Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schudden van het lachen in bed

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op het moment dat je dit leest zit ik in een microfoon te praten in de studio van de ‘Eindbazen’-podcast in Abcoude.

De hosts Michel Vos en Wiggert Meerman ontvangen me daar voor een uitgebreid gesprek over ondernemerschap, marketing en waar we verder zin in hebben om het over te hebben.

Hun format is een beetje: lekker lullen over het leven en over het vak met interessante gasten.

Ter voorbereiding luisterde ik gisteren in de auto naar hun podcast-aflevering met Remco Claassen. Die heeft een van de beste en grappigste boeken geschreven over spreken in het openbaar: ‘Verbaal meesterschap’.

Ik lees veel in bed, maar met zijn boek kon dat niet. Want ik moest zo hard lachen dat ik Chiara de hele tijd wakker maakte doordat ik lag te schudden.

In zijn gesprek met de eindbazen gaf Remco deze tip om een betere spreker te worden:

“Ik zie bij de leidinggevenden die ik train dat mensen rollen spelen. Dat is een overlevingssysteem. Want als je bij een beursgenoteerd bedrijf een bepaalde stoel moet vullen, is dat best eng.

Maar de mensen die het meest succesvol zijn in wat voor beroep dan ook, die zijn met hun kinderen, met hun meissie, en met hun vrienden hetzelfde als op de bühne.

Authenticiteit is de basis waardoor mensen geneigd zijn je te geloven, en het leuk vinden om naar je te luisteren.”

Als je naar iemand op een podium zit te kijken, dan voelt je onderbewuste hoe het met die persoon gaat.

Iets in jou weet het altijd als hij staat te faken. Als hij relaxt doet maar niet relaxt ís, dan voel je dat gewoon.

In een andere podcast-aflevering zit Hans Janssen, de baas van Denkproducties dat bijzondere seminars en congressen organiseert, en hij zegt dit over sprekers:

“Je wil het gevoel hebben dat iemand het zelf ook naar zijn zin heeft. Als je zelfrelativering hebt is dat innemend, dat vinden mensen heel fijn.”

Nog zo’n goudklompje van wijsheid. Omdat je het kunt gebruiken voor veel meer gebieden in je leven dan alleen voor spreken in het openbaar.

Het naar je zin hebben is bijvoorbeeld ook aanstekelijk in je marketing als je ondernemer bent.

En het is een van de snelste manieren om je te onderscheiden.

Want als je de marketing van de meeste bedrijven bekijkt, zie je vooral mensen die staan te faken en er zelf weinig lol in hebben.

Dat je denkt: Gast! Als jij met je vrienden in de kroeg zit dan praat jij heel anders over dit product dan je nu doet.

Niemand zegt dat jij iemand anders hoeft te praten in je marketing tegen je klanten dan je thuis praat tegen je partner en je kinderen.

Niemand zegt dat marketing-bullshidt ergens goed voor is. Niemand zegt dat jij commercieel hoeft te doen.

Zelf heb ik dit pas sinds een paar maanden echt door. Ik wist het al, maar ik deed het nog niet.

Sinds ik dit toepas, ben ik mijn klanten dagelijks gaan mailen.

Iedere doordeweekse dag krijgen ze van mij een marketing-mail. En iedere dag doe ik daarin een aanbod. Iedere dag verkoop ik iets.

De meeste ondernemers zouden zeggen: als je elke dag zo’n soort mail stuurt dan ben je klanten gigantisch aan het storen en iedereen schrijft zich meteen uit.

Maar ik krijg bijna geen afmeldingen en de reacties zijn juist enthousiast. Regelmatig krijg ik bedankmailtjes terug als antwoord. Op marketing-mails dus, he?

Mijn ontdekking is geweest dat ik gewoon lol mag hebben bij het schrijven van mailingen.

Sinds ik dat ben gaan doen ruim 3 maanden gelden heb ik mijn beste kwartaal ooit gedraaid. Niet alleen qua omzet, maar ook qua gevoel. Dit is zo leuk om te doen.

De formule die ik gebruik voor deze mails, geef ik deze maand aan de Members van Het Lab.

Dat is mijn nieuwe maandelijkse membership, waarin ik je iedere maand een formule geef waardoor je meer gaat verkopen.

Een simpele formule die ik heb getest in mijn bedrijf en die extreme resultaten heeft opgeleverd.

Deze maand krijg je als Member de formule voor het schrijven van Epic E-mails. Dat zijn marketing-mails waarin je veel makkelijker verkoopt door helemaal jezelf te zijn.

Ben je nog geen Member? Klik dan op deze link om Member te worden voor 49 euro per maand exclusief btw: https://shop.schrijvenvoorinternet.nl/product/het-lab-beta/

Wil je ook vragen aan me kunnen stellen over je nieuwsbrieven, word dan VIP Member (109 euro per maand). Als VIP Member krijg je ook elke maand een uitnodiging voor een exclusieve VIP feedback-sessie: een live online sessie speciaal voor jou en de andere VIP Members waarin ik vragen beantwoord en feedback geef. Klik op dit linkje om VIP Member te worden: https://shop.schrijvenvoorinternet.nl/product/het-lab-vip-beta/

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS

Aanstaande maandag 4 februari is de deadline om de Epic E-mail Formule te krijgen. Want op die dag verschijnt de masterclass over de Epic E-mail Formule op de ledensite van Het Lab.

Word je na maandag Member, dan is de Epic E-mail Formule voor jou helaas niet beschikbaar. Als Member krijg je dus GEEN toegang tot eerder verschenen masterclasses.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly