Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo verkoop je steeds duurdere dingen aan dezelfde klanten

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst liep ik onder een grote blauwe brug.

Het was tijdens mijn trip naar Cleveland en de gemeente had blijkbaar gedacht: wij willen geen graffiti meer op de muur hier.

Hoe kunnen we het de spuitbusninja’s moeilijk maken?

Ze kwamen op het idee om een speciaal spulletje op de muur te spuiten.

Schoolbordverf.

Je weet wel, wat vroeger toen je 8 was bij iemand uit je klas op de binnenkant van zijn kamerdeur zat.

Zodat je ‘Jeroen is gek’ op zijn deur kon kladderen met een krijtje. En natuurlijk een grote wiemel met haar.

De opzet was gelukt daar in Amerika: de graffiti-community had de boodschap begrepen en vond het misschien zelf ook wel geinig om te kijken wat voor creaties er door de burgers van de stad op de muur zouden worden gezet.

Door de verrassende schoolbordverf werden er duidelijk andere bevolkingsgroepen aangeboord. Want toen ik er langs liep, stonden er geen graffiti-kunstwerken in krijt op die muur.

Wat er wel stond waren bijvoorbeeld deze zinnetjes:

‘How can I be sure that your love for me is real’

‘Smoke weed every day’

‘Amanda loves H.’

‘The Snowman in theaters’

Ik zag de zieleroerselen van schoolkinderen, marketeers en gekwelde studenten.

Niet wat je normaal onder een viezige brug tegenkomt.

Jij kunt ook andere doelgroepen in je business aanboren door klanten iets anders aan te bieden dan ze gewend zijn.

Iets waardoor ze opeens uit gaten en kieren tevoorschijn komen. Mensen van wie je al een hele tijd niks hebt gehoord bijvoorbeeld.

Of mensen die jouw nieuwe aanbod verfrissend vinden.

Of die zich nu pas aangesproken voelen, doordat jouw nieuwe aanbod op een hoger niveau zit met een duurder prijskaartje.

Het is voor jou interessant om nieuwe producten en diensten te kunnen verkopen aan je bestaande klanten.

Want die hebben jou al eens het vertrouwen gegeven, en daardoor zeggen zij het makkelijkst ja.

En ook voor gloednieuwe klanten ben je veel interessanter als je op meerdere niveaus werkt.

Zodat ze ook een niveautje hoger kunnen gaan kopen bij je.

Of zodat ze meer comfort en gemak aangeboden krijgen. Of meer status.

De meeste bedrijven zitten maar op één niveau met alles.

Bijvoorbeeld dierenartsen die standaard hun klanten helpen via afspraken in de praktijk en een spreekuur.

Of trainers die standaard hun klanten helpen via workshops die ze in-company geven en via open inschrijving.

In Het Lab krijgen de Members deze maand de formule voor een Upsell-piramide in hun bedrijf.

Als Member ontdekt je daardoor:

  • Een slimme manier om bestaande klanten elke keer iets nieuws te kunnen verkopen, voor een steeds hogere prijs
  • Het is veul makkelijker om aan bestaande klanten te verkopen. Waarom zou je dus alleen maar achter nieuwe klanten aanhollen, als je oude klanten teleurgesteld afhaken omdat je geen vervolgaanbod doet? Dat is verspilling, alsof je benzine staat te tanken terwijl er gaten in je tank zitten waardoor de benzine wegstroomt.
  • Tientallen nieuwe manieren om geld te verdienen die niemand in jouw markt nog heeft ontdekt 
  • Hoe je automatisch gepositioneerd wordt als de eindbaas in jouw markt, de ultieme expert
  • Hoe je de gaten dicht in je verdienmodel – maakt niet uit of je nou producten, diensten, trainingen of consultancy verkoopt

Vandaag is deadline-dag voor deze formule. Het is dus de laatste dag dat je hem kunt krijgen.

De link om toe te slaan en je Membership te starten is deze:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

PS

Ben je te laat, dan heeft het geen enkele zin om ons te mailen. Vandaag om 17u klappen we onze laptop dicht.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: