplaats werd aangereden door een vrachtwagen.

Het wielerpeloton en alle journalisten waren in shock. Mijn zoon en ik ook een beetje.

Er bestaat helaas een hele lange Wikipedia-pagina van profwielrenners die tijdens het uitoefenen van hun sport het leven hebben gelaten.

Wat laten zij achter?

Elke wielrenner heeft een palmares, een erelijst met al hun overwinningen.

Daar zijn ze supertrots op. Hun fietsleven draait daarom.

Ondernemen is gelukkig minder gevaarlijk dan wielrennen.

Maar we hebben veel overeenkomsten.

Wij gaan ook verder dan de meeste anderen zouden gaan voor hun vak.

Vaak verklaren ze je voor gek.

En je leven staat in het teken van jouw tak van topsport.

En als ondernemer kun je ook de pech hebben dat je op een dag volkomen onverwacht omvalt.

Natuurlijk gaat dat jou en mij niet overkomen.

Bullshidt. We weten allebei dat het morgen over kan zijn.

Je hoeft er alleen maar een slecht lot in de genetische lotterij voor te hebben getrokken.

Wat laat ik achter als het gebeurt?

Daar denk ik af en toe serieus over na. Wat is mijn legacy als ondernemer?

En wat is mijn legacy als vader en als echtgenoot?

Hoe zou ik worden herinnerd? Wat vertellen ze bij mijn kist?

Heb ik iets neergezet waar ze mee verder kunnen als ik er zelf niet meer ben?

Toen ik jaren geleden een boek had geschreven, realiseerde ik me iets.

Dit boek is legacy. Ik heb hier zo veel goeie dingen in gestopt. Dit is zo tijdloos.

Dit boek is een momentopname, een film eigenlijk, van wat ik nu, op dit moment aan de wereld te geven heb.

Dat gaf me op een bepaalde manier een rustig gevoel.

Een boek is jouw cadeau aan de wereld. Iets waardoor je herinnerd wordt.

Tenminste, als het boek op je palmares komt. Je lijst van overwinningen.

Een boek dat niemand koopt, is dat legacy?

Het is nog steeds een goed boek, en het is nog steeds een cadeau. Toch?

Who cares of het een bestseller wordt.

De meeste auteurs zitten er zo in. Ze schrijven vooral voor zichzelf.

Moeten ze zelf weten, maar ik vind het zonde.

Want hoe meer bereik je boek krijgt, hoe meer mensen je helpt. Hoe groter jouw cadeau aan de wereld.

Om jou te helpen om aan je legacy te bouwen, geef ik vrijdag een Bestseller-training.

Daarin geef ik je tips waardoor mijn boek het bestverkochte managementboek van het jaar is geworden.

Om gratis bij de training te kunnen zijn is je aanmelding nodig. Aanmelden doe je hier:

https://register.gotowebinar.com/register/3350980888481666828

Wie weet spreek ik je vrijdag.

Maak er een mooie week van. Eentje die telt.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly