Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je hoort van verre zijn angstaanjagende roep

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het radio-programma Spijkers met Koppen werd begin deze maand O.C. Hooymeijer geinterviewd. Een kunstenaar en amateur-ornitholoog.

Die zojuist een volkomen gestoord boek heeft uitgebracht:

De nieuwe gids voor de niet-bestaande vogels van Europa.

Met daarin soorten als de snot, de draadglijder en de zwartruggleuf.

Ook de Duitse reiger staat erin. Een van de rottigste vogels uit zijn boek, vertelde de auteur op de radio aan interviewer Dolf Jansen:

“De Duitse reiger is een ontzettend nare vogel. Die tref je marcherend aan langs sloot en vaart.

Daar loopt hij met die grote poten stampend langs het water en jaagt hij prooien uit hun holletjes.

’s Zomers graaft hij kuilen op het strand om in te rusten als hij niet aan het jagen is.

Je ziet hem niet vaak als hij langs sloten en vaarten op zoek is naar voedsel, maar je hoort wel van verre zijn angstaanjagende roep:

Rrausss! Rrauss!”

Het boek is bloedserieus geïllustreerd door de kunstenaar. Bij de meeste vogels heeft hij een oude volksvogelwijsheid gezet waarin dat beest voorkomt, vertaald uit het Frans of het Oost-IJslands.

Achterin het boek staan godbetert recepten voor het bereiden van niet-bestaande vogels, zoals Rietkip uit het pannetje.

Dankjewel Taco Oosterkamp voor het spotten en het opsturen van het boek.

Ik heb dikke lol gehad om dit briljant bedachte boekie met bullshyt. En ik moest daarbij helaas denken aan ondernemers die een verkooppagina schrijven voor hun website.

Want die doen meestal ook wat O.C. Hooymeijer doet: van alles bij elkaar bedenken.

Ze schrijven over hun product een zelfverzonnen pagina.

Daarvan staan er heel veel op internet. De meeste bedrijfswebsites staan er vol mee.

Allemaal geschreven in de woorden van ondernemers. Niet in de woorden van hun klanten.

Daardoor herkennen die klanten zichzelf niet. Want de tekst gaat niet over hun leven. Het is allemaal verzonnen wat ze lezen.

Bij zo’n pagina voelen je klanten nul emotie. Niks raakt ze.

Misschien heb jij ook het gevoel dat je website weinig doet. Dat klanten er weinig bij voelen.

Of je hebt er zelf een rotgevoel bij.

Stop dan met het maken van nog meer zelfverzonnen pagina’s. Want op die manier schrijven is een hersenbreker voor jou, én je laat elke keer aan je klanten zien dat je ze niet begrijpt.

Ga in plaats daarvan je pagina vullen met de woorden van je klanten. Hoe je dat doet, vertel ik komende maand in de nieuwe masterclass van Het Lab.

Members krijgen die toegestuurd op de eerste maandag in juni.

Ik leg in de masterclass uit wat de 5 elementen zijn van een killer verkooppagina.

Nog geen member? Fladder dan naar deze pagina en pik op de link:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

 

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen