Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Stuur jij ook van die saaie nieuwsbrieven?

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisterenmiddag kreeg ik een smsje van Jochem Myjer:

“De eerste sneeuw! Hoe romantisch! Ik ben er al! Nu jullie nog! Ik beloof dat het binnen Carré lekker warm is! Ik heb er heul veul zin in! Tot zo liefs Jochem”

Samen met mijn zus had ik kaartjes voor zijn show in Carré. Hij stuurde een bericht naar zijn publiek als opwarmertje.

Ondanks de glijpartijen buiten zat de zaal ’s avonds toch helemaal vol.

Ik had nog niet eerder meegemaakt dat ik op de dag van een show of een concert een persoonlijk bericht van de artiest kreeg.

Je zou kunnen denken: dat heeft hij niet nodig als je binnen 3 uur alle kaarten uitverkoopt voor 36 shows in Carré.

Maar dat hij zo persoonlijk wordt, is waarschijnlijk een van de geheimen van zijn succes.

Tijdens de show vertelde hij bijvoorbeeld over de lange autoritten tijdens de zomervakanties in zijn jeugd waarin het gezin met zijn vijven in de auto zat.

Zijn ene zus had een enorme buitenboordbeugel, Jochem kon zijn plas niet ophouden en zijn andere zus was high van de wagenziektetabletjes.

Laat het maar aan Jochem Myjer over om daar een hilarisch verhaal over te vertellen op straaljagersnelheid.

Hij vertelde ook dat hij vroeger altijd bang was voor borsten. Dat kwam doordat hij op 8-jarige leeftijd vanuit het zolderraam de buurvrouw had bespied die topless lag te zonnen in de achtertuin, toen plotseling het luchtalarm afging omdat het de eerste maandag van de maand was. Betrapt!

Persoonlijke verhalen vertellen is iets wat veel entertainers doen in hun shows.

Want het is hun vak om te weten waar ze het meeste publiek mee trekken. Ze weten gewoon dat het mensen boeit en raakt als ze persoonlijk worden.

Het is niet voor niks dat reality TV zo populair is. Mensen kijken extreem graag naar het leven van andere mensen.

Het is verrassend dat veel bedrijven daar helemaal geen gebruik van maken in hun marketing.

Als je kijkt wat ondernemers in hun e-mailnieuwsbrieven zetten… Bijna alleen maar gortdroge informatie.

Ik krijg er soms bijna een wegtrekker van. Alle energie stroomt uit me weg joh. Saaaaaaaaai.

Ze komen niet op het idee om het wat persoonlijker te maken.

Je hoeft niet je hele levensverhaal te gaan vertellen. Je gaat je klanten natuurlijk niet in coma lullen, zoals sommige vervelende mensen op feestjes doen.

Maar een beetje jus over de aardappelen vinden je klanten hartstikke leuk.

Dus vertel ook eens wat over jezelf en wat je meemaakt. Iets waardoor je moest lachen. Een voorval waardoor je een inzicht kreeg. Een gesprekje dat je hebt gehoord in de tram, dat leuk is om na te vertellen.

Sinds ruim 3 maanden ben ik zelf ook persoonlijker geworden in mijn e-mails. Eerst stuurde ik alleen maar tips. Nu ben ik overgestapt op vooral verhalen vertellen.

Daardoor heb ik mijn beste vierde kwartaal ooit gedraaid. Tijdens de kerstvakantie toen half Nederland aan het skiën was of oliebollen stond te bakken, heb ik in 1 week voor 81.000 euro aan trainingen verkocht.

Voor die mails gebruik ik een formule. De formule voor het schrijven van marketing-mails waardoor veel meer klanten gaan lezen, klikken en kopen.

Deze maand geef ik die formule aan Members van Het Lab.

Ik heb er een masterclass over gemaakt, waarin ik je laat zien:

  • Waarom tips geven in nieuwsbrieven en social media niet zo goed meer werkt als je klanten wilt krijgen
  • Hoe je een stroom van nieuwe klanten aantrekt door te entertainen in
  • Welke 13 problemen je oplost in je business door klanten vaker te mailen (of zelfs dagelijks zoals ik doe)
  • Hoe je easy aan de onderwerpen komt voor mailingen die klanten lezen om te scheuren – ze bedanken je zelfs
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor je marketing-mails – sterker nog, lezers kijken ernaar uit

Als Member van Het Lab krijg je elke maand een simpele formule om meer te verkopen. Deze maand dus: om te verkopen met e-mails.

De formule krijg je als een masterclass op video, als een audio MP3 voor onderweg, en op papier zodat je de formule ook fysiek bij de hand hebt.

Je investering als Member is nu maar 49 euro exclusief btw per maand. Dat is lager dan hij uiteindelijk gaat worden.

Want ik heb deze membership pas een week geleden gelanceerd. Daarom krijg je als een van de eerste Members nu nog een lager tarief, plus een supergunstige lock-in: hij blijft voor jou dus altijd zo laag.

Dus zolang als je Member bent, gaat het voor jou nooit meer omhoog terwijl nieuwe members na jou meer betalen.

Klik op deze link om Member te worden als je dat nog niet gedaan had. Dan stuur ik je direct de formule toe om meer te verkopen met nieuwsbrieven.

Aartjan van Erkel

P.S.
Wil je elke maand ook vragen aan me kunnen stellen? Word dan VIP Member. Want ook daarvoor geldt nu nog een laag maandbedrag dat binnenkort omhoog gaat – maar voor jou gaat hij nooit meer omhoog zolang je VIP Member bent: 109 euro per maand ex btw. Als VIP Member krijg je naast de masterclass ook een persoonlijke uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedback-sessie met mij. Daarin kunnen jij en de andere VIP Members live vragen aan me stellen, bijvoorbeeld over je nieuwsbrieven. Klik op deze link om VIP Member te worden.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: