Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Mensen kunnen geen beslissingen nemen

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik zit even in een speciaal mapje te bladeren. Daarin bewaren we reacties van lezers.

Een lezer uit de botenwereld mailde bijvoorbeeld dit:

“AArjan, Ik vind het knap. Voor het eerst lees ik je e-mail. Dus dat je triggert is bewezen. Maar e-mails….. zijjn die nog commercieel waardevol? Ik krijg er zoveel en lees niet meer.  Evengoed succes met de missie.”

Hij reageerde op een mail over een voetballer die bijna uit zijn naad scheurde bij een karatetrap.

Andere lezers mailden:

“De andere mails gooi ik weg maar die van jou nooit.”

En:

“Ik lees en volg bijna niks, maar deze email lees ik echt iedere dag even.”

Dus: als je politiek incorrecte marketing-mails stuurt, gaan je klanten heel anders op je reageren.

En vaak lezen ze jouw ding elke keer even.

Dat heeft 1 heel groot voordeel. Je kunt vaker mailen.

Ho even, vaker mailen? Hoeliebedoelie? Dat is meer werk, en je valt klanten toch lastig?

Politiek incorrecte mails sturen kost tijd, maar veel minder dan ‘normale’ mails met een hoop informatie of commercieel geloel.

En lastig vallen? Gisteren kreeg ik een mail van een van mijn topklanten die schreef dat hij ‘heel erg hard gelachen had’ en of ik zo door wilde gaan.

Maak je dus geen zorgen.

En ga vaker mailen. Want dat hebben je klanten nodig.

Hoezo hebben ze dat nodig?

Nou, als je bijvoorbeeld een paar honderd aanmeldingen nodig hebt om de zaal te vullen van je congres, dan kun je daarover 1 keer gaan mailen naar je mailinglijst zoals veel ondernemers zouden doen. Of je kunt 20 keer mailen.

Wanneer denk je dat je zaal voller zit? Na 1 mailtje dat binnen een dag ondergesneeuwd is in de inbox? Of na 20 mails die ze leuk vinden om te lezen en waarin je ze steeds weer uitnodigt voor dat congres?

Serieus, mensen 20 keer ergens voor uitnodigen?

Yes, en de reden daarvoor is simpel.

Mensen kunnen geen beslissingen nemen.

Daar doen ze dagen, weken, maanden over.

Ze blijven maar twijfelkonten, afgeleid raken en van gedachten veranderen.

Ga jezelf maar na. Als klant. Het duurt soms gewoon een tijd voordat je er eindelijk uit bent.

Hoe lekker is het dan als die ondernemer onverdroten blijft reminden en nudgen? Entertainen.

Want daarmee laat hij zien: ik ken jou. Het duurt bij jou even. En jij kent mij: ik vind dat helemaal niet erg joh. En ik blijf je gewoon vragen of je er al uit bent. Op een leuke manier.

Wil je weten hoe je politiek incorrecte mails schrijft? Waar klanten om moeten lachen? Of door geraakt worden?

Wil je weten hoe vaak jij voor jouw bedrijf kunt mailen? En hoe je die mails in een halfuurtje schrijft?

Vraag dan een uitnodiging aan voor de Epic E-mail Workshop op 20 mei in de buurt van Utrecht. Ik nodig een klein groepje ondernemers persoonlijk uit om erbij te zijn. Het is een exclusieve besloten workshop, dus zónder open inschrijving. Check hier de criteria om uitgenodigd te kunnen worden: www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop

Hooi goed weekend

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: