Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Een lezer tipte me gisteren over een geinige marketingcampagne (tnx Kamal el Basri).
Het verhaal speelt zich af in Amerika, waar de burgers berucht zijn omdat ze best wel een hekel hebben aan belasting betalen. Daardoor hebben ze daar nu wel een héél klein beetje achterstallig onderhoud uitstaan van wegen en bruggen (een paar decennia).
Iedere keer als ik in Chicago onder een viaduct doorliep schrok ik me kapot van de vergevorderde betonrot. Er reed een keer een metro over me heen toen ik onder een ijzeren spoorbrug stond en de roestschilfers dwarrelden letterlijk naar beneden.
Behalve dat hun bruggen op instorten staan, zitten er ook overal gaten in het wegdek.
Pizzabezorger Domino’s baalde als een stier van die gaten. Want iedere keer als een bezorger met een pepperoni, sausage and mushrooms kwam aanzetten bij een klant nadat hij 5 kilometer op en weer gestuiterd was over een hotsknotsbegonia-wegdek, dan zag de inhoud van die platte kartonnen doos er niet meer uit als een pizza. Meer als een gft-bak.
Het reclamebureau kwam op een idee dat miljoenen aan gratis publiciteit zou opleveren voor de pizzabakker.
Daardoor vind je nu overal in Amerika dit opschrift op de weg: OH YES WE DID met daarnaast dat dominosteentje uit het logo.
Want wat heeft die slimme pizzaboer gedaan? Gemeentes opbellen of ze ook last hadden van te veel potholes in hun wegen en te weinig geld voor onderhoud. En of ze misschien een bijdrage konden gebruiken om die te repareren?
De meeste vonden dat een topidee, en zo was de Paving for Pizza-campagne geboren. Want ‘Bad roads shouldn’t happen to good pizza’.
Overal op de Amerikaanse wegen zag je reparatie-crews aan de slag gaan. Vrachtwagens werden overgespoten in het rood wit blauw van Domino’s en reden af en aan met ladingen heet asfalt. Walsen reden het goed stevig aan en er werd een bord Paving for Pizza aan de kant van de weg gezet.
Alles ging op de foto, en er werd een speciale website gemaakt waar mensen verzoeken konden indienen voor wegreparaties.
Overal waar een asfalt-crew aan het werk was, zorgde de plaatselijke Domino’s-vestiging voor reuring over Paving for Pizza en ze brachten natuurlijk warme pizza naar de crew.
Het was natuurlijk allemaal voer voor Instagram en door alle fotootjes is de campagne viraal gegaan in Amerika.
Een brrrriljante manier om mensen over je bedrijf te laten praten.
Ik heb er honger van gekregen en ga snel ontbijten, goed weekend!
Aartjan van Erkel
PS
Vanaf april ga ik een exclusief groepje ondernemers 6 maanden lang persoonlijk helpen met het maken van reuring. Marketing waardoor mensen over ze gaan praten. Zij zijn mijn sleeping giants. Hier kun je checken of jij een sleeping giant bent: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail