Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Heb je op social media ook weleens het gevoel dat je een monster aan het voeren bent?
Een brullend Amerikaans monster dat leeft door alles wat wij in zijn grote muil gooien en steeds meer wil?
Maar het is gek want de meeste mensen zijn niet bang van het monster. Ze zijn juist stapelgek op hem.
Want hij bijt niet. En hij stinkt niet uit zijn bek. Maar hij wil toch iets van ze. Hij wil hun tijd. Hij wil hun aandacht. Hun leven, hun foto’s, hun meningen. Urenlang, elke dag.
Ze komen steeds weer bij hem terug, tientallen keren van ’s morgens tot ’s avonds. Dan pakken ze hun telefoon en kijken ze naar het monster. En ze voeren het monster.
Voel jij als ondernemer weleens weerstand tegen het social media-monster?
Misschien heb je gehoord dat andere ondernemers klanten hebben gekregen van het monster.
Of ben je al jaren bezig met het nemen van een aanloop. Ik ga nu echt meer met Facebook doen. Ja, nee, volgende maand, volgende maand ga ik echt vaker iets op Instagram zetten. Nou ja, over een halfjaartje dan, als ik meer tijd heb.
Misschien hik je er tegenaan. Stel je het uit. Omdat je er eigenlijk geen fuk zin in hebt.
Al die dingen op Facebook en Instagram zetten. Fotootjes, likes, video’s, stories, hartjes, hashtags.
En dan reacties krijgen. Waar jij ook weer op moet reageren. En dan weer reacties terugkrijgen.
Je hebt zat andere dingen te doen. En je wilt eigenlijk met je klanten bezig zijn. Met mooie producten. En met business binnenhalen.
Maar het monster is ongeduldig en het brult waar je blijft. Het wil meer reacties, meer terugreageren, meer tijd, meer aandacht, meer meer meer.
Je verzet je ertegen, maar je wilt ook niet achterblijven. Want je bent ondernemer.
De roep van het monster is dwingend en als je weigert om te komen, kost je dat klanten. Zeggen ze.
En je wilt niet als een achterlijke bejaarde overkomen die er niks van snapt. Maar je weerstand groeit.
Kan dat niet anders? Al die uren werktijd die andere ondernemers in social media steken omdat ze klanten willen trekken. Kan dat niet anders?
Wat als jouw weerstand klopt? Wat als al die ondernemers die uren per dag op social media zitten er niks van snappen?
Wat als het allemaal weinig oplevert? Dan verliezen al die mensen dus elke dag tijd met het voeren van het monster van een groot bedrijf in Amerika.
Want voor social media geldt hetzelfde als voor alle gebieden in het leven. De meerderheid snapt er niks van.
Eten, bewegen, opvoeden, loopbaan: 95% van de mensen maakt de verkeerde keuzes. En 95% is dus ontevreden met hun resultaten.
Met marketing net zo. Dat kan ook heel anders. Doe niet wat die 95% doet. Maar wees een van die 5% die wél superresultaten heeft.
Door een eigen marketing-machine te bouwen. Die op jouw terrein staat. Waar niemand aan kan komen. Van jou.
Bouw bijvoorbeeld een lijst met e-mailadressen van geïnteresseerden.
Stuur ze met vaste regelmaat leuke mails. Mails waardoor ze je leren kennen, leuk vinden, en vertrouwen.
Kost ook tijd, maar je bouwt iets op. Een lijst die steeds meer geld waard wordt. En die jouw eigendom is, en altijd zal blijven.
Een groep mensen die het prima vindt als jij ze marketing stuurt. Dat verwachten ze zelfs. Een groep mensen waarvan je zeker weet dat ze willen wat jij verkoopt.
Aai gerust af en toe dat monster. Gooi af en toe wat in zijn bek. En loop dan weer terug naar jouw marketing-machine. Die niet brult en vreet, maar die geld uitspuugt.
Spreek je morgen,
Aartjan van Erkel
P.S.
Morgen geef ik aan de VIP Members van Het Lab live tips over hun e-mailnieuwsbrieven. Ze kunnen hun vragen aan me stellen en ik geef feedback op hun marketing-mails. Als je bij de VIP feedback-sessie wilt zijn, is vandaag de deadline om VIP Member te worden. Dat kan via deze link https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail