Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Improviseer niet met marketing als je het effe kwijt bent

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Samen met een ex haalde ik jaren geleden mijn duikbrevet tijdens een weekje vakantie op Fuerteventura.

Wat een wonder mag heten, want diep water roept een diepe angst in me op.

Daarom ben ik nooit het bloedstollende verhaal vergeten dat onze Spaanse duikinstructeur vertelde over een nachtduik die hij had gemaakt.

Voor mij al materiaal voor een horrorfilm, nachtduiken op open zee.

Een peilloze, gapende, geluidloze diepte onder je, en dan ook nog totale duisternis boven water.

Mijn rugharen staan er nu weer recht van overeind. En ik héb niet eens rugharen.

Onze instructeur vertelde dat hij tijdens de nachtduik die onderdeel was van zijn training gedesoriënteerd raakte.

Hij wist niet meer wat onder en boven was.

Inktzwart was de wereld. Rechts en links en oost en west en boven en…. Waar kwam  hij vandaan en waar  moest hij dus naar terug? Waar was de boot? Waar was de zuurstof?

Als hij zwom, wist hij niet meer of hij vooruit zwom, omhoog of omlaag.

Zijn duiklampen lieten alleen water zien. Hij wist dat de zeebodem tientallen meters onder hem was. Alleen, waar was onder?

Paniek begon op te borrelen. Hij wist dat het een kwestie van seconden was totdat het nemen van rationele beslissingen onmogelijk zou zijn geworden.

Toen herinnerde hij zich wat hij moest doen. Hij had het in zijn training geleerd en hij wist zelfs nog op welke pagina het stond in zijn manual: pagina 39.

Als je gedesoriënteerd raakt, gebruik dan je duikmasker om te bepalen wat boven en onder is.

Hij pakte zijn masker beet, en kantelde het een beetje zodat het halfvol kon lopen met zeewater .

Doordat water zwaarder is dan lucht kon hij aan het peil van het water in zijn duikbril zien wat onder en boven was.

Hij blies uit door zijn neus om het water weer uit zijn masker te krijgen. Daarna ademde hij een paar keer rustig in en uit en vervolgde zijn duik.

Met een simpele truc uit een boekje had hij zijn eigen leven gered.

Alleen was het geen simpele truc. Het was meer dan dat.

Het was een instructie die voor iedere duiker ter wereld levensreddend is als ze het effe kwijt zijn.

Bijvoorbeeld op 75 meter diepte waar praktisch geen licht doordringt en waar ze afhankelijk zijn van hun training.

De duikers die dat overleven, zijn niet gaan panikeren. Ze zijn niet gaan improviseren.

Ze overleven het doordat ze de formule erbij pakken waarvan ze weten dat hij altijd werkt.

Er zijn ook bedrijven die het niet overleven door gebrekkige marketing. De ondernemer weet niet wat hij moet doen en is gaan panikeren of improviseren.

Terwijl het enige wat hij hoefde te doen was het gebruiken van de formule die altijd werkt.

Moet je alleen wel die formule kennen.

Er zijn formules waarmee je de aandacht krijgt van klanten en waardoor ze precies gaan doen wat jij wilt. Op een ethische manier, je klanten vinden het helemaal okee, sterker nog je bent ze aan het entertainen.

Dat zijn nieuwsgierigheidsformules. Members van Het Lab krijgen deze maand de 3 beste formules die ik de laatste tijd heb gebruikt om klanten bloednieuwsgierig te maken.

Bijvoorbeeld een copywriting-formule voor een zin die bij je klanten inslaat als bliksem doordat hij onder psychologische hoogspanning staat. De formule heb ik geleerd van de beste direct response copywriter van de wereld uit Cleveland (Ohio). Ik laat je zien hoe je voor de komma een van de grootste verlangens van je klanten noemt, en na de komma hun allergrootste bezwaar wegneemt.

Vandaag is de deadline. Na vandaag kun je de nieuwsgierigheidsformules dus niet meer krijgen. Ben je nog geen Member, dan is dit de link en je laatste kans: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly