Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Het moment dat je klanten klaar zijn om te kopen
in Copywriting en E-mailmarketing
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Vanavond wordt het weer nagels bijten bij de leeuwinnen tegen Zweuden.
De blonde Agneta’s en Annika’s naar huis sturen gaat misschien nog wel lukken, maar in de finale hebben ze volgens mij weinig te zoeken. Het potje gezien hebbend tussen Amerika en Engeland gisteravond.
Soww, wat een harde en knettergoeie wedstrijd was dat. Van de Amerikanen zie ik de oranje lieverdjes nog niet winnen.
Een van die schatjes is Jacky Groenen. Ze werd gisteren geïnterviewd op Fox Sports in het programma Leeuwinnen Talk.
Ze werd gevraagd om aan de kijkers de Tip van de Leeuwin te geven.
Ze vertelde het verhaal dat ze altijd samen met haar zus Merel gevoetbald heeft. Haar zus zat in de KNVB-selectie, maar Jacky niet.
Jacky ging altijd mee naar de trainingen van haar zus en ze bracht altijd haar voetbaltas mee.
Dat wist iedereen ook, en er werden weleens grapjes over gemaakt. Het was een running gag dat Jacky uit Tilburg haar tas altijd bij had.
Dat ze altijd klaar was om in te vallen.
Op een dag was een van de speelsters ziek en de trainer zei: Kom, doe maar een keertje mee dan.
Dat was haar kans en op die manier is ze bij de KNVB gekomen.
Inmiddels is ze een onbetwiste basisspeler op het middenveld van Oranje.
De trainer van de KNVB vroeg haar pas nadat ze ik weet niet hoe vaak had staan kijken langs de lijn.
Hij vroeg haar pas toen hij er klaar voor was. Maar Jacky: die was er al die tijd sowieso klaar voor. En ze zorgde dat ze haar neus heel vaak liet zien.
Zo brak ze door.
De Tip van de Leeuwin is mooi toepasbaar op het omgaan met klanten.
Ook klanten gaan pas kopen als ze er klaar voor zijn.
Jouw doorbraak komt ook als jij heel vaak je neus laat zien. En altijd klaar bent om een aanbod te doen.
Maar wat doen veel ondernemers: heel sporadisch marketing-mails sturen.
Ze bieden zichzelf dus niet aan.
Terwijl je klanten het fijn vinden om te weten dat jij er klaar voor bent zodra zij er klaar voor zijn.
De Tip van de Leeuwin vertaald naar business is dus:
Zorg dat je vaak mailt en dat je altijd een aanbod doet.
Dan komt vanzelf de dag dat klanten die echt geïnteresseerd zijn, jouw aanbod inkoppen.
Waarschuwing: doe GEEN pushy aanbod.
Dat snapte Jacky ook. Die ging echt niet elke training aan de trainer zijn kop zeiken of ze mee mocht doen.
Dus doe wat Jacky deed. Mail lekker vaak, stuur e-mails die klanten graag lezen, en doe altijd een aantrekkelijk aanbod.
Show up. Heb altijd je voetbaltas bij je. Heb er zin in.
Hoe je dat doet met e-mails, leg ik dinsdag om 10 uur uit in een nieuwe online training:
Easy Money met Entertaining E-mails.
Je kunt hem gratis bekijken via internet. Het is wel live, en ik stuur je helaas geen opname achteraf.
Zorg dus dat je tijd hebt dinsdag van 10 tot 12 uur.
Aanmelden kan via deze link, wie weet tot dinsdag en sterkte vanavond:
https://attendee.gotowebinar.com/register/178287309577071372
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl