Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Marketing om te janken

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is nacht. Een man zit achter het stuur van een rode BMW.

De auto is geparkeerd op een open plek in het bos.

Aan de binnenspiegel hangt een groen geurdenneboompje van Arbre magique. De man knijpt in zijn stuur. Het leren stuur kraakt.

Dan valt er een traan. Schokkend begint de man te huilen. Gierend. Tranen met tuiten.

Zijn hoofd ligt achterover tegen de hoofdsteun.

Hij heeft een baard en draagt een bruin leren jack. Gelukkig is het jack waterdicht. Want de tranen stromen er overheen, en ze rollen naar beneden.

Klagende violen klinken. De man jankt. En de auto vult zichzelf met tranen. Zeeën van tranen.

Ze beginnen naar buiten te stromen, onder het portier door.

De man zit intussen tot zijn knieën in het water. De kop van de versnellingspook steekt er nog net bovenuit.

Het lijkt alsof hij het niet merkt, want hij huilt door. Hij moet een enorm verdriet hebben.

Water stroomt langs de randen van alle portieren naar buiten. Het stijgt nu boven het hoofd van de man uit. En nog huilt hij door. Grote luchtbellen stijgen uit zijn mond op.

Bij de handgreep op het portier spuit het water eruit. De auto staat onder druk doordat hij gevuld is met water. Dan hoor je een plopje. De antenne op het dak schiet eruit en uit het gat spuit een fonteintje.

We zitten in de bioscoop en zijn zojuist getrakteerd op een korte film.

Cineville is een filmabonnement waarmee je maandelijks onbeperkt naar de filmhuisbios kan.

Ze bestaan 10 jaar, en daarom hebben ze aan 3 regisseurs een opdracht gegeven. De spannendste namen in filmland mochten iets maken waar ze al jaren van dromen. De ultieme scène. Dat ene bizarre idee. Alles mocht en niks was te gek.

De film met de huilende man kregen we te zien in het voorprogramma van de hoofdfilm. Aan het eind van het huilfilmpje verscheen een speciale link van de website waar ook de andere 2 ultieme scenes te zien zijn.

Slim dat ze op die manier mensen naar hun website trekken.

Ze geven iets moois weg – of in ieder geval iets mafs – en ze beloven dat je nog meer krijgt op hun website.

Op die website staat natuurlijk een link aan het eind van de filmpjes om zo’n filmabonnement te nemen.

Die korte film is een slimme advertentie in de vorm van een cadeautje aan ons als filmliefhebbers.

Ze hadden ook een standaard advertentie kunnen maken over hun filmabonnement. In 30 seconden hun Cineville-kaart promoten, en dan vertellen dat je dat ding kunt scoren bij de kassa van de bios of via een speciale webpagina.

Niks mis mee, maar voorspelbaar. Je advertentiebudget aan 3 hippe regisseurs geven en hun filmpjes cadeau geven aan filmhuizen is voor iedereen leuker.

Ze adverteren dus niet met wat zij verkopen. Maar ze adverteren met wat jij wilt.

Ze adverteren dus niet met hun filmabonnement. Maar ze adverteren met een geinige korte film voor mensen die klaarzitten voor de hoofdfilm.

Mensen die dus graag een leuke korte film willen zien.

Jij kunt hun verkoopformule ook gebruiken. Niet promoten met wat jij verkoopt, maar promoten wat je klanten willen.

Bijvoorbeeld in je marketing-mails, advertenties, of in je beursstand of presentatie.

Iets om over na te denken.

En is het rendement van jouw marketing om te huilen? Word dan Member van Het Lab, om elke maand een verkoopformule te krijgen, plus instructies hoe je hem toepast in jouw bedrijf. Droog je tranen en ga naar deze pagina want je bent nog net op tijd om morgenochtend bij de VIP-feedbacksessie te zijn als je kiest voor het VIP Membership:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je  kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly