Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Streaker-marketing in de Champions League-finale

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdagavond keken 300 miljoen mensen naar een potje voetbal in een stadion met de naam van een bordeel.

Een Russische ex-purnoacteur genaamd Vitaly kreeg daardoor een leuk idee. Samen met zijn voluptueuze blonde vriendin.

Ze bedachten dat ze samen de Champions League finale gingen verstoren die in Madrid werd gespeeld in het ‘Wanda Metropolitano’ stadion.

Vitaly had dat kunstje al eens eerder geflikt. Op het WK 2014 rende hij half ontkleed over het veld tijdens Duitsland – Argentinië, totdat hij door 5 stewards van het veld werd gedragen.

Dat leverde hem een levenslang wereldwijd stadionverbod op.

Niet getreurd, op zijn Twitter staat een foto waarop je ziet dat hij zaterdag toch gewoon op de tribune zat, vermomd met een plakbaard, een honkbalpet en een brilletje.

Om te kijken hoe zijn vriendin Kinsey in een paar seconden voor ongeveer 4 miljoen euro gratis marketing sjefte voor zijn website.

Dat kostte de zendtijd die ze bij elkaar jatte tijdens de Champions League finale.

Ze deed dat door in een nerveus zwart badpak en witte gympies over het veld te rennen. Op zich een interessante break tijdens de uitgebluste vertoning door Liverpool en Tottenham. (De Volkskrant noemt haar vanochtend ‘de fitste persoon op het veld’).

Op haar badpak stond de naam van de website van haar vriend afgedrukt.

Een betaalsite met als tagline: ‘Wild pranks – Titts and asss – No rules’.

Er staan kostelijke foto’s op internet waarop een steward is te zien die met een rood hoofd achter het bikini-model aan holt. Zijn gezicht zegt: dit is een tópavond.

Hoewel de streaker door de regisseur binnen een paar seconden uit beeld werd gefoefeld, leverde haar actie meer dan 2 miljoen Instagram-volgers op.

Als je geen enkel niveau hebt en alles vindt kunnen, is marketing heel makkelijk.

Boeien als je met jouw geinige prank een paar honderd miljoen mensen stoort. Lekker goedkoop scoren.

Misschien zit jij ook wel in een markt met een concurrent die goedkoop probeert te scoren. En het lukt hem soms ook nog.

Terwijl jij serieus met je vak bezig bent en een kwaliteitsproduct levert.

Je hebt supertevreden klanten. Maar niet de zichtbaarheid van je grootste concurrent. Die een minder product heeft en slechtere service, maar wel meer klanten. En een grotere mond. Of een groter marketingbudget.

Wordt het niet eens tijd dat jij de bekendste naam wordt in jouw markt? In plaats van een concurrent met een bedroevend laag niveau?

Is het niet haast onethisch dat klanten genoegen moeten nemen met zijn blabla en zijn slechtere product?

Daar is 1 ding voor nodig: meer klanten moeten jou kennen. Zorg dus dat je de bekendste naam wordt in jouw markt.

Er moet over je gepraat worden.

Members van Het Lab krijgen daarover komende maand een bonus-masterclass. Ik geef ze de simpelste manier om de bekendste naam te worden in hun markt. Het is een kort filmpje waardoor jij jezelf voor je kop slaat: waarom heb je dit niet ALTIJD zo gedaan? Je ontdekt een simpele vorm van marketing die je altijd over het hoofd hebt gezien.

Vandaag is deadline-dag: de nieuwe masterclass plus de speciale bonus-masterclass verschijnen op de website van Het Lab en worden vanmiddag om 17 uur naar de drukker gestuurd. Dit is de link om nog net op tijd Member te worden:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

En dat is niet de enige deadline vandaag. Want: morgen schiet de prijs van Het Lab definitief omhoog. Hij stijgt met maar liefst 33% en de enige manier om het oude, lage maandbedrag voor jezelf te claimen en te behouden zo lang als je wilt, is door vandaag vooooooor 17 uur naar deze pagina te streaken en op aanmelden te klikken.

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly