Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een witte dame en een zwart ruimteschip

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Daarnet ben ik wakker geworden in het oude station van Abcoude. Het is 6.44 uur.

Dit stationnetje heeft 30 jaar leeg had gestaan en was compleet gevandaliseerd. Drie jaar geleden is het verbouwd tot een boutique hotel: ‘De Witte dame’.

Dat betekent in 2019 dat het dus onvermijdelijk in hipsterstijl is ingericht.

Een coole feature moet ik zeggen is de zwevende open haard. Een soort zwart ruimteschip dat middenin de eetzaal van het restaurant een halve meter boven de grond zweeft en aan zijn eigen rookpijp aan het plafond hangt.

Aan het plafond hangen ook een aantal glazen lampen in de vorm van melkglazen barbapapa’s, die mij toch ook wel een klein beetje aan hele grote opgeblazen condooms doen denken. Het zal wel aan mij liggen.

Ik ben hier 2 dagen met mijn Nederlandse mastermind-groep van 10 internetondernemers.

We ontmoeten elkaar elke 4 maanden op een epic locatie en laten ons 2 dagen lang verwennen.

De meeste van ons zijn in onze business bezig met expertise-marketing.

Dat is het verkopen van je product door je expertise te delen. En het verkopen van je expertise als een product.

We komen bij elkaar om onze successen te delen, en om elkaar te helpen bij oplossen van problemen in onze business.

Een van de problemen die ik zelf tot een maand of 4 geleden had, was: ik doe mijn klanten niet vaak genoeg een aanbod.

Want ik verkoop een aantal verschillende trainingen, maar ik deed mijn klanten eigenlijk maar af en toe een onweerstaanbaar aanbod om een van die trainingen te kopen.

Af en toe een mail over een webinar waarin ik een onweerstaanbaar aanbod doe. Af en toe een sales-video. Een keer in de zoveel maanden een speciale deal aan mijn mailinglijst.

Dat was het wel zo’n beetje.

Ik zie veel ondernemers daar tegenaan lopen. Wel regelmatig wat aan marketing doen, maar zelden met het doel om direct iets te verkopen.

Ze zijn terughoudend. Vaak heeft dat maar één reden. Een beetje een pijnlijke reden.

De reden is: ze willen hun klanten niet lastig vallen.

Daarom mailen ze maar zelden. Want ze hebben een hekel aan opdringerige verkopers. Zo willen ze absoluut niet overkomen.

Ze willen niet verkoperig zijn, en ze willen hun klanten niet onder druk zetten.

En weet je wat dat is? Dat is allemaal ego. Het is je eigen ego die je zulke dingen influistert. Je kijkt naar je eigen navel in plaats van naar je klant.

Want die klant, die heeft een probleem. En dat probleem dat moet opgelost worden.

Stel dat je klant last heeft van prostaatklachten. En jij verkoopt daar een oplossing voor.

Elke keer dat je klanten naar de wc gaan, voelt het alsof ze scheermesjes staan uit te pissen.

En wat doe jij in je marketing? Je wilt je klanten niet lastig vallen. Dus mail je maar heel af en toe.

En je doet niet al te vaak een aanbod. Want je wilt niet verkoperig zijn.

Terwijl sommige van je klanten, die kunnen jouw product wel uit je handen trekken. Zo hard hebben ze het nodig.

Je ego kan dan wel tegen je zeggen dat je mensen niet lastig wilt vallen, maar je kunt je ook afvragen of je op deze manier je klanten wel echt aan het helpen bent.

Sinds een maand of 3 doe ik daarom elke dag een aanbod. Door elke dag te mailen naar mijn klanten.

En elke dag iets aan te bieden dat een probleem oplost.

Die mails leveren zulke bizarre resultaten op, dat ik ze Epic E-mails heb genoemd.

Deze week heb ik bijvoorbeeld  4 van zulke mails gestuurd. Elke keer met een aanbod erin. Daardoor hebben we binnen 4 dagen 137 aanmeldingen binnengekregen voor mijn nieuwe membership Het Lab.

De mails die ik stuur, zijn geen verkoperige e-mails. Ik val mensen niet lastig.

Tenminste, als ik hun reacties moet geloven:

“Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen.” – Ninke van der Leck, businesscoach

“Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails.” – Sandra Hoekman, Adviesbureau Hoekman

“Ik word blij van deze andere manier van marketing.” – Peter Clausman, School of Mavericks

“Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees.” – Nadieh Haarsma

“Ga alsjeblieft gewoon door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!” – Freke Schoemaker, mantelzorgmakelaar

Hoe je zulke e-mails schrijft, dat vertel ik in de eerste masterclass die je krijg als member van Het Lab.

Het Lab is géén eenmalige training. Maar iets waardoor we contact houden. Een membership.

Ik stuur je elke maand een van mijn simpele, geteste formules om meer te verkopen. Een code die ik heb gekraakt in mijn bedrijf.

Iets makkelijks dat je meteen kunt toepassen in jouw business en waarvan ik zeker weet dat het werkt.

Je krijgt elke maand een masterclass op video, als audio MP3 voor onderweg, en op papier zodat je de formule ook fysiek bij de hand hebt.

De masterclass van deze maand gaat dus over Epic E-mails.

Je ontdekt onder andere:

  • Welke 13 problemen je oplost in je business door klanten vaker te mailen, of zelfs dagelijks. Niet vaak genoeg een aanbod doen is 1 van die problemen die ik zo heb opgelost. En dus nog 12 andere.
  • Waarom tips geven in contentmarketing steeds minder goed werkt als je klanten wilt krijgen
  • Hoe je een golf van klanten aantrekt door iets te verspreiden op internet waar ze verslaafd aan zijn
  • Hoe je easy peasy aan de onderwerpen komt voor mailingen die klanten lezen om te scheuren
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor je marketingmails – lezers bedanken je zelfs

Deze eerste masterclass is een extra dikke bonuseditie. Want ik heb 12 van mijn eigen e-mails onder de microscoop gelegd. Met die 12 e-mails heb ik tijdens de feestdagen in december binnen 1 week 81.000 euro verdiend. We hadden nog nooit zoveel trainingen verkocht binnen 1 week. Ik laat je zien wat er precies in die e-mails stond, en ik leg je exact uit waarom ik ze zo heb geschreven.

Het Lab is nog een beta-product, want het bestaat pas 2 dagen. De masterclass ziet er dus nog niet zo flitsend uit en we zijn achter de schermen nog bezig met de membership-site en het design.

Maar: je kunt je al wel aanmelden als een van mijn founding members. In ruil daarvoor krijg je een sweet deal, want de prijs is nu nog maar 39 euro ex btw per maand, veel lager dan hij uiteindelijk gaat worden. En je krijgt een lock-in: je houdt als founding member altijd dat lage tarief.

Dus zolang je member bent, gaat het voor jou NOOIT meer omhoog terwijl de nieuwe members na jou meer betalen.

We zitten nu op 137 members en zodra we de 150 founding members bereikt hebben, gaat de prijs omhoog. Ik weet niet wanneer dat is, misschien vandaag, misschien maandag of dinsdag.

Dit is je link om Member te worden, en direct de Epic E-mail Formule toegestuurd te krijgen.

Voor mij is het nu tijd om te gaan ontbijten, spreek je!

Aartjan van Erkel

P.S.
Vind je het handig om ook vragen aan me te kunnen stellen? Meld je dan aan als VIP Member. Ook daarvoor geldt op dit moment nog een extreem laag tarief dat nog een aantal keer omhoog gaat – terwijl het voor jou gelijk blijft zolang je VIP Member bent: 109 euro per maand ex btw. Je krijgt als VIP Member behalve de masterclass ook een uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedbacksessie, met mij en de andere VIP Members. Je kunt daarin live vragen aan mij stellen, en feedback krijgen op je e-mails. Dit is je link om VIP Member te worden.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: