Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Simpele tip voor een dikke business

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De hipsters hebben een nieuwe plek om te eten in Amsterdam.

Op de dag van de officiële opening bivakkeerden er 30 baarden op de stoep met hun hoogwaterbroeken, canvas knapzakken en okergele slaapzakken om als eerste naar binnen te mogen.

Hipster-alert: Voor het raam staat een meterslange plantenbank met alleen maar sansevieria’s.

Hipster-alert: Een van de muren is een plantenmuur.

Hipster-alert: Veel gerechten worden gegarneerd met viooltjes. Die de hipsters vervolgens OPETEN.

Het hele menu is gebaseerd op 1 ingrediënt. Dat zit overal in, of je nou een hamburger bestelt, pannekoeken, ijs voor het dessert of een bakkie granola met kokosyoghurt. Overal zit het in.

Die ingrediënt is avocado. De naam van het restaurant is: The Avocado Show.

De verlichting boven de tafeltjes is zo afgesteld dat gasten de optimale belichting hebben om Instagram-foto’s te maken van hun Vegan avocado poke bowl with wakame en spirulina.

Zucht.

Het menu is uiteraard in het Engels. Want de hele horeca in Emsterdem wordt tegenwoordig gerund door hipstermeisjes met een Erasmusbeurs die English praten.

Je moet de hipsters wel nageven: ze hebben grote plannen. Eigenaar Ron was verbaasd over het grote succes en wilde eigenlijk alleen een zakie in de Pijp openen.

Maar ze zitten altijd vol en nu gaan ze global. Binnen 5 jaar willen ze 100 vestigingen hebben, schrijft het Parool.

Dat kan alleen door een miljoeneninvestering van Shawn Harris, de Amerikaanse eigenaresse van Nature’s Pride. Een van de grootste avocado-producenten ter wereld.

Haar specialisme is dat ze overal ter wereld eetrijpe avocado’s kan leveren. Zelfs in Siberië bij min 40.

Dus kan The Avocado Show straks in heel Europa hipster-eten gaan maken, en ook in Australië en Thailand.

Een eetrijpe avocado is een mooi iets. Want bij ons thuis liggen de meeste avocado’s 5 dagen in de fruitschaal, zo hard als beton. De volgende ochtend zijn ze dan opeens heel zacht en draderig en bruinzwart van binnen.

Een goor probleem waardoor ik al heel wat harde groene kneiters na een week verrot in de bruine kliko heb gegooid.

Shawn heeft dat probleem opgelost door harde avo’s eerst langzaam op te warmen, en dan langzaam te laten afkoelen. Zo worden groene bananen ook rijp gemaakt en dat trucje heeft ze gekopieerd. Ze maakte in 2017 een omzet van 395 miljoen en een winst van 12 miljoen.

Een dikke business, gebaseerd op het oplossen van een simpel maar goor probleem: harde avocado’s. Een oplossing waar veel mensen geld voor over hebben, want hipsters zijn er zat en er worden wereldwijd elke dag heel wat avocado-toasts in baarden gestoken.

Met die tip voor een succesvol bedrijf – bedenk voor een simpel probleem een oplossing waar veel mensen geld voor over hebben – laat ik je achter en wens ik je een mooie hemelvaartsdag.

En als je maandag de nieuwe aflevering van Het Lab wilt krijgen, dan is dit de link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership. Die gaat ook over jezelf duur verkopen, want de masterclass gaat over 5 elementen van een killer sales page. Ik zeg het maar even in het English zodat de hipsters het ook snappen.

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

PS

Je kunt nog maar een paar dagen voor het absurd lage maandbedragje Member worden. Na maandag gaat de prijs fors omhoog. Behalve voor jou als je nu Member wordt, want dan zet ik het lage maandbedrag vast voor je.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen