Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lekker voor de bak hangen met een bruine fruitschaal

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wat denk je dat de meest originele studentenwoorden zijn? Volgens een 100% subjectief en onbetrouwbaar onderzoek onder Utrechtse studenten is dit de top 3 van beste woorden:

1. Bruine fruitschaal

2. Kwarrel

3. Grondpizza

Je weet natuurlijk wel wat die woorden betekenen, toch? (Zo niet: ik geef zometeen de vertaling.)

Tijdens mijn studententijd heb ik veel lol gehad met studententaal.

Vooral de corporale, ballerige types waren daar koningen in. Ik had niks met die lui en ik was zelf uit volle overtuiging een ‘knor’ in die tijd (= GEEN lid van een studentenvereniging).

Om dat te benadrukken ging ik maar 1 keer per jaar naar de kapper en liep ik dus rond met heel lang haar, en droeg ik gescheurde kleren en een lange wollen opa-jas uit de kringloopwinkel.

Maar ondertussen lachte ik me wel kapot om hun taaltje.

Activiteiten van corpsballen waren bijvoorbeeld:

‘Voor de bak hangen’ of ‘voor de pit zitten’. Dat deden jongeren toen in de jaren ’90 nog. Allebei betekent het namelijk: TV kijken.

‘Hospiteren’, oftewel een nieuwe huisgenoot kiezen door een heleboel geïnteresseerde studenten langs te laten komen en met het hele studentenhuis een irritant sollicitatiegesprek met ze te voeren.

‘Hertjes tackelen’, oftewel achter leuke meisjes aan zitten.

‘Brassen’, oftwel twee ballen die worstelen met hun colbert aan: ze moeten de ander naar de grond zien te werken door elkaar bij de revers te vatten en dan te duwen en te trekken.

‘Op de bek gaan’, ‘huighockeyen’ en ‘tongworstelen’, oftewel… nou ja, vertaling overbodig gok ik?

Aan de top 3 van meest originele studentenwoorden van 2018 zag ik dat ik er al een hele tijd uit ben. Dus ik moest de vertaling opzoeken:

  1. Bruine fruitschaal = bittergarnituur
  2. Kwarrel = scharrel met relatiepotentieel (een KWaliteitsschARREL dus)
  3. Grondpizza = kotsplek op straat

Ja sorry van die nummer 3, maar ik moest er wel even heel hard om koklachen.

Ook leuk:

Burgerrups = trein.

Spijtknor = student die spijt heeft dat hij/zij geen lid is geworden van een corporale studentenvereniging.

Panda = diegene in een studentenhuis die het langste geen secks heeft gehad – er zijn huizen die speciaal daarvoor een Fiat Panda hebben waarin diegene naar de supermarkt moet rijden.

Een eigen taaltje zorgt voor onderlinge bonding met de groep die belangrijk voor je is.

En je toont extra kleur en karakter.

Dat is dus perfect om te gebruiken richting je klanten. Je kunt het heel goed toepassen in je e-mailnieuwsbrieven. Gebruik gerust eens wat woorden die jij zelf lollig vindt om te gebruiken.

Bijvoorbeeld een dialectwoord bij jou uit de streek. Of een familiewoord.

Heb jij niet ook een familielid dat de mafste woorden gebruikte, die nog steeds rondzingen bij jou in de familie – zelfs nu die persoon allang is overleden?

Gooi die er gewoon eens in als je mailingen stuurt naar klanten. Daardoor word je onthouden.

Ik heb een speciale masterclass opgenomen op video met daarin een aantal manieren om te bonden met je klanten via e-mailnieuwsbrieven.

Want sinds ruim 3 maanden ben ik op een totaal andere manier gaan mailen.

Ben ik veel minder op tips gaan zitten, maar ben ik veel meer gaan bonden met mijn lezers.

Door die mails heb ik mijn beste vierde kwartaal ooit gedraaid.

Voorbeeld: tijdens de feestdagen toen half Nederland aan het skiën was of oliebollen stond te bakken, stuurde ik elke dag een mailtje en daardoor heb ik voor 81.000 euro aan trainingen verkocht.

Voor die mails gebruik ik een speciale formule. Door die formule gaan veel meer klanten lezen, klikken en kopen.

Die formule geef ik deze maand aan Members van Het Lab.

Want in de masterclass van deze maand laat ik zien:

  • Waarom de openingspercentages van marketing-mailingen overall aan het dalen zijn, doordat ondernemers kopiëren wat anderen doen
  • Waarom nieuwsbrieven sturen met allemaal tips erin weinig zin meer heeft
  • Hoe je iets totaal anders kunt doen in je mailingen waardoor je openingspercentages omhoog spuiten (deze week kreeg ik nog een mail van een klant die Epic E-mails is gaan versturen en nu opeens een insane openingspercentage heeft van 73%)
  • Hoe je een stroom van nieuwe klanten aantrekt door te bonden met je klanten op emotioneel niveau
  • Welke 13 problemen je oplost in je business door klanten vaker te mailen
  • Hoe je gaat overstromen van ideeën voor onderwerpen van mailingen die klanten lezen om te scheuren – ze bedanken je zelfs
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor je marketing-mails (sommige klanten zetten zelfs speciaal een bakkie koffie en pakken een momentje om hem lekker even te lezen)

Als Member van Het Lab krijg je elke maand een simpele, uitgeteste formule om meer te verkopen. Deze maand krijg je de Epic E-mail Formule, om meer te verkopen met e-mailnieuwsbrieven.

De formule krijg je als een video-masterclass, als een audio MP3 voor onderweg, en op papier zodat je de formule ook fysiek bij de hand hebt.

Je investering als Member is op dit moment maar 49 euro exclusief btw per maand. Dat is lager dan hij uiteindelijk gaat worden, want we zitten nog in de beta-fase.

Het ziet er allemaal nog niet zo squeeky clean uit. Maar ik wilde niet wachten met de formule, omdat ik zo veel vragen kreeg over het schrijven van nieuwsbrieven.

Deze membership bestaat pas sinds 1 week. Daarom krijg je als een van de eerste Members nu nog een extra laag tarief, plus een supergunstige lock-in: hij blijft voor jou dus altijd zo laag.

Dus zolang als jij Member bent, gaat die voor jou nooit meer omhoog terwijl nieuwe members na jou meer betalen.

Klik op deze link om Member te worden als je dat nog niet bent. Dan stuur ik je direct de Epic E-mail Formule toe.

Aartjan van Erkel

P.S.
Trouwens: wil je elke maand ook vragen aan me kunnen stellen? Meld je dan aan als VIP Member. Ook daarvoor geldt nu nog een laag maandbedrag dat binnenkort omhoog gaat – maar voor jou blijft hij altijd gelijk zolang je VIP Member bent: 109 euro per maand ex btw. Als VIP Member krijg je behalve de masterclass ook een persoonlijke uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedback-sessie met mij. Daarin kunnen jij en de andere VIP Members live vragen aan me stellen, bijvoorbeeld over je eigen nieuwsbrieven. VIP Member worden? Klik dan op deze link.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly