Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De favoriete bezigheid van backpackers

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Neuromarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een vriendin vertelde me laatst over haar vakantie naar Thailand. Ze had met haar man een paar nachten geslapen in zo’n backpackers-hostel.

Het bleek dat backpackers tegenwoordig een favoriete bezigheid hebben: naar hun telefoon kijken.

Dus dan zitten ze daar op sabbatical tussen de palmbomen en de papegaaien met hun rugzakkies, en dan gaan ze series zitten kijken op Netflix.

Geen idee trouwens of er palmbomen en papegaaien in Thailand zijn, ik ben er nooit geweest.

Beetje sneu misschien, backpackers die hun Instagram-timeline zitten te scrollen terwijl ze gesprekken over het leven kunnen hebben met andere reizigers. Maarrrr, zouden we zelf niet precies hetzelfde doen?

Gisteravond keek ik met Chiara naar een talkshow op RAI Uno en de Italiaanse politicus Enrico Letta deed daar een mooie uitspraak over het gebruik van smartphones.

Als er een harde wind opsteekt, dan kun je muren gaan bouwen om jezelf te beschermen. En dan blijft die wind altijd bedreigend. Of je bouwt een windmolen, en je gebruikt de wind om stroom op te wekken.

Dus als ondernemer kun je smartphones als een probleem zien, of  je kunt meesurfen op de golf die je toch niet kunt tegenhouden.

Als je iedereen om je heen op hun telefoons ziet zitten, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken in je marketing?

Onze samenleving is geobsedeerd door entertainment en door smartphones geven we op elk moment van de dag toe aan die neiging.

Of zit jij alleen maar e-books te lezen en documentaires te kijken op dat ding? We hopen van onszelf dat we dat doen, maar in het echt zitten we meestal op Instagram en Facebook. Of te gamen, of een nieuw seizoen van The Bridge te bingen.

Alleen bedrijven hebben dat nog steeds niet door, want hun marketing is meestal totaal niet entertaining.

Ze geven vooral een hoop informatie over hun product.

Hopen dat klanten jouw productinformatie interessant vinden, is net zoiets als denken dat mensen op hun telefoon alleen maar e-books lezen.

Je marketing sluit veel meer aan op het natuurlijke gedrag van mensen als er iets van entertainment in zit.

Als je bijvoorbeeld mailingen stuurt of e-mailnieuwsbrieven die leuk zijn om te lezen.

Niemand zegt dat jij moet praten met meel in je mond. Het hoeft ook niet allemaal zo bloedserieus.

Dus vertel verhalen, maak eens een grapje, geef ze een inkijkje in je leven en vertel wat je voor interessants aan het doen bent.

Zelf kreeg ik dit inzicht pas een paar maanden geleden. Daarvoor schreef ik ook altijd vrij droge mails.

Op het moment dat ik stopte met het geven van informatie en begon met entertainende mails sturen, begon mijn omzet te stijgen.

En hij bleef maar stijgen.

Ik doe dit nu dik 3 maanden en ik heb mijn beste  kwartaal ooit gedraaid.

Dit zeggen lezers ervan:

“Je bent de eerste verkoper waarvan ik iedere mail open.” – Jules Koekkoek, student

“Gek genoeg open ik je mails en lees ik ze ook nog.” – Marjolein Poppink, Poppie Power

“De andere mails gooi ik weg maar die van jou nooit.” – Kathy Kamers,

“Elke dag ben ik benieuwd waar je over schrijft.” – Karin Kempel, coach

“Er blijft bijna geen enkele mail van jou ongelezen.” – Hans van den Boomen, EssentieCoaching

Deze maand vertel ik aan Members van Het Lab welke formule ik gebruik om die mails te schrijven.

Entertainende e-mails waardoor mensen gaan reageren,  klikken en kopen.

Die Epic E-mail Formule krijgen Members als een video-masterclass, een audio MP3 en op papier.

Iedere maand krijgen Members zo’n formule van me. Een simpele, uitgeteste manier om meer te verkopen.

Je investering om Member te worden is nu maar 49 euro ex btw per maand. Dat is veel lager dan hij uiteindelijk gaat worden, want we zitten nog in de beta-fase.

Het ziet er dus allemaal nog niet zo gelikt uit. Maar ik wilde niet wachten om je de e-mailformule te geven, omdat ik zo veel vragen binnenkrijg over het schrijven van nieuwsbrieven.

Deze membership bestaat pas 2 weken. Daarom krijg je als een van de eerste Members een veel lager tarief, plus een supergunstige lock-in: hij blijft voor jou dus altijd zo laag.

Dus: zolang jij Member bent, gaat die voor jou nooit meer omhoog terwijl nieuwe members na jou meer betalen.

De lagere prijs vervalt zodra er 200 Members zijn, en vandaag zitten we op 184. Die 184 Members hebben zich aangemeld doordat ik 10 e-mails heb gestuurd volgens de formule.

Als je nog geen Member bent, klik dan op deze link om Member te worden en ik stuur je direct de Epic E-mail Formule toe.

Aartjan van Erkel

P.S.
Wil je elke maand ook vragen aan me kunnen stellen, word dan VIP Member. Ook daarvan is het maandbedrag nu in de beta-fase nog veel lager – en voor jou blijft hij altijd zo laag: 109 euro per maand ex btw. Wat je krijg als VIP Member: naast de masterclass krijg je ook een uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedback-sessie met mij persoonlijk. Daarin kunnen jij en andere VIP Members live vragen aan me stellen tijdens een online sessie, bijvoorbeeld vragen over je eigen nieuwsbrieven. VIP Member worden? Klik dan op deze link

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: