Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dit soort klanten trek je aan als je concurreert op prijs

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mijn oog viel op de volgende kop:

“Gast draagt 15 lagen kleding om toeslag EasyJet te ontlopen.”

Het ging niet over iemand die ergens te gast was. Bijvoorbeeld een hotelgast.

Nee, het was gewoon een of andere gast. Je weet toch.

Het bericht stond dan ook op FHM, een plakkerig flodderblaadje met als ondertitel ‘Toonaangevend in alles wat mannen interesseert’.

John, een Schotse passagier van EasyJet kreeg te horen dat hij voor zijn koffer moest bijbetalen – een ‘godsvermogen’ volgens FHM – en besloot daarom het probleem op te lossen door al zijn kleren over elkaar aan te trekken.

Bij de balie vonden ze dat best lachen (bij security vonden ze het minder). En zijn vriendin heeft een Youtube gemaakt waarop ze het blijkbaar ook allemaal hilarisch vindt aan haar gehinnik te horen.

He was absolutely bloody roasting toen hij alle 15 shirts uit zijn koffer had aangetrokken, zegt ze.

EasyJet heeft ervoor gekozen om een prijsvechter te zijn, en dan trek je ook klanten aan die prijsvechters zijn.

Mensen die bereid zijn om alles te doen – die er zelfs trots op zijn – om geen cent extra te betalen.

Ik heb daar niet voor gekozen – ik doe precies het tegenovergestelde – en ik raad jou ook aan om eens op je hoofd te krabben als je nu op prijs aan het concurreren bent.

Je bent jezelf aan het onderscheiden op een destructieve manier waar je kwetsbaar door wordt.

Gooi je de prijzen eenmaal omlaag, dan blijf je bezig.

Want er zijn altijd wel bedrijven die hetzelfde goedkoper kunnen aanbieden. En je dwingt jezelf om te werken met klanten waar je niet vrolijk van wordt.

Dan Kennedy noemt het ‘a race to the bottom’. Zo’n race kun je alleen maar winnen als je bereid bent om weinig te verdienen aan klanten van lage kwaliteit, en in staat bent om veel volume te draaien.

In mijn bedrijf heb ik er bewust voor gekozen om me juist te richten op de bovenkant van de markt.

Mijn prijzen gaan nooit omlaag. Alleen maar omhoog. Steeds verder omhoog. En het niveau van de klanten die ik daardoor aantrek gaat ook steeds verder omhoog.

Heerlijke mensen om mee te werken, en de prijsvechters vallen af.

Voorbeeld: morgenmiddag organiseer ik een VIP feedback-sessie voor Members van Het Lab die hun marketing-vragen persoonlijk met mij willen bespreken.

Dit is de enige manier om vragen aan me te kunnen stellen, en ik neem dan de tijd voor je omdat we in selectief gezelschap zijn.

Wil je bij die sessie zijn – het is online dus je hoeft nergens naar toe – dan ben je nog net op tijd. Want morgen is de deadline om VIP Member te worden, en om de uitnodiging voor de feedback-sessie te kunnen krijgen.

Klik op de glinsterende link om de VIP-behandeling te krijgen morgen:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: