Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben jij afhankelijk van 1 manier van geld verdienen?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een gevleugelde uitspraak van marketing-legende Dan Kennedy is:

“The worst number in business is one”

Hij waarschuwt daarmee voor je kwetsbaarheid als je afhankelijk bent van één manier van geld verdienen in je bedrijf.

Je hebt bijvoorbeeld:

  • Maar 1 grote klant
  • Maar 1 manier om leads binnen te halen
  • Maar 1 bestverkopend product
  • Maar 1 kanaal om je product te verkopen
  • Maar 1 manier van marketing doen

Zodra er iets gebeurt waardoor die nummer 1 in jouw business wegvalt, ben jij de sjaak.

Bijvoorbeeld als die ene grote klant opeens wegloopt naar een goedkopere leverancier.

Of als er opeens weinig vraag meer is naar het product waar je meer dan 80% van je omzet mee maakt.

Of als je klanten altijd via-via kreeg en er opeens een nieuwe concurrent opstaat die extreem gaat adverteren, waardoor jouw omzet opdroogt.

Zit jij nu in zo’n afhankelijke positie? Dan krijg je vroeg of laat met dit probleem te maken.

Het is link om zo afhankelijk te zijn, dus voorkom het cijfer 1 in je business.

Goedemorgen trouwens. Niet echt een lichtverteerbaar berichtje.

Maar ik wil je hier toch voor waarschuwen, en dan maar meteen op maandagochtend.

Een jaar geleden in december 2017 merkte ik zelf ook wat het gevaar is van het cijfer 1. Ik ben me kapot geschrokken.

Wat er gebeurde: ik verkocht maar 2 dingen. Een daarvan was een training waar ik 93% van mijn omzet van ruim 6 ton mee maakte.

Die training verkocht ik op 2 manieren, waarvan er 1 veel beter ging dan de andere: 11% tegen 89% van de omzet.

En ik deed op 4 manieren marketing voor mijn bedrijf. En ook daarvan was er 1 manier die veel beter werkte dan de andere 3.

En toen deed ik dus eind 2017 een schokkende ontdekking.

Mijn omzet was volledig ingekakt.

Want mijn marketing werkte niet zo goed meer. En nog maar weinig klanten kochten die ene training waar ik 93% van mijn omzet mee maakte.

Ik wist niet hoe het kwam. Want ik deed nog steeds hetzelfde als daarvoor. Maar ik maakte dus bijna geen omzet meer.

In datzelfde jaar was ik bij een event van Dan Kennedy geweest in Orlando. Ik had toen zijn waarschuwing over het cijfer 1 wel gehoord, maar niet op mezelf betrokken. Ik had er niks mee gedaan.

Dus: dikke stress in december. En ik moest met spoed nieuwe manieren vinden om omzet binnen te halen.

In mijn geval betekende dat: nieuwe trainingen maken.

In februari heb ik toen een nieuwe training gelanceerd, die BusinessBoek Bestseller heet.

Omdat er geen geld meer binnenkwam, moest ik een shortcut bedenken om direct omzet te gaan maken.

Daarom heb ik toen die training al gelanceerd voordat ik hem had gemaakt. Daardoor kon ik hem direct gaan verkopen terwijl die training helemaal niet bestond. Die moest ik nog maken.

Dat heb ik gedaan in de vorm van een beta-lancering. In 1 maand hebben toen 44 klanten de nieuwe training al gekocht die nog in beta was. Dat zorgde voor meer dan 40.000 euro omzet.

Ik had mijn bedrijf weer drijvend gekregen en kon nu rustig de training gaan maken. Ik had trouwens wel eerlijk tegen die 44 klanten gezegd dat ze iets kochten dat nog niet bestond.

Hoe je een beta-lancering doet waarin je iets verkoopt dat nog niet bestaat, vertel ik in maand 3 van Het Lab.

Ik laat je precies zien hoe ik het heb gedaan, en hoe jij dit ook kunt doen in je bedrijf. Het werkt namelijk in alle soorten bedrijven. Of je nou trainingen verkoopt, of consultancy, of reizen, of boekingen in een restaurant, of schapenvachtjes of weet ik veel wat.

Het Lab is geen training, maar iets heel anders. Het is mijn nieuwe membership.

Niet iets eenmaligs, maar een manier om contact met elkaar te houden.

Je krijgt namelijk elke maand een formule om meer te verkopen in je bedrijf.

Elke maand krijg je een manier om niet meer afhankelijk te zijn van het cijfer 1.

Bijvoorbeeld een nieuwe manier om je product te verkopen.

Of een nieuwe manier om klanten binnen te halen die je nog nooit hebt gebruikt of waar je nog nooit van gehoord hebt.

Deze maand krijg je een nieuwe manier om nieuwsbrieven te versturen: mijn Epic E-mail Formule.

Ik laat je zien hoe je met Epic E-mails een nieuwe vorm van e-mailmarketing toevoegt aan je bedrijf, waardoor je niet meer afhankelijk bent van je huidige meest succesvolle manier van marketing doen.

In mijn bedrijf heeft deze manier van e-mailen alles veranderd en ik heb zojuist mijn beste kwartaal ooit gedraaid.

Je ontdekt deze maand onder andere:

  • Welke 13 problemen je oplost in je business door klanten vaker te mailen, of zelfs dagelijks zoals ik doe
  • Waarom tips geven in contentmarketing niet zo goed meer werkt als je klanten wilt krijgen
  • Hoe je een vaste stroom van nieuwe klanten aantrekt door iets te e-mailen waar ze verslaafd aan zijn
  • Hoe je easy peasy aan de onderwerpen komt voor mailingen die klanten lezen om te scheuren – ze bedanken je zelfs
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor je marketingmails – sterker nog, lezers kijken uit naar jouw mails

Je krijgt een masterclass op video, als een audio MP3 voor onderweg, en op papier zodat je de formule ook fysiek bij de hand hebt.

De masterclass van deze maand is een extra dikke bonuseditie. Want ik heb 12 e-mails onder de microscoop gelegd. Met die mails heb ik tijdens de afgelopen feestdagen in december binnen 1 week 81.000 euro verdiend. We hadden nog nooit zoveel trainingen verkocht in zo’n korte tijd. Ik laat je zien wat er precies in die mails stond, en ik leg je exact uit waarom ik ze zo heb geschreven.

De prijs van Het Lab is nu nog maar 49 euro ex btw per maand, en dat is lager dan hij uiteindelijk gaat worden.

Want ik heb de membership vorige week pas gelanceerd. Als snelle beslisser krijg je daarom nu nog een lager tarief, plus een supergunstige lock-in: jij houdt dus altijd dat lage tarief.

Dus zolang je member bent, gaat het voor jou NOOIT meer omhoog terwijl nieuwe members na jou meer betalen.

Je zit trouwens nergens aan vast want je kunt maandelijks afmelden, maar als je daarna weer member wordt dan betaal je een hoger maandbedrag.

Het is nu 3 dagen na de lancering en we zitten al op 152 members. Zodra we de 200 members bereikt hebben, gaat de prijs definitief en zonder waarschuwing omhoog.

Klik op deze link om Member te worden, zodat je direct de Epic E-mail Formule toegestuurd krijgt.

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

P.S.
Wil je ook elke maand vragen aan me kunnen stellen? Meld jezelf dan aan als VIP Member. Ook daarvoor geldt op dit moment nog een laag maandbedrag dat nog een aantal keer omhoog gaat – maar voor jou blijft het gelijk zolang je VIP Member bent: 109 euro per maand ex btw. Je krijgt als VIP Member naast de masterclass ook een uitnodiging voor een maandelijkse VIP feedbacksessie, met mij en de andere VIP Members. Je kunt daarin live vragen aan mij stellen, bijvoorbeeld over je nieuwsbrieven. Klik op deze link om VIP Member te worden.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: