Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dik kippenvel

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Neuromarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Twee minuten nadat ze begon voor te lezen had ik dik kippenvel op mijn rug. En natte oogies.

Ik keek om me heen in het zaaltje waar ik zat met 8 andere mensen. Daar zag ik nog een paar ontroerde gezichten.

Toen ze klaar was  met lezen, werd er geapplaudisseerd.

De tekst die ze had voorgelezen was een e-mail. Een marketing-mail ook nog. Een commercieel verhaal dus.

Ze las hem voor aan mij en een groepje van mijn klanten. Hoe kwam het dat we zo geraakt werden?

Het onderwerp van de mail was op zich helemaal niet ontroerend.

Want ze vertelde dat ze in de auto zat en dat het buiten gesneeuwd had. De bomen waren wit en dat vond ze mooi.

Ze pakte een cd’tje en schoof dat in de cd-speler.

Daarna vertelde ze over klanten die via PostNL het pakketje ontvingen dat zij had opgestuurd.

Helemaal geen emotionele onderwerpen, zou je zeggen.

Nou, je kon me ópdweilen. Door hoe zij het vertelde kwam hij keihard binnen.

Dat is het rare van het sturen van Epic E-mails. Dat zijn marketing-mails die mensen raken.

Daar hoef je helemaal geen goddelijke inspiratie voor te hebben of zo. Je hoeft er ook niet creatief voor te zijn.

En je kunt over de banaalste onderwerpen nog een interessante mail schrijven.

Ik heb de afgelopen maanden bijvoorbeeld mails gestuurd over een klein bruin vogeltje, een lege sportschool, een concert van Tim Knol, een broodje gezond, een film met Lady Gaga, modderige schoenen, en een matige kneukfilm die ik zag op Netflix.

Welke ondernemer schrijft over zulke dingen nou marketing-mails? Psies, dat doet niemand. Ook in jouw markt doet helemaal niemand dat.

Een van de mails ging zelfs over mijn dekbed. Weet je wat ik voor reactie binnenkreeg op die mail? Hier, moet je lezen:

“Ik werd echt getriggerd door jouw ‘slaap verhaal’. Super mooi en de link met hoe wij naar marketing kijken is zeer treffend. Lijkt me geweldig om doorover verder in gesprek te gaan.”

Wat je hier leest is een hot lead voor mijn op een na hoogst geprijsde programma. Daarvoor is de investering op dit moment 6.000 euro.

De kans is bijna 80% dat deze klant het gaat doen. Want dat is het percentage dat ja zegt nadat ze een belafspraak inplannen na het lezen van een van mijn mails hierover.

Deze maand geef ik de formule die ik gebruik voor het schrijven van zulke mails aan Members van Het Lab.

Dat is de Epic E-mail Formule. Het is een manier van e-mails schrijven waardoor mensen gaan reageren, klikken en kopen.

Als member krijg je de Epic E-mail Formule als een video-masterclass, een audio MP3 en op papier.

Je deadline om de formule te krijgen is aanstaande maandag, 4 februari. Als je Member wordt ná maandag, dan krijg je dus helaas niet de Epic E-mail Formule. Want je krijgt vanaf maandag de masterclass van maart, en die gaat heel ergens anders over.

Iedere maand krijg je als Member dus een formule van me. Daarmee bedoel ik een simpele, uitgeteste manier om meer te verkopen.

Je investering om Member te worden is maar 49 euro ex btw per maand. Dat is veel lager dan het uiteindelijke maandbedrag, omdat we nog in de beta-fase zitten.

Het ziet er dus allemaal nog niet supergelikt uit. Maar ik wilde niet wachten om je de Epic E-mail Formule te geven, omdat ik zo veel vragen binnenkrijg over nieuwsbrieven.

Deze membership bestaat pas sinds deze maand. Daarom krijg je als een van de eerste Members een veel lager maandbedrag, plus een supergunstige lock-in: hij blijft voor jou dus altijd zo laag.

Dus: zolang als jij Member blijft, gaat die voor jou nooit meer omhoog terwijl nieuwe members na jou meer betalen.

De lagere prijs vervalt zodra er 200 Members zijn, en vandaag zitten we op 190 Members. Die 190 hebben zich aangemeld doordat ik 11 e-mails heb gestuurd volgens de formule die je deze maand krijgt.

Als je nog geen Member bent, klik dan hier om Member te worden en ik stuur je direct de Epic E-mail Formule toe.

Aartjan van Erkel

P.S.
Wil je elke maand ook vragen aan me kunnen stellen? Word dan VIP Member. Ook daarvan is het maandbedrag nu in de beta-fase nog veel lager – maar 109 euro per maand ex btw – en voor jou blijft hij altijd zo laag. Dit krijg je als VIP Member: naast de masterclass krijg je ook een uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedback-sessie met mij persoonlijk. Daarin kunnen jij en andere VIP Members live vragen aan me stellen in een online sessie, bijvoorbeeld vragen over je eigen nieuwsbrieven. VIP Member worden? Klik op deze link

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: