Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat een junkie met een pak vla te maken heeft met verkopen

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik stond vorige week bij de visboer een lekkerbek te bestellen. Toen viel mijn oog op een pot saus die ze daar verkochten.

Die saus had een verrassende naam, die me terugslingerde in de tijd.

Naar de jaren ’80. Met rookbommen, demonstraties op de Dam, krakersbolwerken, en kernwapens de wereld uit om te beginnen in Nederland.

Ook de tijd van heroïneverslaving.

Ja nee niet van mij, ik was in mijn tienerjaren een soort brave huisvader, maar ik zie de junkies nog voor me. Die met een pak vla in hun hand door de binnenstad zwierven.

Hee! Fiets kopen?

Die vla dat bleek later te zijn omdat ze geen tanden meer hadden.

Ze hebben de junkies volgens mij in de jaren ’90 van de straat af gekregen door van die afkickprogramma’s.

En die afkickprogramma’s,  daar moest ik dus aan denken door die pot saus bij de visboer.

Weet je hoe dat spul heette?

Methadonsaus.

Ik verzin dit niet.

Ik pakte het potje op. Even kijken of ik het goed had gelezen.

Bij de ingrediënten stond:

Bevat geen methadon. Wat zat er dan wel in, vroeg ik me af. Dat bleken dingen te zijn als plantaardige olie, kruidenazijn en dille.

Geen enkele uitleg op dat potje waarom dat spul dan Methadonsaus heet. Dafuq?

Voordat ik mijn lekkerbek in zo’n pot douw en in mijn mond stop, moet er toch heel wat gebeuren.

Ik gooi zo’n pot dan liever kapot tegen een busje van de Mobiele Eenheid, bijvoorbeeld.

Op de website werd gelukkig alles duidelijk. Want daar stond:

Ontdek Methadonsaus. Verslavend lekkere sauzen!

Ooo, het was een grapje!

Een grapje dat vooralsnog niet tot astronomische verkoopcijfers heeft geleid, denk ik.

Dat werd wel duidelijk toen ik keek bij de lijst met verkooppunten.

Behalve bij mijn visboer blijkt het spul alleen maar verkocht te worden bij één Jumbo en 11 marktkramen.

En bij een ander mooi verkooppunt: De zus van Jan de bakker.

Ik zweer dat ik dit niet verzin.

Een naam bedenken voor je product is nog best lastig. Tenminste, een naam waardoor het lekker gaat verkopen.

Maar toch is daar een formule voor. Waardoor het ineens veel makkelijker wordt.

Ook voor andere dingen bestaan formules.

Bijvoorbeeld: een formule om een nieuw product te lanceren zodat een heleboel mensen het al kopen voordat je het product gemaakt hebt. Zodat je zeker weet dat er vraag naar is en dat er genoeg mensen zijn die er geld aan willen uitgeven.

Door die formule te gebruiken heb ik vorig jaar een nieuwe training gelanceerd, en aan tientallen deelnemers verkocht voor in totaal meer dan 40.000 euro. En toen ben ik die training pas gaan maken. Omdat ik nu zeker wist dat hij levensvatbaar was.

Of video’s maken. Een bedrijfsvideo die nou eens een keer niet begint met beelden van het bedrijfspand met wapperende vlaggen. Maar een bedrijfsvideo waardoor klanten meteen contact met je opnemen. Of een salesvideo die je verstuurt aan je mailinglijst, waarna de sales dagenlang binnen komen rollen.

Daar zijn allemaal formules voor.

Ik gebruik al meer dan 7 jaar vaste formules om goed te verkopen. Sommige daarvan heb ik zelf bedacht, sommige heb ik geleerd van de beste verkopers in Nederland, Engeland en Amerika en pas ik al jaren toe.

Alleen heb ik mijn formules altijd geheim gehouden.

Het was er gewoon nog niet van gekomen om ze allemaal met jou te delen.

Daar komt nu verandering in, want deze week lanceer ik een nieuw product.

Dat is geen eenmalige training. Maar het is iets waardoor we contact houden. Het is een membership.

Ik stuur je elke maand een van mijn simpele, uitgeteste formules om meer te verkopen. Een code die ik heb gekraakt.

Iets makkelijks dat je meteen kunt toepassen in jouw bedrijf en waarvan ik zeker weet dat het werkt.

Morgen vertel ik hoe deze nieuwe maandelijkse membership heet. We laten morgen ook de eerste members toe.

Maar wil je me vandaag even helpen door wat input te geven als je dat nog niet gedaan had?

Want ik ben nu het lijstje aan het maken van de onderwerpen voor de komende maanden.

Ik wil graag van je weten waar jij wel een formule voor kunt gebruiken.

Mail je me dat even? Stuur maar gewoon een reply op deze mail.

Dus wat is je meest urgente probleem met verkopen? Let me know!

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: