Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wie verdienen er serieus geld in jouw markt?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik stond pas geleden in een gitarenwinkel en keek vol ongeloof om me heen.

Gitaren worden vastgehouden door halfgoden die op podia vereerd worden.

Ze maken daarmee de muziek waar ik al tientallen jaren naar luister.

Dus in mijn hoofd waren die gitaren hun kostbaarste bezit. Die moesten wel peperduur zijn.

Wat blijkt? Je hebt al voor tweehonderd piek een prima akoestische gitaar. Waaaaat?

Waarom weet ik niet, maar ik had 600 euro als prijs in mijn hoofd voor een instapmodel.

Ik liep door, want ik kwam niet voor een gitaar. Ik kwam voor een ukelele.

Op de ukelele-afdeling bleek dat de prijzen daar nog veel lager waren.

Vanaf een paar tientjes kun je er een meenemen. Daar krijg je dan ook nog een gig bag bij. Een prachtige hoes.

Sodeflikkers. Da’s niks!

Het is een pijnlijk patroon.

Makers van muziekinstrumenten verdienen geen zak.

Maar niet alleen de instrumentenmakers.

Ook voor de muzikanten is het tobben. Helemaal omdat cd’s en vinyl geen foeq opleveren.

Toen dacht ik aan mijn ukelele-leraar. Die wordt niet rijk van het bedrag dat ik moet betalen voor zijn lessen.

Terwijl hij hartstikke goed is en mij tot op het bot heeft gemotiveerd.

Met een big smile zit ik elke dag La bamba en Hey, soul sister op mijn nieuw aangeschafte uke te raggen, hartstikke leuke liedjes die hij me binnen 2 lessen heeft aangeleerd. Hij is een held.

De pijnlijke werkelijkheid in de muziek is dat bijna niemand die professioneel met muziek bezig is daar serieus geld aan verdient.

Zelfs niet als ze echt goed zijn.

En niet alleen in de muziek is dat zo. Volgens cijfers van Dan Kennedy is de realiteit in de meeste branches dat maar 5% van de ondernemers in een markt goed geld verdient. Waarvan 1% er rijk van wordt.

De andere 95% kunnen er op zijn best van leven. En vaak zelfs dat niet.

De beste aanbieders in de markt zitten niet altijd bij die 5%. Maar ze zijn wel meestal de bekendste.

Jij bent misschien ook wel een van de besten in jouw markt, terwijl anderen beter draaien dan jij.

Bandjes en muzikanten die willen doorbreken naar het grote publiek hopen dat ze opgepikt worden.

Door iemand die optredens regelt.

Dat ze op de radio komen, op tv en in de krant.

Dat is de manier om bij de top 5% in hun markt te komen. Om hopelijk ooit serieus geld te gaan verdienen.

Ook in jouw markt is het veel makkelijker om serieus geld te verdienen als je bekend bent.

En waarschijnlijk ben je zo goed in wat je doet, dat je eigenlijk de bekendste naam zou moeten zijn in je markt.

En dat kan gewoon. Het is geen rocket science.

In jouw markt is bekend worden waarschijnlijk ook veel makkelijker dan voor bandjes en muzikanten, die duizenden concurrenten hebben.

Hoe je de bekendste naam wordt in je markt, dat leg ik uit in mijn training Onweerstaanbare Online Marketing.

Omdat ik naar Amerika vlieg, loopt er deze week een tijdelijke USA-deal voor die training.

En de tijdelijke pagina met alle info staat hier:

www.schrijvenvoorinternet.nl/onweerstaanbare-online-marketing-usa-deal

Ik ga op weg naar Schiphol, spreek je morgen vanuit een andere tijdzone.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: